Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ022 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; karakter ve değer eğitiminin temel kavramlarını öğrenme; değerlerin kaynaklarını, bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temellerini öğrenme; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını kavrama; Farklı değerlere sahip kişilerin bir arada yaşamasını sağlayan değerlerin oluşumunu kavrama; Türk eğitim tarihinde değerlerle ilgili örnekleri, Türkiye'de değerler eğitimi uygulamaları kavrama, karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen, değerler eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kavrama.
Doç. Dr. Ayşegül OĞUZ NAMDAR
1 | 1. Karakter ve değer eğitiminin temel kavramlarını tanıma |
2 | 2. Değerler eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri kavrama. |
3 | Değerlerin bireysel/aile kökenlerini öğrenme. |
4 | Değerlerin toplumsal ve kültürel kökenlerini öğrenme. |
5 | Karakter ve değer eğitimi konusundaki yaklaşımları tanıma |
6 | Farklı değerlere sahip kişilerin bir arada yaşamasını sağlayan değerlerin oluşumunu kavrama |
Birinci Öğretim
yok
yok
Karakter ve değer eğitiminin temel kavramları, kökenleri, değerler eğitimine kuramsal yaklaşımlar, değerler eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme, tanışma çalışmaları | ||
2 | Karakter ve değer eğitiminin temel kavramları | ||
3 | Değer ve eğitimdeki önemi | ||
4 | Değerler eğitiminde kullanılan yaklaşımlar | ||
5 | Değerler eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler | ||
6 | Türkiye'de değerler eğitimi ile ilgili araştırmalar | ||
7 | Ders kitaplarında yer alan değerler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Öğretim programlarında değerler | ||
10 | Drama ile değerler eğitimi uygulamaları | ||
11 | Drama ile değerler eğitiminde alternatif uygulamalar | ||
12 | Değerler eğitiminde kullanılan teknikler | ||
13 | Değerler eğitiminde kullanılan teknikler | ||
14 | Çocuk Kitaplarında Değerler | ||
15 | Çocuk Kitaplarındaki Değerler | ||
16 | Final |
Oğuz Namdar, A. (2020). İlkokulda Drama ile Değerler Eğitimi Uygulamaları, Pegem Akademi. Sağlam, H.İ. (2021). Karakter ve Değer Eğitimi, Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Okuma | 16 | 3 | 48 |
Rapor | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 |