GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AEFBÖ002 FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ (AE) Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Fen ders kitaplarını değerlendirmek ve örnek bir ders kitabı ünitesi tasarlamak


Doç. Dr. Murat Sağlam


1 Ders kitabının öğrenme ve öğretimdeki önemini takdir ediş.
2 Kullanışlı bir ders kitabının genel özelliklerini bilme
3 Ders kitabına yardımcı materyalleri bilme
4 Fen eğitimi ders ktaplarını değerlendirebilme becerisi
5 Bir fen eğitimi ders kitabı ünitesi tasarlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste öğrenciler fen ders kitaplarını ve yardımcı materyalleri tanıyacak, bir ders kitabı ünitesini değerlendirecek ve kendilerine ait bir ders kitabı ünitesi tasarlayacaklardır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
3 Ders Kitabının Öğretimdeki Yeri
4 Ders Kitabının Öğretimdeki Yeri
5 Ders Kitaplarının Fen Öğretim Programına Uygunluğu
6 Ders Kitaplarında Bilimsel İçerik
7 Ders Kitaplarında Dil ve Anlatım
8 Ara sınav
9 Ders Kitabının Tasarımı
10 Görsel Düzen
11 Ders Kitabında Fiziksel Yapı ve Bölümler
12 Ders Kitabına Yardımcı Materyaller
13 Ders Kitabını Değerlendirme Yolları
14 Ödev
15 Rapor sunumu

Kılıç, A. ve Seven, S. (2007). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. Ankara: PEGEM A Yayıncılık.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama 1 24 24
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 4 56
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 2
ÖÇ 2 5 3
ÖÇ 3 5 2 2
ÖÇ 4 2 3 5 4
ÖÇ 5 3 5 5 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek