GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4511004162013 FEN EĞİTİMİNDE ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans



Bu dersin sonunda öğrenciler, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı gibi üst düzey düşünme becerilerini hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirmeleri amaçlanmaktadır


Prof. Dr. Hakan Türkmen


1 Düşünme biçimlerine yönelik değerlendirmede bulunabilme
2 Üst düzey düşünme becerilerinin eğitim açısından önemini ifade edebilme
3 Eleştirel düşünme hakkında değerlendirmede bulunabilme
4 Yaratıcı düşünme hakkında değerlendirmede bulunabilme
5 Yansıtıcı düşünme hakkında değerlendirmede bulunabilme
6 Eleştirel düşünme geliştirme yollarını ifade ederek tartışabilme
7 Yaratıcı düşünmeyi geliştirme yollarını ifade ederek tartışabilme
8 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yollarını ifade ederek tartışabilme
9 Fen eğitimi ile üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi arasında ilişkiyi değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Düşünme; düşünme biçimleri, eleştirel düşünme ve eğitim, yaratıcı düşünme ve eğitim ilişkisi, Fen Eğiminde yaratıcı düşünme, yaratıcı düşünmeyi geliştirme yolları, yansıtıcı düşünme ve uygulamaları,


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Düşünme; düşünme biçimleri
2 Eleştirel düşünme nedir?
3 Eleştirel düşünme ve fen eğitimi
4 Eleştirel düşünmeyi geliştirme yolları
5 Yaratıcı düşünme nedir?
6 Yaratıcı düşünme ve fen eğitimi
7 Yaratıcı düşünmeyi geliştirme yolları
8 Arasınav
9 Yansıtıcı düşünme nedir?
10 Yansıtıcı düşünme ve fen eğitim
11 Yansıtıcı düşünmeyi geliştirme yolları
12 Üst düzey düşünme becerileri uygulamaları ve sunumlar
13 Üst düzey düşünme becerileri uygulamaları ve sunumlar
14 Üst düzey düşünme becerileri uygulamaları ve sunumlar
15 Konuların genel degerlendirme
16 Final Sınavı

Susan M. Brookhart (2010). How to Assess Higher-Order Thinking Skills in Your Classroom. ASCD book.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4 4
ÖÇ 5 4 4
ÖÇ 6 4 4
ÖÇ 7 4 4
ÖÇ 8 4 4
ÖÇ 9 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek