Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FEN305ABTE | AŞI BİLİMİ VE TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Aşı bilimi ve teknolojileri dersinin temel amacı, mevcut geliştirilmiş aşılar yanında aşı immünolojisi ve aşı geliştirme teknolojileri konularının temel bilimler yaklaşımı ile detaylı olarak işlenerek ders konusu ili ilgili öğrenim gören öğrencilere bu alanda bilgi ve deneyim kazandırılmasıdır.
Doç. Dr. Hüseyin CAN
1 | Geleneksel aşı geliştirme yöntemlerini öğrenir. |
2 | Rekombinant aşı geliştirme yöntemlerini öğrenir. |
3 | Aşı immünolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Aşı biliminin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Aşı Bilimi ve Teknolojileri dersi Biyoloji, Biyokimya, Kimya, Biyomühendislik, Eczacılık, Veterinerlik ve Tıp alanında öğrenim gören öğrenciler için uygundur.
Yok
Aşı bilimine giriş, Aşı biliminde gelişmeler, Aşı immünolojisine giriş, Antijen sunumu mekanizmaları, B lenfositler, T lenfositler Mevcut konvansiyol aşılar, Konvansiyonel aşı türleri, Konvansiyonel aşı geliştirme yöntemleri, Mevcut rekombinant aşılar Rekombinant aşı çeşitleri, Rekombinant aşı geliştirme yöntemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Aşı bilimine giriş | ||
2 | Aşı biliminde gelişmeler | ||
3 | Aşı immünolojisine giriş | ||
4 | Antijen sunumu mekanizmaları-1 | ||
5 | Antijen sunumu mekanizmaları-2 | ||
6 | B lenfositler | ||
7 | T lenfositler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Konvansiyonel aşı çeşitleri | ||
10 | Mevcut konvansiyol aşılar | ||
11 | Konvansiyonel aşı geliştirme yöntemleri | ||
12 | Rekombinant aşı çeşitleri | ||
13 | Mevcut rekombinant aşılar | ||
14 | Rekombinant aşı geliştirme yöntemleri-1 | ||
15 | Rekombinant aşı geliştirme yöntemleri-2 | ||
16 | Final sınavı |
Konvansiyonel ve rekombinant aşı teknolojileri ve aşı immünolojisi ile ilgili yapılmış güncel makaleler ders işlenmesi sırasında kaynak olarak kullanılacaktır. 1) Understanding modern vaccines perspectives in vaccinology Authors:N. Garçon (Editor), P.L. Stern (Editor), A.L. Cunningham (Editor) Print Book, English, 2011 2)Vaccine immunology (Claire-Anne Siegrist) 3)Pollard, A.J., Bijker, E.M. A guide to vaccinology: from basic principles to new developments. Nat Rev Immunol 21, 83–100 (2021). https://doi.org/10.1038/s41577-020-00479-7
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 3 | 2 | 6 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 |