Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖÖAESEÇ1002 | OKUL ÖNCESİNDE MÜZE EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; 1. Müze eğitbiliminin anlamını ve gereklerini bilir, 2. Okulöncesi dönem düzeyinde müze gezilerinde aktif yöntemler kullanır, 3. Eğitim ve öğretim ortamı olarak müzeleri kullanır, hale gelmesini sağlamaktır.
Öğr. Gör. Erdem EREM
1 | Müzenin bir öğretim mekanı olduğunu farkedebilme |
2 | Müze eğitiminin öğrenciler açısından önemini farkedebilme |
3 | Müzecilik ve kültür pedagojisi kavramının eğitim açısından önemini kavrayabilme |
4 | Müze gezdirme modellerini bilme |
5 | Müzeye çeşidine uygun olarak müze gezisini planlayabilme |
6 | Müzenin bilimsel gelişim için önemini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
-
-
1.Müze nedir? Müze çeşitleri 2.Müzecilik tarihi ve çağdaş müzecilik 3.Müze eğitbiliminin kavramları 4.Eğitim ve öğretim ortamı olarak müzeler 5.Katılımlı ve katılımsız müze gezdirme modelleri 6.Pedagojik seviyeye göre müze çalışmaları 7.Müze gezi, gözlem vb. çalışmalarda öğretmen davranışı ve stratejileri 8.Müze gezdirme proje çalışmaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Müze tanımı ve müze çeşitleri | ||
2 | Müze eğitbilimi, kültür pedagojisi gibi müzecilik hakkında temel kavramları bilir | ||
3 | Uygulamalı bir müze gezisi | ||
4 | Dünya çapında önemli müze ve galerilerin tanıtılması, sanal geziler. | ||
5 | Müze eğitimi örnek çalışmalar | ||
6 | Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri | ||
7 | Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri | ||
8 | ara sınav | ||
9 | Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri | ||
10 | Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri | ||
11 | Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri | ||
12 | Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri | ||
13 | Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri | ||
14 | Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri | ||
15 | Genel Değerlendirme ve Özet | ||
16 | final |
- Abacı, O.(1997) ‘Müzelerin Çocuk Gelişimine Katkıları’, I. Ulusal Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara. - Abacı, O.(1998) ‘Toplumun Belleği: Müzeler’, 0-6 yaş Anne-Baba ve Çocuk Rehberi, Beyaz Gemi Yayınları, İstanbul. -Abacı, O.(2003 ‘Çocukluk Müzeleri ve Türkiye için bir Çocukluk Müzesi Önermesi’, İstanbul:Arkitekt Dergisi, sf. 70-75. -Abacı, O.(2004) ‘Müze ve Eğitim’, ‘Eğitim Ortamı Olarak Müzeler” İstanbul: YTÜ. Yayını, sf.1-16 -Abacı, O.(2005) “Çocuk ve Müze”, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. -Abacı, O.(2008), Eğitimde Müzelerden Yararlanma. Ankara: Muradiye Eğitim, Kültür, Sanat Dergisi, yıl 4/ sayı 16, 58-65. -Atagök, T. vd. (2006) Okul-Müze Günleri Öğretmen Paketi,YTÜ. Basım-yayım Merkezi, İstanbul. -Seidel, Stephan and Kenneth Hudson. Çev. Bahri Ata. Editör Bekir Onur Müze Eğitimi ve Kültürel Kimlik: Uluslararası İki Çalışma Raporu. AÜ Sosyal Bilimler Ens. Yay. 1999. -Greenhill-Hooper E. (1999) Müze ve Galeri Eğitimi, Çev: Meltem Örge Evren, Emine Gül Kapçı, Bekir Onur, AÜ.Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merk. Yay. -Tarih Vakfı (2000). Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, III.Uluslararası Tarih Kongresi, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 6 | 1 | 6 |
Alan Gezisi | 9 | 3 | 27 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 3 |