GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
RÖSEÇ206 SEÇMELİ SANAT ATÖLYE-II HEYKEL Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Üç boyutlu algı ve ifade yetisini geliştirme. Heykelin ifade olanaklarını deneyimleme


Doç.Dr. Melek Şahan


1 Üç boyutlu algı yeterliliği kazanma
2 Üç boyutlu özgün tasarımlar oluşturma ve uygulayabilme
3 Heykelin çeşitli ifade olanaklarını deneyimleme

Birinci Öğretim


yok


yok


Modelden rölyef etüt ve özgün heykel uygulamaları.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amacının, içeriğinin, yapılacak olan çalışmaların ve malzemelerin belirtilmesi. Postmodern ve deneysel heykel çalışmalarıyla ilgili örneklerin incelenmesi. Anlatım, sunum: Modern ve postmodern dönem heykellerinin görseller üzerinden özelliklerinin değerlendirilmesi.
2 Rölyef ve çalışma prensipleri ile ilgili bilgi. Anlatım, uygulama, gösterim: Rölyef biçimlendirmede dikkat edilecek yöntem ve tekniklerin gösterilerek uygulanması.
3 Rölyef ve çalışma prensipleri ile ilgili bilgi Anlatım, uygulama, gösterim: Rölyef biçimlendirmede dikkat edilecek yöntem ve tekniklerin gösterilerek uygulanması.
4 Rölyef ve çalışma prensipleri ile ilgili bilgi Anlatım, uygulama, gösterim: Rölyef biçimlendirmede dikkat edilecek yöntem ve tekniklerin gösterilerek uygulanması.
5 Rölyef ve çalışma prensipleri ile ilgili bilgi Anlatım, uygulama, gösterim: Rölyef biçimlendirmede dikkat edilecek yöntem ve tekniklerin gösterilerek uygulanması.
6 Rölyefte kalıp alma teknik ve yöntemleri Rölyefin kalıbının alınarak döküme hazırlanması
7 Rölyef dökümü ile ilgili teknik ve yöntemler Rölyefin dökümünün yapılarak rötuşlanması
8 ara sınav uygulama
9 Özgün, deneysel heykel çalışmalarıyla ilgili bilgilerin verilmesi. Çağdaş ve güncel sanattan uygulama örneklerinin değerlendirilmesi. Özgün, deneysel heykel çalışmalarıyla ilgili kişisel tasarımların oluşturulması.
10 Heykelde malzeme, form, çevre ve içerik ilişkilerinin değerlendirilmesi. Kişisel tasarımların; uygun malzeme, form, içerik ve çevre özelliklerine göre oluşturulması.
11 Kişisel tasarımların değerlendirilmesi Kişisel tasarımların uygulanması
12 Kişisel uygulamalrın değerlendirilmesi Kişisel tasarımların uygulanması
13 Kişisel uygulamaların değerlendirilmesi Kişisel tasarımların uygulanması
14 final sınavı Uygulama ve değerlendirme

HUNTÜRK, Ö. (2011). Heykel ve Sanat Kuramları, Kitabevi, İstanbul. -BİLGE, N. (2000). Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu, Boğaziçi Üniversitesi Matbaası, İstanbul. -JANSON, H.W (1995). History of Art, Harry N. Abrams, Inc., Publishers, New York. -GOMBRICH, E.H (2007). Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul. -YILMAZ, Mehmet (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. Ütopya


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 12 3 36
Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 82

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek