GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AEFBÖ003 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI (AE) Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Fen öğretiminde yaygın olan temel fen kavramları ile ilişkili yanılgıları tanıtmak, bunları tespit etme ve giderme yollarını anlatmak.


Prof. Dr. Hakan Türkmen


1 Kavram gelişimini kavrar.
2 Kavram yanılgısının ne olduğunu anlar.
3 Temel fen kavramları ile ilgili yanılgıları keşfeder.
4 Kavram yanılgılarının nasıl tespit edileceğini kavrar.
5 Kavram yanılgılarının nasıl giderileceğini anlar.
6 Kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesi için etkinlikler hazırlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fen öğretiminde anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramı, bilişsel öğrenme ve kavram öğrenimi; fen öğretiminde temel kavramlar ve kavram yanılgıları; kavram öğretiminde kullanılabilecek öğrenme ve öğretme yaklaşımları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, analojiler, kavramsal değişim metinleri; fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi; fen öğretiminde kavram yanılgılarının nedenleri ve çözüm önerileri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fen öğretiminde anlamlı öğrenme ve yapılandırmacılık kuramı
2 Bilişsel gelişim ve kavram öğrenimi
3 Fen öğretiminde temel kavramlar ve kavram yanılgıları
4 Kavram yanılgılarının nedenleri
5 Kavram yanılgılarının tespitinde kullanılan teknikler
6 Kavram yanılgılarının tespitinde kullanılan teknikler
7 Kavram yanılgılarının tespitinde kullanılan tekniklerin uygulanması
8 Ara Sınav
9 Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan teknikler
10 Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan teknikler
11 Kavram yanılgılarının giderilmesi için örnek uygulamalar
12 Kavram yanılgılarının giderilmesi için örnek uygulamalar
13 Fen öğretiminde kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi
14 Kavramsal öğrenme sürecinin değerlendirilmesi örnek uygulamalar
15 Değerlendirme
16 Final Sınavı

Atasoy, B. (2004). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Bahar, M. (2000). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Dolu, G. (2018). Kimyada Kavram Yanılgıları. Ankara: Pegem Akademi. Gödek, Y., Polat, D. ve Kaya, V. H. (2018). Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları. Ankara: Pegem Akademi. Güneş, B. (2018). Fizikte Kavram Yanılgıları. Ankara: Palme Yayıncılık. Laçin-Şimşek, C. (2019). Çocukların Temel Fen Kavramlarıyla İlgili Düşünceleri. Ankara: Pegem Akademi. Ülgen, G. (2004). Kavram Geliştirme. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 4 2 8
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 4
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 3 4
ÖÇ 4 3 4
ÖÇ 5 3 4
ÖÇ 6 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek