GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖÖAESEÇ1002 OKUL ÖNCESİNDE MÜZE EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; 1. Müze eğitbiliminin anlamını ve gereklerini bilir, 2. Okulöncesi dönem düzeyinde müze gezilerinde aktif yöntemler kullanır, 3. Eğitim ve öğretim ortamı olarak müzeleri kullanır, hale gelmesini sağlamaktır.


Öğr. Gör. Erdem EREM


1 Müzenin bir öğretim mekanı olduğunu farkedebilme
2 Müze eğitiminin öğrenciler açısından önemini farkedebilme
3 Müzecilik ve kültür pedagojisi kavramının eğitim açısından önemini kavrayabilme
4 Müze gezdirme modellerini bilme
5 Müzeye çeşidine uygun olarak müze gezisini planlayabilme
6 Müzenin bilimsel gelişim için önemini kavrayabilme

Birinci Öğretim


-


-


1.Müze nedir? Müze çeşitleri 2.Müzecilik tarihi ve çağdaş müzecilik 3.Müze eğitbiliminin kavramları 4.Eğitim ve öğretim ortamı olarak müzeler 5.Katılımlı ve katılımsız müze gezdirme modelleri 6.Pedagojik seviyeye göre müze çalışmaları 7.Müze gezi, gözlem vb. çalışmalarda öğretmen davranışı ve stratejileri 8.Müze gezdirme proje çalışmaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Müze tanımı ve müze çeşitleri
2 Müze eğitbilimi, kültür pedagojisi gibi müzecilik hakkında temel kavramları bilir
3 Uygulamalı bir müze gezisi
4 Dünya çapında önemli müze ve galerilerin tanıtılması, sanal geziler.
5 Müze eğitimi örnek çalışmalar
6 Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri
7 Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri
8 ara sınav
9 Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri
10 Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri
11 Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri
12 Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri
13 Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri
14 Grup çalışması şeklinde aktif müze gezileri
15 Genel Değerlendirme ve Özet
16 final

- Abacı, O.(1997) ‘Müzelerin Çocuk Gelişimine Katkıları’, I. Ulusal Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara. - Abacı, O.(1998) ‘Toplumun Belleği: Müzeler’, 0-6 yaş Anne-Baba ve Çocuk Rehberi, Beyaz Gemi Yayınları, İstanbul. -Abacı, O.(2003 ‘Çocukluk Müzeleri ve Türkiye için bir Çocukluk Müzesi Önermesi’, İstanbul:Arkitekt Dergisi, sf. 70-75. -Abacı, O.(2004) ‘Müze ve Eğitim’, ‘Eğitim Ortamı Olarak Müzeler” İstanbul: YTÜ. Yayını, sf.1-16 -Abacı, O.(2005) “Çocuk ve Müze”, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. -Abacı, O.(2008), Eğitimde Müzelerden Yararlanma. Ankara: Muradiye Eğitim, Kültür, Sanat Dergisi, yıl 4/ sayı 16, 58-65. -Atagök, T. vd. (2006) Okul-Müze Günleri Öğretmen Paketi,YTÜ. Basım-yayım Merkezi, İstanbul. -Seidel, Stephan and Kenneth Hudson. Çev. Bahri Ata. Editör Bekir Onur Müze Eğitimi ve Kültürel Kimlik: Uluslararası İki Çalışma Raporu. AÜ Sosyal Bilimler Ens. Yay. 1999. -Greenhill-Hooper E. (1999) Müze ve Galeri Eğitimi, Çev: Meltem Örge Evren, Emine Gül Kapçı, Bekir Onur, AÜ.Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merk. Yay. -Tarih Vakfı (2000). Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, III.Uluslararası Tarih Kongresi, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Tartışma 6 1 6
Alan Gezisi 9 3 27
Rol Oynama / Dramatize Etme 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 2 2 2
ÖÇ 2 3 3 3 2
ÖÇ 3 3 4
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 5 4 4
ÖÇ 6 3 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek