Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Sağır-dilsiz ve işitme engelli bireylerin fizyolojik durumlarını; yaşadıkları sosyal, toplumsal, ekonomik vb. sorunları öğrenir. |
2 |
İşaret dilinin ve Türk işaret dilinin tarihsel gelişim sürecini öğrenir; Türk işaret dilinin grameri hakkında bilgi edinir. |
3 |
Türk işaret dilinin temel kavramlarını öğrenir. |
4 |
Türk işaret dilinde iletişim kurmayı öğrenir. |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar ve istifade edilecek kaynaklar. İşaret diliyle ilgili temel kavramlar (sağır-dilsiz, işitme engelli, işaret dili vb.). |
|
|
2 |
Sağır-dilsiz ve işitme engelli bireylerin fizyolojik durumları. Dünyada ve Türkiye'de söz konusu bireylerin yaşadıkları toplumsal, sosyal, ekonomik vb. sorunlar ve bu sorunlara çözüm önerileri. |
|
|
3 |
Türk işaret dilinin gramer özellikleri. Türk işaret dili alfabesi. |
|
|
4 |
Sayılar; aile ve akrabalıkla ilgili kavramlar. |
|
|
5 |
Zamanla ilgili kavramlar (günler, aylar, mevsimler, zaman zarfları);
Coğrafyayla ilgili kavramlar (atmosfer olayları, yeryüzü şekilleri vb.). |
|
|
6 |
Renkler; taşıtlar ve trafikle ilgili kavramlar. |
|
|
7 |
Sıfatlar ve fiiller. |
|
|
8 |
Ara sınav.
|
|
|
9 |
Eğitimle ilgili kavramlar. |
|
|
10 |
Teknoloji ve finansla ilgili kavramlar; meslekler. |
|
|
11 |
Eşya, giyim ve gıdayla ilgili kavramlar. |
|
|
12 |
Hayvanlar; sporla ilgili kavramlar. |
|
|
13 |
İller, İzmir'in ilçeleri, ülkeler. |
|
|
14 |
Türk işaret diliyle temel düzeyde iletişim kurabilme uygulamaları. |
|
|
15 |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
1 |
21 |
Uygulama/Pratik |
10 |
1 |
15 |
Tartışma |
2 |
1 |
3 |
Gözlem |
14 |
1 |
14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
4 |
2 |
8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
5 |
3 |
15 |
Okuma |
4 |
2 |
8 |
Performans |
10 |
1 |
15 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
101
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
2
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
2
|
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
1
|
4
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
|
|
|
|
1
|
4
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek