Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÖAESEÇ001 | KÜLTÜR VE DİL | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dilin ve kültürün toplum yaşamındaki önemini ve ikisi arasındaki ilişkiyi kavratmak.
1 | Dil ve kültür ile ilgili kavramları tanımlar. |
2 | Dil ile kültür arasındaki ilişkiyi kavrar. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yok.
[Yok]
Dil ve kültürle ilgili temel kavramlar; kültürün kaynakları ve ögeleri; sözlü ve yazılı kültür; maddi ve manevi kültür; bireysel ve toplumsal açılardan kültür; birleştirici ve ayrıştırıcı olarak kültür; kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum; bilişsel, sembolik, yapısal-işlevsel yaklaşımlar açısından kültür; semboller sistemi olarak dil; bireysel açıdan dil ve dil edinimi; dilin insan bilincine etkisi; kültür, dil, biliş ve realite arasındaki ilişki; dilin bilgiyi ve kültürü taşıma, toplumsal ilişki ve iletişim kurma işlevi; dil ve kültürün gelişimi ve aktarımı; ulusal kimlik ve dil; kültür ve dildeki değişmelerin dinamikleri; kültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimi tartışmaları; milli kültürler; küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülük.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Kültür ve dil kavramları İlk hafta ders yüz yüze yapılacaktır. | ||
2 | Kültür, Üst kültür, Alt kültür, Kültürleme, Kültürlenme, Kültürleşme, Kültürel yayılma, Kültürel gecikme, Kültürel şok | ||
3 | Kültür emperyalizmi, Kültürel yozlaşma, Kültürün ögeleri, Sözlü kültür, Yazılı kültür, Maddi kültür , Manevi kültür, Bireysel açıdan kültür, Toplumsal açıdan kültür | ||
4 | Birleştirici olarak kültür, Ayrıştırıcı olarak kültür, Semboller sistemi olarak dil, Bireysel açıdan dil ve dil edinimi, Ulusal kimlik ve dil Dil ve kültürün gelişimi ve aktarımı, Kültür ve dildeki değişmelerin dinamikleri, Konuşma dili ve yazma dili | ||
5 | Dilin Göndergesel İşlevi, Dilin Heyecana Bağlı İşlevi, Dilin Alıcıyı Harekete Geçirme İşlevi, Dilin Kanalı Kontrol İşlevi, Dilin Dil Ötesi (Üst Dil) İşlevi, Dilin Şiirsel (Sanatsal) İşlevi | ||
6 | Gösterge, gönderge, Dil göstergesi, Dil dışı göstergeler (belirti) Dil dışı göstergeler (belirtke), Dil dışı göstergeler (görsel gösterge/ikon), Dil dışı göstergeler (simge) | ||
7 | Lehçe, Şive, Ağız, Argo, Küreselleşme, Çok dillilik, Çok kültürlülük | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Milli kültür örnekleri, ulusal kimlik ve dil arasındaki ilişki | ||
10 | Milli kültür örnekleri, ulusal kimlik ve dil arasındaki ilişki | ||
11 | Milli kültür örnekleri, ulusal kimlik ve dil arasındaki ilişki | ||
12 | Milli kültür örnekleri, ulusal kimlik ve dil arasındaki | ||
13 | Milli kültür örnekleri, ulusal kimlik ve dil arasındaki ilişki | ||
14 | Milli kültür örnekleri, ulusal kimlik ve dil arasındaki ilişki | ||
15 | Milli kültür örnekleri, ulusal kimlik ve dil arasındaki ilişki | ||
16 | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 1 | 21 |
Tartışma | 14 | 1 | 21 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 21 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 21 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 21 |
Okuma | 14 | 1 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 |