Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4511004162013 | FEN EĞİTİMİNDE ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin sonunda öğrenciler, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı gibi üst düzey düşünme becerilerini hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirmeleri amaçlanmaktadır
Prof. Dr. Hakan Türkmen
1 | Düşünme biçimlerine yönelik değerlendirmede bulunabilme |
2 | Üst düzey düşünme becerilerinin eğitim açısından önemini ifade edebilme |
3 | Eleştirel düşünme hakkında değerlendirmede bulunabilme |
4 | Yaratıcı düşünme hakkında değerlendirmede bulunabilme |
5 | Yansıtıcı düşünme hakkında değerlendirmede bulunabilme |
6 | Eleştirel düşünme geliştirme yollarını ifade ederek tartışabilme |
7 | Yaratıcı düşünmeyi geliştirme yollarını ifade ederek tartışabilme |
8 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yollarını ifade ederek tartışabilme |
9 | Fen eğitimi ile üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi arasında ilişkiyi değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Düşünme; düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ve eğitim, yaratıcı düşünme ve eğitim ilişkisi, Fen Eğiminde yaratıcı düşünme, yaratıcı düşünmeyi geliştirme yolları, yansıtıcı düşünme ve uygulamaları,
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Düşünme; düşünme biçimleri | ||
2 | Eleştirel düşünme nedir? | ||
3 | Eleştirel düşünme ve fen eğitimi | ||
4 | Eleştirel düşünmeyi geliştirme yolları | ||
5 | Yaratıcı düşünme nedir? | ||
6 | Yaratıcı düşünme ve fen eğitimi | ||
7 | Yaratıcı düşünmeyi geliştirme yolları | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Yansıtıcı düşünme nedir? | ||
10 | Yansıtıcı düşünme ve fen eğitim | ||
11 | Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yolları | ||
12 | Üst düzey düşünme becerileri uygulamaları ve sunumlar | ||
13 | Üst düzey düşünme becerileri uygulamaları ve sunumlar | ||
14 | Üst düzey düşünme becerileri uygulamaları ve sunumlar | ||
15 | Konuların genel degerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Susan M. Brookhart (2010). How to Assess Higher-Order Thinking Skills in Your Classroom. ASCD book.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 |