GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GKSEÇ007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASI EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans



Öğrencilerin çalışma, mola verme gibi zaman kavramlarını değerlendirme yeteneklerini geliştirmek, farklı kültürlerde boş zaman kavramına ilişkin farkındalık geliştirmek, farklı kültürlerdeki aile ve okul yaşantılarında boş zaman kavramını incelemek.



1 kültür ve boş zaman değerlendirme arasındaki ilişkinin vurgulanması
2 farklı kültürlerde boş zaman değerlendirme davranışlarının analiz edilmesi


Yok


Yok


Boş zaman kavramı ve kültürle ilişkisi, farklı kültürlerde boş zamanın nasıl ele alındığı, aile ve okul yaşamında boş zaman değerlendirmenin önemi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve derse giriş
2 boş zaman değerlendirme nedir? Kültür nedir?
3 farklı kültürlerde boş zaman değerlendirme davranışları
4 farklı kültürlerde boş zaman değerlendirme davranışlarının tartışılması
5 Türk kültüründe boş zaman değerlendirme davranışları
6 boş zaman değerlendirmenin aile yaşamındaki önemi
7 farklı kültürlerdeki aile yapılarının incelenmesi
8 ara sınav
9 boş zaman değerlendirmenin okul yaşamında önemi
10 Türkiye'deki okullarda boş zaman değerlendirme olanakları
11 Farklı kültürlerde okulda yer alan boş zaman değerlendirme olanakları
12 Katılımcıların kendi kültürlerine ilişkin boş zaman değerlendirme davranışlarıyla ilgili sunumları
13 Önceki hafta yapılan sunumların değerlendirilmesi
14 Öneriler
15 Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi
16 Final sınavı

Aslan, N. (2009) An Examination of Family Leisure and Family Satisfaction Among Traditional Turkish Families, Journal of Leisure Research (JLR), 41(2), 157-176. Aslan, N. (2004) Gender, Women and Leisure- A Study on Turkish Women. In M.Kaila et al. (Eds). Greek-Turkish Approaches: Re-defining the Female Identity. Keimena ∏AI∆EIA∑, Arpa∏Ồs Leisure, J.R. Kelly, 1982. Toward a Society of Leisure, J. Dumazedier, 1967. Technology, Human Values and Leisure, (Ed) Max Kaplan & P. Bosserman, 1971. Leisure Sciences (2000-2015) Journal of Leisure Research (1980-2015)


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 0 0
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 4 6 24
Alan Gezisi 1 1 1
Rapor Hazırlama 2 2 4
Rapor Sunma 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1
ÖÇ 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek