Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBSEÇ004 | EĞİTİMDE DRAMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
1. Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirme, 2. Yaratıcılık, Drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama vb.temel kavramları kavrama, 3. Eğitimde dramayı sınıfta uygularken sahip olması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrama, 4. Drama dersinin amaçlarını kavrama ve öğretim programını tanıma, 5. Yaratıcı dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiye’deki uygulamalara yönelik bilgileri kavrama, 6. Bir yöntem olarak dramanın kullanılması için gerekli becerileri kavrama, 7. Bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanması amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Ayşegül OĞUZ NAMDAR
1 | Yaratıcı Drama yöntemiyle ilgili temel kavramları bilme |
2 | Eğitim ve Yaratıcı drama yöntemi arasında bağlantıyı kavrayabilme |
3 | Bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanabilme |
4 | Derslerde bir yöntem olarak yaratıcı dramayı kullanabilme |
Birinci Öğretim
-
-
Dramaya Giriş: Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, drama, oyun, tiyatro ve psikodrama arasındaki farklılıklar. Dramanın Yararları: Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların fakında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri. Dramanın Aşamaları: Hazırlık, canlandırma ve değerlendirme aşaması, Dramada kullanılan çeşitli teknikler (Doğaçlama (improvisation), rol oynama (role play), fotoğraf anı (stil image), mim, rol kartları(role cards) vb.) Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı. Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/Drama Uygulamaları. Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farkları. Yaratıcı dramanın özellikleri/Drama Uygulamaları. Yaratıcı dramanın Öğeleri/Drama Uygulamaları. Yaratıcı dramanın Boyutları/Drama Uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma Ders içerğii | ||
2 | Drama kavramı, iletişim, tanışma çalışmaları | ||
3 | Örnek drama uygulamaları | ||
4 | Dramanın bileşenleri | ||
5 | Dramada kullanılan teknikler | ||
6 | Drama ortamları, dramada mekan | ||
7 | Drama lideri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Dramada katılımcı | ||
10 | Dramada konu | ||
11 | Dramada planlama | ||
12 | Drama yöntemine dayalı ders planının yapılandırılması | ||
13 | Drama uygulamaları ve değerler | ||
14 | Drama uygulamaları | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Final |
Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. YKY, Yapı Kredi Yayınları. Erdoğan T. (2021). Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya DRAMA. Edt. Tolga Erdoğan, 8.Baskı, Eğiten Kitap, Ankara. Yaratıcı Drama Dergisi, www.yader.org
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Rapor | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 |