Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AEFBÖ003 | FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI (AE) | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Fen öğretiminde yaygın olan temel fen kavramları ile ilişkili yanılgıları tanıtmak, bunları tespit etme ve giderme yollarını anlatmak.
Prof. Dr. Hakan Türkmen
1 | Kavram gelişimini kavrar. |
2 | Kavram yanılgısının ne olduğunu anlar. |
3 | Temel fen kavramları ile ilgili yanılgıları keşfeder. |
4 | Kavram yanılgılarının nasıl tespit edileceğini kavrar. |
5 | Kavram yanılgılarının nasıl giderileceğini anlar. |
6 | Kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesi için etkinlikler hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Fen öğretiminde anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramı, bilişsel öğrenme ve kavram öğrenimi; fen öğretiminde temel kavramlar ve kavram yanılgıları; kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, analojiler, kavramsal değişim metinleri; fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi; fen öğretiminde kavram yanılgılarının nedenleri ve çözüm önerileri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fen öğretiminde anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramı | ||
2 | Bilişsel gelişim ve kavram öğrenimi | ||
3 | Fen öğretiminde temel kavramlar ve kavram yanılgıları | ||
4 | Kavram yanılgılarının nedenleri | ||
5 | Kavram yanılgılarının tespitinde kullanılan teknikler | ||
6 | Kavram yanılgılarının tespitinde kullanılan teknikler | ||
7 | Kavram yanılgılarının tespitinde kullanılan tekniklerin uygulanması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan teknikler | ||
10 | Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan teknikler | ||
11 | Kavram yanılgılarının giderilmesi için örnek uygulamalar | ||
12 | Kavram yanılgılarının giderilmesi için örnek uygulamalar | ||
13 | Fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi | ||
14 | Kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi örnek uygulamalar | ||
15 | Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Atasoy, B. (2004). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Bahar, M. (2000). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Dolu, G. (2018). Kimyada Kavram Yanılgıları. Ankara: Pegem Akademi. Gödek, Y., Polat, D. ve Kaya, V. H. (2018). Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları. Ankara: Pegem Akademi. Güneş, B. (2018). Fizikte Kavram Yanılgıları. Ankara: Palme Yayıncılık. Laçin-Şimşek, C. (2019). Çocukların Temel Fen Kavramlarıyla İlgili Düşünceleri. Ankara: Pegem Akademi. Ülgen, G. (2004). Kavram Geliştirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 |