Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AERÖ004 | SANAT ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Sanatın temel kavram ve ilkeleri, alan öğretimi yöntem ve teknikleri ile ana sanat atölye derslerinin sentezi ile oluşturacağı kazanımları; yaratıcı, düşündürücü, yol gösterici, ilkeli öğretmen misyonunu kazanmak ve yansıtmak.
Dr. Öğretim Üyesi Emine Halıçınarlı
1 | Sanatta temel kavramları tarihsel gelişim içinde öğrenme. |
2 | Eser inceleyebilme. |
3 | Tasarım, ürün ve süreç ilişkisini kurabilme. |
4 | İki boyutlu çalışmalarda çizgi ve renk çalışmalarını kavrayabilme. |
5 | Üç Boyutlu Çalışmalarda mekan, zemin ve boşluk ilişkisini kavrayabilme. |
6 | Kompozisyonda denge, dolu ve boş alan ilişkisini kavrayabilme. |
7 | Yaratıcılığın önemini bilme. |
8 | Sanat teknolojisinin yapıt üretmedeki rolünü kavrayabilme. |
9 | Çağdaş sanat akımları ve günümüz uygulamalarını farkına varabilme. |
Birinci Öğretim
-
-
Öğretmen adayının farklı teknik ve malzemelerle, sanattaki farklı ifade olanaklarını, tüm sanat disiplinleriyle temellendirerek bunları öğretmenliğinde öğrencileri yaratıcı uygulamalara yöneltebilecek, kullanacağı yöntem ve teknik uygulamalarla temel ve ortaöğretim sanatsal gelişim özelliklerini dikkate alarak günümüz sanat anlayışıyla disiplinler arası ve kültürler arası sanatsal uygulamalara ilişkin çalışmalar yapabilmek.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sanatta Temel Kavramlar, Perspektif, Modle, Konu ve Üslup | ||
2 | Sanatın Tarihsel, Eleştirel ve Uygulamalı Çalışmalar kapsamında İlkeleri | ||
3 | Yapıt İnceleme | ||
4 | Sanat Teknolojisi, Gereçleri ve Uygulama Teknikleri | ||
5 | Öğretim Yöntemleri Kapsamında; Nokta, çizgi, ışık, renk, ritm, denge, düzen, form, hacim, zıtlık ve Elemanter sistem | ||
6 | Öğretim Yöntemleri Kapsamında; Nokta, çizgi, ışık, renk, ritm, denge, düzen, form, hacim, zıtlık ve Elemanter sistem | ||
7 | Öğretim Yöntemleri Kapsamında; Nokta, çizgi, ışık, renk, ritm, denge, düzen, form, hacim, zıtlık ve Elemanter sistem | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kompozisyon, Tema, Uzam kavramları, Birlik-Çeşitlilik-Bütünlük, Anlatım | ||
10 | Öyküleştirme, Abartma, Örnekleme Yaparak Gösterme, Oyunlaştırma, Sorgulama | ||
11 | Müze Araştırmaları ve Müze Oyunları | ||
12 | Görsel Algı ve Yaratıcılık | ||
13 | İki Boyutlu ve Üç Boyutlu Çalışmalar Konusunda Tasarım, Ürün ve Süreç ilişkisi | ||
14 | Çağdaş Sanat Uygulamalı, Bianaller ve Trianeller | ||
15 | Final Sınavı |
HALIÇINARLI Emine, Özel Öğretim Yöntemleri İçinde Sanat Eğitiminin Problematiği. SAN İnci, Sanat Eğitimi Kuramları. SAN İnci Sanatsal Yaratma Çocukta Yaratıcılık. YOLCU Enver, Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. KIRIŞOĞLU Olcay, Sanatta Eğitim.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 9 | 2 | 18 |
Tartışma | 2 | 4 | 8 |
Soru-Yanıt | 7 | 2 | 14 |
Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Makale Kritik Etme | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 8 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 2 |