Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RÖMBSEÇ005 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitimin sosyal temellerini öğretmek, toplum ve eğitim arasındaki karşılıklı ilişkiyi açıklamak
1 | Eğitim sosyolojisini ve Türkiye’deki eğitim sosyolojisinin tarihsel gelişimini tanıyabilme. |
2 | Formel ve enformel eğitimi açıklayabilme |
3 | Aile içinde ve aile dışında sosyalleşmeyi açıklayabilme |
4 | Sosyalleşme üzerine sosyal sınıf ve kültürel perspektifleri kavrayabilme |
5 | Eğitimin sosyal temellerini anlayabilme |
6 | Toplum ve eğitim arasındaki ilişkileri açıklayabilme, |
7 | Kültür ve eğitim arasındaki ilişkiyi anlayabilme. |
8 | Eğitim ve diğer kurumlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
9 | Eğitimin sosyal yapı, sosyal sınıf, ekonomi, politika yönündeki ilişkileri ve sosyal işlevlerini açıklayabilme. |
10 | Eğitimin sosyal gelişme ve sosyal değişme yönündeki rolünü kavrayabilme |
Yok
Yok
.Sosyolojinin tanımı .Sosyolojinin alt dalları, Eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, Sosyalleşme süreci, Eğitimin toplumsal işlevleri, Yabancılaşma ve eğitim, Sosyal hareketlilik ve eğitim, Göç, Medya, Küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi, Toplumsal bir sistem olarak okul, Okul-çevre ilişkisi, Okul ve şiddet
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin tanımı | ||
2 | Sosyolojinin alt dalları | ||
3 | Eğitim sosyolojisinin tanımı | ||
4 | Kapsamı ve gelişimi | ||
5 | Sosyalleşme süreci | ||
6 | Eğitimin toplumsal işlevleri | ||
7 | Yabancılaşma ve eğitim | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Toplumsal hareketlilik ve eğitim | ||
10 | Göç, medya, küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi | ||
11 | Toplumsal bir sistem olarak okul | ||
12 | Okul-çevre ilişkisi | ||
13 | Kısa sınav | ||
14 | Okul ve şiddet | ||
15 | Okul aile ilişkisi | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Meighan, R. and Blatchford, I. S., (1999) “A Sociology of Educating”, Wellington House, 125 Strand, London. Bloossfeld, H. P. and Shavit, Y. (eds) (1992), Persistent Inequality: Changing Educational Stratification in Thirteen Countries, Boulder, CO: Westview Press. Bourdieu, Pierre and Passeron, J.-C. (1973), Reproduction in Education, Society and Culture, London: Sage. Erikson, R. and Goldthorpe, John H. (1992), The Constant Flux: A Study of Class Mobility in Industrial Societies, Oxford: Clarendon Press. Şengönül, T. (2007), Toplumumuzda Eğitimin Dikey Sosyal Hareketliliğe Etkisi (İzmir’de Profesyonel Meslek Sahibi Bireyler Üzerine Bir Araştırma), İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Halsey, A. H., Heath, A. F. and Ridge, John M. (1980), Origins and Destinations, Oxford: Clarendon. Tezcan, M. (1997). Eğitim Sosyolojisi, Ankara Doğan, İ. (2004). Toplum ve Eğitim, Pegem Yayıncılık, Ankara
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||||||
ÖÇ 7 | ||||||||||||||||
ÖÇ 8 | ||||||||||||||||
ÖÇ 9 | ||||||||||||||||
ÖÇ 10 |