Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AEFBÖ004 | FEN EĞİTİMİNDE MATERYAL TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını, öğretim materyalinin seçimini, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerini öğretmektir.
Ar. Gör. Dr. Fulden Güler Nalbantoğlu
1 | Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir. |
2 | İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar. |
3 | Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir. |
4 | Alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyalleri geliştirebilir. |
5 | Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Öğretim Teknolojilerinin Öğretim Sürecindeki Yeri ve Kullanımı, Uygun Teknoloji Planlamasının Yapılması ve Yürütülmesi, Öğretim Materyalinin Seçimi, Materyallerin Tasarım ve Geliştirme İlkeleri, Tasarım Öğeleri, Ders Materyali Geliştirme, Öğretim Teknolojileri Yoluyla İki ve Üç Boyutlu Materyaller Geliştirilmesi; Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Alana Özgü Teknolojik Araç-Gereçler ve Materyaller (Simülasyonlar, Animasyonlar, Sanal Sınıf ve Laboratuvar Ortamları, Kavram Karikatürleri, Bilimsel Ölçüm Yapan Araçlar, Çalışma Yaprakları, Slaytlar, Görsel Medya Gereçleri vb.) ile Fen Eğitiminde Kullanılabilecek Diğer Bilişim Teknolojileri (Web 2.0 Araçları, Mobil Uygulamalar, Öğrenci Yanıtlama Sistemleri, Öğrenme Yönetim Sistemleri, Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları, Ölçme ve Değerlendirme Araçları vb.); Teknolojinin Entegre Edildiği Sınıf Ortamları, Etkileşimli Tahta ve Eğitim Portalları; Fen Öğretiminde Alana Özgü Bilişim Teknolojilerini Kullanma ve Geliştirme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | ||
2 | Öğretim Materyalleri Çeşitleri | ||
3 | Materyal Tasarım ve Hazırlama İlkeleri | ||
4 | Fen Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Öğrenme Modelleri ve Yöntemler | ||
5 | Online laboratuvarlar, Simülasyonlar ve Oyunlar | ||
6 | Kavram Karikatürü, Zihin Haritaları, Bulmacalar | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Üç boyutlu materyallerin sunumu | ||
9 | Animasyonlar, Etkileşimli Videolar ve Dijital Hikaye Araçları | ||
10 | İnfografikler ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları | ||
11 | İşbirlikçi Platformlar ve Sosyal Medya | ||
12 | Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları | ||
13 | Teknoloji destekli materyallerle hazırlanmış ders planı sunumu | ||
14 | Teknoloji destekli materyallerle hazırlanmış ders planı sunumu | ||
15 | Final | ||
16 | Bütünleme |
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Editör: Tuğba Yanpar Yelken). Anı Yayıncılık Hüseyin ARTUN, Sevgi AYDIN-GÜNBATAR, Mustafa Serkan GÜNBATAR (2020). Fen öğretiminde teknoloji eğilimleri. Pegem Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 12 | 2 | 24 |
Rapor Hazırlama | 8 | 3 | 24 |
Rapor Sunma | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 11 | 2 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |