Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
220004142018 | HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Halk Sağlığı Hemşireliği alanında birey, aile ve toplum gruplarına hemşirelik süreci adımlarını uygulayarak uygun bakım verebilme ve sağlık ekibinin bir üyesi olarak bağımsız çalışma becerilerini kazandırmaktır
Prof.Dr.Aynur UYSAL TORAMAN Prof. Dr. Süheyla ÖZSOY Prof.Dr.Şafak DAĞHAN Doç.Dr.Gülengül MERMER Doç.Dr. Aslı KALKIM Doç.Dr. Renginar DÖNMEZ Dr.Öğr.Üyesi Sevcan TOPÇU
1 | Uygulama biriminde (Aile Sağlığı Merkezi, Okul, İşyeri) hemşirelerin görev, yetki ve sorumluluklarını gözleyerek değerlendirebilme |
2 | Sağlık ekibinde doğrudan görev alarak hemşirelik süreci yaklaşımı ile koruyucu ve tedavi edici bakım verebilme |
3 | Birey, aile ve toplum gruplarına mesleki etik ilkeler ve hemşirelik süreci doğrultusunda bütüncül bakım verebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme |
4 | Birey, aile ve toplum gruplarına sağlık eğitimi ve danışmanlık yapabilme |
5 | Birey, aile ve toplum gruplarına yönelik erken tanı çalışmalarına katılabilme, planlama, uygulama ve değerlendirme yapabilme |
6 | Uygulama biriminde çevreyi değerlendirme ve geliştirme etkinliklerine katılabilme |
7 | Yürüttüğü her türlü bakımda toplum kuruluşları ile işbirliği yapabilme |
8 | Bakım verdiği birey, aile, toplum gruplarının sağlık bakım gereksinimleri doğrultusunda gerektiğinde sağlık kuruluşlarına sevk edebilme, izleyebilme |
9 | Öz değerlendirmesini yapıp bilgi kaynaklarına ulaşarak mevcut bilgi ve becerilerini pekiştirip geliştirebilme |
10 | Profesyonel hemşirelik bilgi ve becerilerini uygulama alanında bağımsız olarak uygulayabilme. |
Birinci Öğretim
İlk üç yıllık mesleki dersleri başarı ile tamamlama.
Yok
Birey, aile ve topluma hemşirelik süreci doğrultusunda koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetlerini sunma, danışmalık yapma, erken tanı uygulamalarına katılma birey/aile/toplum gruplarına sağlık eğitimi yapma, araştırma/ literatür tarama uygulaması ve vaka sunumları
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Uygulama dersinin ve kurumların tanıtımı | Kurum hemşiresi ve sağlık ekibiyle tanışma ve uyum; sorumlu öğretim üyesi/elemanıyla uygulama dosyası ile ilgili toplantı; kurum rutinine uyum, koruyucu ve tedavi edici uygulamaları aktif olarak yürütme | ||
2 | Aile Sağlığı Merkezi Vaka Sunumu | Hastalık bilgisi tarama; birey/ aile ile tanışma; hemşirelik süreci için gebe/bebek işçi/okul öğrencisi seçme ve veri toplamaya başlama. Okuma, kaynak tarama Bu uygulamalara ilave olarak; Aile Sağlığı Merkezi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
3 | Aile Sağlığı Merkezi Vaka Sunumu | Veri Toplama, Hemşirelik süreci adımlarını uygulama (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Okuma, kaynak tarama Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme, Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Bu uygulamalara ilave olarak; Aile Sağlığı Merkezi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
4 | Okul Sağlığı Hemşireliği Vaka Sunumu | Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme, Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Okuma, kaynak tarama, İnternet tarama Hasta/sağlıklı birey eğitimi konusuna yönelik gözlem ve eğitim konusunu belirleme Yönetim uygulaması için gözlem Bu uygulamalara ilave olarak; Okul Sağlığı Hemşireliği intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
5 | Okul Sağlığı Hemşireliği Vaka Sunumu | Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme, Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Okuma, kaynak tarama, İnternet tarama Hazırladığı eğitim materyali doğrultusunda hasta/sağlıklı bireye eğitim verme, Yönetim uygulaması için gözlem Bu uygulamalara ilave olarak; Okul Sağlığı Hemşireliği intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
6 | İş Sağlığı Hemşireliği Vaka Sunumu | Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme, Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Okuma, kaynak tarama, İnternet tarama Yönetim uygulaması için gözlem Bu uygulamalara ilave olarak; İş sağlığı Hemşireliği intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
7 | İş Sağlığı Hemşireliği Vaka Sunumu | Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Okuma, kaynak tarama İnternet Tarama Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme, Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Yönetim uygulaması için gözlem Kurumda araştırma öncelikleri belirleme ve araştırma ödevini sunma Bu uygulamalara ilave olarak; İş Sağlığı Hemşireliği intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
