GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4511004262013 ÇOCUKTA UYUM SORUNLARI Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, normal ve normal olmayan davranışların tanımını, çocukluk çağında görülen ruhsal bozukluklarını, uyum sorunlarını ve nedenlerini inceleyerek öğrencilerde çocuk ruh sağlığına ilişkin farkındalık yaratmak


Doç. Dr. Derya Şahin


1 Ruh sağlığı kavramını ve önemini kavrayabilme
2 Ruh sağlığını etkileyen faktörleri açıklayabilme
3 Ruh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemleri açıklayabilme
4 Bozuklukların temel tanı özelliklerini söyleyebilme
5 Bozuklukların nedenlerini açıklayabilme
6 Bozuklukların özelliklerini karşılaştırabilme
7 Çocuk ruh sağlığında öğretmenin rolünün farkında oluş
8 Çocuk ruh sağlığına ilişkin yayınları okumaktan zevk alış


Yok


Yok


Ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, normal ve normal olmayan davranışların tanımını, çocukluk çağında görülen ruhsal bozukluklarını, uyum sorunlarını ve nedenlerini inceleyerek öğrencilerde çocuk ruh sağlığına ilişkin farkındalık yaratmak


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
2 Ruh sağlığının, normal-anormal kavramlarının tanımı, normal-anormal davranışların belli başlı kriterleri.
3 Ruh sağlığını etkileyen temel faktörler(biyolojik ve psikososyal)
4 Bağlanma ve benlik modelinin gelişimi.
5 Ruh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler
6 Bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım
7 Zeka geriliği, öğrenme bozuklukları
8 Ara sınav
9 Motor bozukluklar, iletişim bozuklukları
10 Yaygın gelişimsel bozukluklar
11 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu
12 Davranım bozukluğu, karşıt olma-karşı gelme bozukluğu
13 Beslenme bozuklukları, tik bozuklukları, dışa atım bozuklukları
14 Bağlanma sorunlarına bağlı olarak ortaya çıkan bozukluklar
15 Çeşitli davranış sorunları (mastürbasyon, parmak emme/tırnak yeme, çalma/hırsızlık, yalan, korkular, kıskançlık, saldırganlık)
16 Final sınavı

Amerikan Psikiyatri Birliği (1995). Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Dördüncü Baskı, (çev. Ertuğrul Köroğlu), Ankara: Hekimler Yayın Birliği. Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık. Cirhinlioğlu, F.G. (2001). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi: Okulöncesi Dönem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kılıççı, Y. (2000). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık. Ollendrick, T.H. & Hersen, M. (1989). Handbook of Child Psychopathology, New York: Plenum Press. Öztürk, M.O. (1995). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: Hekimler Yayın Birliği. Sargın, N. (2001). Çocuklarda Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yavuzer,H. (1999) Çocuk Psikolojisi İstanbul: Remzi Kitabevi


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 7 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7 4
ÖÇ 8 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek