Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
4511004482015 | ETKİNLİKLERLE STEM (FETEMM) EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin teknoloji ve tasarım konusunda bilgilerini artırmak, fen ve teknoloji okuryazarı olmalarına katkıda bulunmak, bilim, teknoloji ve tasarım konularında bilgilerinin artması, mühendislik ve mühendislerin tasarım süreçleri ile ilgili kazandıkları bilgi ve becerileri kendi tasarımlarında kullanabilmeleri amaçlanmıştır.
Prof. Dr. Hülya Yılmaz
1 | Fen-Teknoloji-Tasarım arasındaki ilişkiyi kavrayabilme |
2 | STEM (FeTeMM) etkinlliklerinin fen eğitimi programı ile ilişkilendirebilme |
Yok
Yok
Fen Nedir? Teknoloji Nedir? Tasarım Nedir? Fen- Teknoloji-Tasarım arasındaki ilişki Mühendislik Tasarım Süreçleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Taınıtımı | ||
2 | Fen Nedir? Teknoloji Nedir? Tasarım Nedir? Fen- Teknoloji-Tasarım arasındaki ilişki | ||
3 | STEM (FeTeMM) FeTeMM Alt Alanları FeTeMM Eğitiminin Amaçları | ||
4 | FeTeMM Okuryazarlığı Türkiye’de FeTeMM Eğitimi FeTeMM Eğitiminin Fen Bilgisi Eğitimine Entegrasyonu | ||
5 | Mühendislik Tasarım Süreçleri | ||
6 | Sınıfta FeTeMM : Kıskaç | ||
7 | Sınıfta FeTeMM : Can Yeleği | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Oyun Parkında FeTeMM :Roket | ||
10 | Oyun Parkında FeTeMM :Top Atan | ||
11 | Evde FeTeMM: El Feneri | ||
12 | Evde FeTeMM: Enerji Tasarrufu | ||
13 | Doğada FeTeMM: Barınak Tasarımı | ||
14 | Doğada FeTeMM: Kafes Tasarımı | ||
15 | Dersin Değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
NSTA (2013). Science by Design Moyer, R. (2012). . Everyday Engineering : Integrating Science and Engineering Activities . US: NSTA Moran, R. K. (2010). Everyday Science Mysteries. US: NSTA TÜBİTAK (2012). Fizik Eğlence ve Ötesi Ankara: Korza Yayıncılık
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 8 | 2 | 16 |
Takım/Grup Çalışması | 8 | 2 | 16 |
Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 |