GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBSEÇ022 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; karakter ve değer eğitiminin temel kavramlarını öğrenme; değerlerin kaynaklarını, bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temellerini öğrenme; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını kavrama; Farklı değerlere sahip kişilerin bir arada yaşamasını sağlayan değerlerin oluşumunu kavramadır.



1 1. Karakter ve değer eğitiminin temel kavramlarını tanıma
2 2. Değerlerin biyolojik kökenlerini öğrenme.
3 Değerlerin bireysel/aile kökenlerini öğrenme.
4 Değerlerin toplumsal ve kültürel kökenlerini öğrenme.
5 Değerlerin ideolojik kökenlerini öğrenme.
6 Karakter ve değer eğitimi konusundaki yaklaşımları tanıma
7 Farklı değerlere sahip kişilerin bir arada yaşamasını sağlayan değerlerin oluşumunu kavramadır

Birinci Öğretim


yok


yok


Karakter ve değer eğitiminin temel kavramları, kökenleri, değerler eğitimine kuramsal yaklaşımlar ve birlikte yaşama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin yapılandırılması
2 Karakter ve değer eğitiminin temel kavramları
3 Karakter ve değer eğitiminin temel kavramları
4 TürkçeDeğerlerin biyolojik kökenlerini
5 Değerlerin bireysel/aile kökenleri
6 Değerlerin toplumsal ve kültürel kökenleri
7 Değerlerin ideolojik kökenleri
8 ara sınav
9 Karakter ve değer eğitimi konusundaki yaklaşımlar
10 Karakter ve değer eğitimi konusundaki yaklaşımlar
11 Farklı değerlere sahip kişilerin bir arada yaşamasını sağlayan değerlerin oluşumu
12 Bir arada yaşama kültürüne geleneksel yaklaşımlar
13 Bir arada yaşama kültürüne çağdaş yaklaşımlar
14 Çok kültürlü toplumlara örnekler
15 Final Sınavı

Bloom, P. (2015). Bebeklerin Ahlaki Yaşamı. Verita Yayınevi. Nuttall, J. (1997). Ahlak Üzerine Tartışmalar Aspin, D. N., Chapman, J. D. (2007). Values Education and Lifelong Learning. Springer



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 2 28
Beyin Fırtınası 10 1 10
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek