GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AEFBÖ008 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin ana amacı öğretmen adaylarına sınıf içinde yapılan öğretimin etkililiğini ve kalitesini belirlemek için kullanılacak ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kazandırmak ve onların ders kazanımlarına uygun ölçme ve değerlendirme yapma becerilerini geliştirmektir. Bu ders sayesinde öğretmen adayları, öğretim programlarındaki kazanımlara uygun ölçme aracı seçme, tasarlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanacaktır.


Doç. Dr. Duygu METİN PETEN


1 Öğrenme kazanımları ve ölçme-değerlendirme süreci arasındaki ilişkiyi kavrama
2 Eğitimde kullanılan güncel ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kavrama
3 Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme araçları seçebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme
4 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme araçları seçebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme
5 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Eğitimde kullanılan güncel ölçme ve değerlendirme yaklaşımları Öğretim programlarındaki ölçme ve değerlendirme yaklaşımları Eğitim, öğretim, ölçme ve değerlendirme kavramları Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme araçları Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme araçları Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması ve dersin kazanımları hakkında öğrenci görüşlerinin alınıp tartışılması
2 Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin gerekliliği ve önemi
3 21. yüzyıl becerileri ve ölçme-değerlendirme sürecine yansıması
4 Sınıf içi etkinlikler, Edgar Dale yaşantı konisi ve değerlendirme amaçlı kullanımı
5 Bloom taksonomisinin eğitimde ölçme ve değerlendirmeye etkileri
6 Geleneksel ölçme-değerlendirme teknikleri (Doğru-yanlış soruları, Eşleştirme soruları, Tamamlama soruları, Yazılı yoklamalar)
7 Ara sınav
8 Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, etkinlik kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri)
9 Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, etkinlik kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri)
10 Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, etkinlik kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri)
11 Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, etkinlik kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri)
12 Alternatif ölçme-değerlendirme teknikleri (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, etkinlik kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri)
13 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
14 Geçerlik, güvenirlik, değerlendirme hatası
15 Yıl sonu sınavı

Sınıf İçi Değerlendirme: Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili bir Öğretim için İlke ve uygulamalar, Eğitim Kitabevi Yayınları. Ders notları Öğretim programları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 4 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 12 2 24
Uygulama/Pratik 6 2 12
Tartışma 12 2 24
Takım/Grup Çalışması 8 2 16
Rapor Hazırlama 6 6 36
Proje Sunma 4 2 8
Makale Kritik Etme 3 2 6
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek