Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
14520903T11234 | KÜLTÜREL COĞRAFYA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Kültür kavramına coğrafi yaklaşımın temellerini ve ikisi arasındaki ilişkileri öğretmek, dünya kültür alemlerini ve bölgelerini tanıtmak
1 | Kültür ve coğrafyanın kavramsal çerçevesini öğrenerek aralarındaki ilişkiyi kurabilme |
2 | Kültürel evrim‐coğrafi ortam ilişkisini açıklayabilme |
3 | Kültürün maddi ve manevi boyutlarını analiz edebilme |
4 | Kırsal ve kentsel kültürün özelliklerini tanımlayabilme |
5 | Kültürel coğrafyanın konularını kavrayabilme |
6 | Dünya kültür alemleri ve bölgelerini tanıyabilme |
Yok
Yok
Kültürün kavramsal çerçevesi (tanımı, tarihçesi, sistemi, ilkeleri) Kültürel evrim ve devrimler Maddi ve manevi kültürün özellikleri Kırsal ve kentsel kültürün özellikleri Kültür ve coğrafya arasındaki ilişki Kültürel coğrafyanın konuları (kültürel yayılma, kültürel ekoloji, kültürel entegrasyon, kültürel coğrafi görünüm, kültürel coğrafi geçmiş) Dünya kültür alemleri ve bölgeleri (kültürlerin dağılışı)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kültür kavramına açıklık getirilmesi (tanımlar, tarihçe, ilkeler vb) | ||
2 | Kültür sisteminin analiz edilmesi | ||
3 | Kültürel evrimler ve devrimler (Paleolitik, Neolitik, endüstriyel, teknolojik evreler ve Neolitik devrim, sanayi devrimi ve teknoloji devrimi, coğrafi ortam koşulları) hakkında bilgi verilmesi | ||
4 | Kentleşme devrimi ve tarım devrimi arasındaki ilişkiler ve coğrafi ortam özelliklerinin kavratılması | ||
5 | Maddi ve manevi kültürün coğrafi yaklaşımla incelenmesi | ||
6 | Maddi ve manevi kültür miras değerlerinin korunması ve koruma statülerinin tanınması (UNESCO Dünya Miras Listesindeki yerleri ve eserleri haritalar, fotoğraflar ve cd‐dvd ler üzerinden tanıma) | ||
7 | Kırsal ve kentsel kültürün özelliklerinin tanıtılması ve karşılaştırılması | ||
8 | arasınav | ||
9 | Coğrafya ve kültür arasındaki ilişki, kültürel coğrafya konularının tanıtılması, eski ve yeni yaklaşımların karşılaştırılması | ||
10 | Kültürel yayılma ve coğrafya ilişkisinin kurulması | ||
11 | Kültürel ekoloji ve insan‐çevre ilişkisinde değişen görüşler ve çevresel algılamanın ve kültürel entegrasyonun açıklanması | ||
12 | Kültürel coğrafi görünümün özellikleri ve rol oynayan faktörlerin ve kültürel coğrafi geçmişin irdelenmesi | ||
13 | Avrupa ve Afrika kültür alemi ve bölgelerinin kavratılması | ||
14 | İslam kültür alemi ve bölgelerinin kavratılması | ||
15 | Şark ve Okyanusya kültür alemi ve bölgelerinin öğretilmesi | ||
16 | final |
Ders Kitabı: TÜMERTEKİN, E., ÖZGÜÇ, N. 2009. Beşeri Coğrafya. İnsan.Kültür.Mekan. Çantay Kitabevi, İstanbul. Yardımcı Kaynaklar: GÜVENÇ, B. 1996. İnsan ve Kültür. Remzi Kitabevi, İstanbul. CLAVAL P., 1995. La Géographie Culturelle, Nathan, Paris. CLAVAL P. et STASZAK, J‐F., 2008. “Où en est la géographie culturelle ? Introduction”, Annales de Géographie, 2008/2, n° 660‐661, 3‐7. COSGROVE, D., 2008. “Cultural cartography : maps and mapping in cultural geography”, Annales de Géographie, 2008/2, n° 660‐661
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 |