Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RÖSEÇ206 | SEÇMELİ SANAT ATÖLYE-II HEYKEL | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Üç boyutlu algı ve ifade yetisini geliştirme. Heykelin ifade olanaklarını deneyimleme
Doç.Dr. Melek Şahan
1 | Üç boyutlu algı yeterliliği kazanma |
2 | Üç boyutlu özgün tasarımlar oluşturma ve uygulayabilme |
3 | Heykelin çeşitli ifade olanaklarını deneyimleme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Modelden rölyef etüt ve özgün heykel uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin amacının, içeriğinin, yapılacak olan çalışmaların ve malzemelerin belirtilmesi. Postmodern ve deneysel heykel çalışmalarıyla ilgili örneklerin incelenmesi. | Anlatım, sunum: Modern ve postmodern dönem heykellerinin görseller üzerinden özelliklerinin değerlendirilmesi. | ||
2 | Rölyef ve çalışma prensipleri ile ilgili bilgi. | Anlatım, uygulama, gösterim: Rölyef biçimlendirmede dikkat edilecek yöntem ve tekniklerin gösterilerek uygulanması. | ||
3 | Rölyef ve çalışma prensipleri ile ilgili bilgi | Anlatım, uygulama, gösterim: Rölyef biçimlendirmede dikkat edilecek yöntem ve tekniklerin gösterilerek uygulanması. | ||
4 | Rölyef ve çalışma prensipleri ile ilgili bilgi | Anlatım, uygulama, gösterim: Rölyef biçimlendirmede dikkat edilecek yöntem ve tekniklerin gösterilerek uygulanması. | ||
5 | Rölyef ve çalışma prensipleri ile ilgili bilgi | Anlatım, uygulama, gösterim: Rölyef biçimlendirmede dikkat edilecek yöntem ve tekniklerin gösterilerek uygulanması. | ||
6 | Rölyefte kalıp alma teknik ve yöntemleri | Rölyefin kalıbının alınarak döküme hazırlanması | ||
7 | Rölyef dökümü ile ilgili teknik ve yöntemler | Rölyefin dökümünün yapılarak rötuşlanması | ||
8 | ara sınav | uygulama | ||
9 | Özgün, deneysel heykel çalışmalarıyla ilgili bilgilerin verilmesi. Çağdaş ve güncel sanattan uygulama örneklerinin değerlendirilmesi. | Özgün, deneysel heykel çalışmalarıyla ilgili kişisel tasarımların oluşturulması. | ||
10 | Heykelde malzeme, form, çevre ve içerik ilişkilerinin değerlendirilmesi. | Kişisel tasarımların; uygun malzeme, form, içerik ve çevre özelliklerine göre oluşturulması. | ||
11 | Kişisel tasarımların değerlendirilmesi | Kişisel tasarımların uygulanması | ||
12 | Kişisel uygulamalrın değerlendirilmesi | Kişisel tasarımların uygulanması | ||
13 | Kişisel uygulamaların değerlendirilmesi | Kişisel tasarımların uygulanması | ||
14 | final sınavı | Uygulama ve değerlendirme |
HUNTÜRK, Ö. (2011). Heykel ve Sanat Kuramları, Kitabevi, İstanbul. -BİLGE, N. (2000). Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu, Boğaziçi Üniversitesi Matbaası, İstanbul. -JANSON, H.W (1995). History of Art, Harry N. Abrams, Inc., Publishers, New York. -GOMBRICH, E.H (2007). Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -YILMAZ, Mehmet (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ütopya
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 12 | 3 | 36 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |