GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
4510004062011 SEÇMELİ SANAT ATÖLYE VI ÖZGÜN BASKI Seçmeli Ders Grubu 4 8 7,00

Lisans


Türkçe


Plastik sanatlar içinde yer alan baskı tekniklerinin kavrayabilme ve özgün baskıresim alanında çalışmalar yapabilmek.


Yrd.Doç.Dr. Dizar Ercican Zencirci


1 Özgün baskıresmin tanımı yapabilme; resim içindeki yerini kavrayabilme.
2 Baskıresim teknik uygulama türlerini söyleyebilme.
3 Kuru kazıma tekniğini tanıyabilme.
4 Kurukazıma tekniği ile yapılan çalışmaları ve sanatçıları tanıyabilme.
5 Kurukazıma tekniğinin bir çukurbaskı tekniği olduğunu söyleyebilme.
6 Kurukazıma tekniği ile tasarım ve uygulama yapabilme.
7 Metal gravür tekniğini tanıyabilme.
8 Metal gravür ile eserler veren sanatçıları tanıyabilme.
9 Metal gravürün bir çukur baskı türü olduğunu kavrayabilme.
10 Akuatinta tekniğini tanıyabilme.
11 Akuatinta tekniğini uygulayabilme.
12 Kurukazıma ve metal gravür tekniklerinin uygulama farklılıklarını kavrayabilme.


Yok


Yok


Baskıresim tarihi, baskıresim teknikleri, kurukazıma ve gravür baskı teknikleri. Çukur baskı teknikleri ile uygulamalar yapmak.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çukur baskı tekniklerinin tarihsel gelişimi Sunu – örnek eser inceleme -soru cevap- tartışma
2 Çukurbaskı örnek inceleme Anlatım –örnek eser inceleme- soru cevap- uygulama
3 Çukurbaskı uygulama
4 Kuru kazıma Anlatım –örnek eser inceleme- soru cevap- uygulama
5 Kuru kazıma Uygulama
6 Metal Gravür Anlatım –örnek eser inceleme- soru cevap- uygulama
7 Metal Gravür Uygulama
8 Arasınav
9 Metal Gravür Uygulama
10 Metal Gravür Uygulama
11 Akuatinta Anlatım –örnek eser inceleme- soru cevap- uygulama
12 Akuatinta Uygulama
13 Akuatinta Uygulama
14 Renkli çukur baskı örnek eser inceleme- soru cevap- uygulama
15 Renkli çukur baskı örnek eser inceleme- soru cevap- uygulama
16 Final

Aslıer, M. (1985) Son Yüzyılda Türkiye’de Özgün Baskıresim Sanatı. H.Ü. Güzel Sanatlar Yayınları. No:1 (17-19 Nisan). Becer, E. (1999). İletişim ve Grafik Tasarım. 2. Baskı. Ankara: Dost Kitabevi. Eichenberg, F. (1978). Lithography and Silkscreen, Art and Technique. New York: Harry N. Abrams İnc. Publishers. Ercivan Zencirci D. (2008), Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarında Özgün Baskının Yaratıcı Düşünme Becerileri ve Öz-Yeterlilik Algısı Üzerinde Yansıması, doktora tezi. İçmeli, M. (1985). Çağdaş Açıdan Türk Grafik Sanatları, Türkiye’de Sanatın Bugünü ve Yarını. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları. Özsezgin K., Aslıer M.(1989). Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi. Cilt 4. İstanbul: Tiglat Yayınları 140 Yasa Yaman, Z. (1995). Mürşide İçmeli. Ankara: Enlem 80. Dr. Mümtaz Işıngör, Prf. Dr. Erol Eti, Prf. Dr. Mustafa Aslıer. Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim. Milli Eğitim Devlet Kitapları, T.T Kurumu Basım Evi: 1986, Ankara.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 15 4 60
Uygulama/Pratik 15 4 60
Gözlem 3 5 15
Bireysel Çalışma 10 5 50
Performans 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 210

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek