GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TÖAESEÇ014 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE MANTIKSAL AKIL YÜRÜTME Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans



Dersin amacı öğretmen adaylarına mantıksal akıl yürütme becerisi kazandırmak ve Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan mantıksal akıl yürütme ile ilgili kazanımlar çerçevesinde Türkçe ders kitaplarını değerlendirmektir.


DR. GÖKSU ÇİÇEKLİ KOÇ


1 Mantıksal akıl yürütme becerisi kazanır
2 Mantıksal akıl yürütmeyi geliştiren etkinlik örneklerini yorumlar
3 Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan mantıksal akıl yürütme ile ilgili kazanımlar çerçevesinde Türkçe ders kitaplarındaki etkinlikleri değerlendirir

Birinci Öğretim


-


-


Mantıksal akıl yürütme kavram alanı, akıl yürütme yöntemleri, mantıksal akıl yürütmeyi geliştiren etkinlik örnekleri, Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda yer alan mantıksal akıl yürütme ile ilgili kazanımlar çerçevesinde Türkçe ders kitaplarının değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Akıl yürütme ve temel yapısı
2 Önerme ve önerme çeşitleri
3 Akıl Yürütme Yöntemleri (Tümdengelimsel, Tümevarımsal ve Analoji Yoluyla Akıl Yürütme)
4 Mantıksal akıl yürütmeyi geliştiren etkinlik örnekleri (öykü tamamlama / senaryo tamamlama)
5 Mantıksal akıl yürütmeyi geliştiren etkinlik örnekleri (bilmeceler / bulmacalar)
6 Mantıksal akıl yürütmeyi geliştiren etkinlik örnekleri (zekâ testleri / kelime oyunları)
7 Mantıksal akıl yürütmeyi geliştiren etkinlik örnekleri (benzerlik buldurma / fark buldurma)
8 ARA SINAV
9 Mantıksal akıl yürütmeyi geliştiren etkinlik örnekleri (kıyas / kavram haritası)
10 Mantıksal akıl yürütmeyi geliştiren etkinlik örnekleri (mantık hatalarını buldurma / belirsizlik ve çok anlamlılık)
11 Mantıksal akıl yürütmeyi geliştiren etkinlik örnekleri (mantık ızgarası)
12 Türkçe ders kitaplarında mantıksal akıl yürütme etkinlikleri
13 Türkçe ders kitaplarında mantıksal akıl yürütme etkinlikleri
14 Türkçe ders kitaplarında akıl yürütme etkinlikleri
15 Mantıksal akıl yürütme etkinliklerinin Türkçe dersi başarısı üzerindeki etkisi
16

BAŞERER, D. (2021). Mantıksal düşünmeyi geliştiren etkinlik örnekleri. Millî Eğitim Dergisi, 50(231), 335-352. BAŞERER, D. (2017). Bir düşünme türü olarak mantıksal düşünme. The Journal of Academic Social Sciences, 5(41), 433-442. CAN, D., ALTUNYA, H., CAN, V. (2019). 8-12 yaş aralığındaki öğrencilerin mantıksal düşünme becerileri üzerine bir araştırma. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1136-1166. HALICI, E. (2016). Zekâ Oyunları 2. (9. Baskı). Ankara: Tübitak. Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2016). Zekâ Oyunları 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Öğretmenler İçin Öğretim Materyali (2.Baskı). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. PHİLLİPS, C. (2013). Mantıksal Düşünme İçin 50 Bulmaca. (2. Baskı). (B. Gündüz, Çev.). İstanbul: Optimist. Türkçe Ders Kitabı 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 8. Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Takım/Grup Çalışması 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Takım/Grup Çalışması 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 1 21
Tartışma 14 1 21
Soru-Yanıt 14 1 21
Takım/Grup Çalışması 2 15 30
Beyin Fırtınası 14 1 21
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 3 5 5 5 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 2 5 3 5 5 5 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 3 5 3 5 5 5 4 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek