Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AEFBÖ008 | SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin ana amacı öğretmen adaylarına sınıf içinde yapılan öğretimin etkililiğini ve kalitesini belirlemek için kullanılacak ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kazandırmak ve onların ders kazanımlarına uygun ölçme ve değerlendirme yapma becerilerini geliştirmektir. Bu ders sayesinde öğretmen adayları, öğretim programlarındaki kazanımlara uygun ölçme aracı seçme, tasarlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanacaktır.
Doç. Dr. Duygu METİN PETEN
1 | Öğrenme kazanımları ve ölçme-değerlendirme süreci arasındaki ilişkiyi kavrama |
2 | Eğitimde kullanılan güncel ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kavrama |
3 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme araçları seçebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme |
4 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme araçları seçebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme |
5 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Eğitimde kullanılan güncel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları Öğretim programlarındaki ölçme ve değerlendirme yaklaşımları Eğitim, öğretim, ölçme ve değerlendirme kavramları Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme araçları Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme araçları Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması ve dersin kazanımları hakkında öğrenci görüşlerinin alınıp tartışılması | ||
2 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin gerekliliği ve önemi | ||
3 | 21. yüzyıl becerileri ve ölçme-değerlendirme sürecine yansıması | ||
4 | Sınıf içi etkinlikler, Edgar Dale yaşantı konisi ve değerlendirme amaçlı kullanımı | ||
5 | Bloom taksonomisinin eğitimde ölçme ve değerlendirmeye etkileri | ||
6 | Geleneksel ölçme-değerlendirme teknikleri (Doğru-yanlış soruları, Eşleştirme soruları, Tamamlama soruları, Yazılı yoklamalar) | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, etkinlik kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) | ||
9 | Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, etkinlik kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) | ||
10 | Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, etkinlik kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) | ||
11 | Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, etkinlik kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) | ||
12 | Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, etkinlik kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) | ||
13 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar | ||
14 | Geçerlik, güvenirlik, değerlendirme hatası | ||
15 | Yıl sonu sınavı |
Sınıf İçi Değerlendirme: Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili bir Öğretim için İlke ve uygulamalar, Eğitim Kitabevi Yayınları. Ders notları Öğretim programları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 4 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Uygulama/Pratik | 6 | 2 | 12 |
Tartışma | 12 | 2 | 24 |
Takım/Grup Çalışması | 8 | 2 | 16 |
Rapor Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
Proje Sunma | 4 | 2 | 8 |
Makale Kritik Etme | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |