Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4511004262013 | ÇOCUKTA UYUM SORUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, normal ve normal olmayan davranışların tanımını, çocukluk çağında görülen ruhsal bozukluklarını, uyum sorunlarını ve nedenlerini inceleyerek öğrencilerde çocuk ruh sağlığına ilişkin farkındalık yaratmak
Doç. Dr. Derya Şahin
1 | Ruh sağlığı kavramını ve önemini kavrayabilme |
2 | Ruh sağlığını etkileyen faktörleri açıklayabilme |
3 | Ruh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemleri açıklayabilme |
4 | Bozuklukların temel tanı özelliklerini söyleyebilme |
5 | Bozuklukların nedenlerini açıklayabilme |
6 | Bozuklukların özelliklerini karşılaştırabilme |
7 | Çocuk ruh sağlığında öğretmenin rolünün farkında oluş |
8 | Çocuk ruh sağlığına ilişkin yayınları okumaktan zevk alış |
Yok
Yok
Ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, normal ve normal olmayan davranışların tanımını, çocukluk çağında görülen ruhsal bozukluklarını, uyum sorunlarını ve nedenlerini inceleyerek öğrencilerde çocuk ruh sağlığına ilişkin farkındalık yaratmak
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar | ||
2 | Ruh sağlığının, normal-anormal kavramlarının tanımı, normal-anormal davranışların belli başlı kriterleri. | ||
3 | Ruh sağlığını etkileyen temel faktörler(biyolojik ve psikososyal) | ||
4 | Bağlanma ve benlik modelinin gelişimi. | ||
5 | Ruh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler | ||
6 | Bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım | ||
7 | Zeka geriliği, öğrenme bozuklukları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Motor bozukluklar, iletişim bozuklukları | ||
10 | Yaygın gelişimsel bozukluklar | ||
11 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu | ||
12 | Davranım bozukluğu, karşıt olma-karşı gelme bozukluğu | ||
13 | Beslenme bozuklukları, tik bozuklukları, dışa atım bozuklukları | ||
14 | Bağlanma sorunlarına bağlı olarak ortaya çıkan bozukluklar | ||
15 | Çeşitli davranış sorunları (mastürbasyon, parmak emme/tırnak yeme, çalma/hırsızlık, yalan, korkular, kıskançlık, saldırganlık) | ||
16 | Final sınavı |
Amerikan Psikiyatri Birliği (1995). Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Dördüncü Baskı, (çev. Ertuğrul Köroğlu), Ankara: Hekimler Yayın Birliği. Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık. Cirhinlioğlu, F.G. (2001). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi: Okulöncesi Dönem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Kılıççı, Y. (2000). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık. Ollendrick, T.H. & Hersen, M. (1989). Handbook of Child Psychopathology, New York: Plenum Press. Öztürk, M.O. (1995). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: Hekimler Yayın Birliği. Sargın, N. (2001). Çocuklarda Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yavuzer,H. (1999) Çocuk Psikolojisi İstanbul: Remzi Kitabevi
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 8 | 4 |