8 | UYGULAMA ARA SINAVI | Ara Sınava Hazırlık, Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Okuma, kaynak tarama, İnternet tarama Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme, Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Yönetim uygulaması için gözlem | ||
9 | Aile Sağlığı Merkezi Vaka Sunumu | Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Okuma, kaynak tarama, İnternet tarama Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme, Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Yönetim uygulaması için gözlem Sağlık Eğitimi Konusunu belirlemeye yönelik gözlem ve görüşme Bu uygulamalara ilave olarak Aile Sağlığı Merkezi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
10 | Aile Sağlığı Merkezi Vaka Sunumu | Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Okuma, kaynak tarama, internet Tarama Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme, Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Yönetim uygulaması için gözlem Sağlık eğitimine hazırlık ve sunum Bu uygulamalara ilave olarak Aile Sağlığı Merkezi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
11 | Okul Sağlığı Hemşireliği Vaka Sunumu | Hemşirelik süreci için hasta belirleme ve veri toplama Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme, Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Okuma, kaynak tarama, İnternet tarama Yönetim uygulaması için gözlem Bu uygulamalara ilave olarak Çocuk Hastanesi intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
12 | Okul Sağlığı Hemşireliği Vaka Sunumu | Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme, Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Okuma, kaynak tarama, İnternet tarama Yönetim uygulamalarını hazırlama ve sunma Bu uygulamalara ilave olarak Okul Sağlığı Hemşireliği intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
13 | İş Sağlığı Hemşireliği Vaka Sunumu | Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Okuma, kaynak tarama, İnternet tarama Öğretim Elemanı ile vaka tartışması yapma Bu uygulamalara ilave olarak İş Sağlığı Hemşireliği intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
14 | İş Sağlığı Hemşireliği Vaka Sunumu | Hemşirelik süreci adımlarını uygulamayı sürdürme (hemşirelik tanılarını belirleme, amaç saptama, bakımı planlama, uygulama ve sonuçları değerlendirme); Kuruma özgü uygulamalara katılma/gözlemleme, Koruyucu ve tedavi edici bakım uygulamalarını aktif olarak yürütme Öğretim Elemanı ile vaka tartışması yapma Okuma, kaynak tarama, internet tarama Vaka tartışması yapma Bu uygulamalara ilave olarak İş Sağlığı Hemşireliği intörn grubunun öğretim elemanı/ üyesi ile vaka sunumunun hazırlanması | ||
15 | İntörn Uygulama Değerlendirmeleri | Bakım Planı sürdürme Kurum çalışanları ile geri bildirim toplantısı Ders Bitirme sınavı için Ders Çalışma | ||
16 | DERS BİTİRME SINAVI | İntörn Uygulama dosyası teslimi Kurum çalışanları ile geri bildirim toplantısı |
1-Hemşirelik ve Sağlık II, İnsanın Tanılanması Ders Notları 2-Hemşirelik ve Sağlık II, Sağlıklı Yaşam Döngüsünde İnsan Modülü Ders Notları 3-Hemşirelik ve Sağlık II Dersi, Sağlıklı Yaşam Döngüsünde İnsan Modülü Yetişkinlik Dönemi Ders Notları 4-Hemşirelik ve Sağlık II Dersi, Hasta ve Hastane Ortamı Modülü Ders Notları YARDIMCI KİTAPLAR: 1.Dirican, R, Bilgel, N., Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği) II.Baskı. Uludağ Üni. Basımevi,1993. 2.Güler Ç, Akın L (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 3.Özmert N.,E.,Dünya’da ve Türkiye’de Aşılama Takvimindeki Gelişmeler, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi 2008:51:168-175 4.Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,CommunityHealthNursing: Caring in Action,Second Edition,2003 5.Clark,J. M.,CommunityHealthNursing:Caringfor Population,4th Edition,2003 6.Stanhope M..,Lancaster J., CommunityandPublicHealthNursing,Fifth Edition,2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Var
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 16 | 16 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 4 | 4 |
Gözlem | 1 | 16 | 16 |
Gösterme | 1 | 16 | 16 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 6 | 6 |
Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Makale Kritik Etme | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Okuma | 1 | 16 | 16 |
Rapor | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 10 | 4 | 4 | 4 |