Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
220004632019 | KANITA DAYALI ÖĞRETİM STRATEJİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Hemşire öğrencilerin eğitici rolünü geliştirebilmeleri ve vereceği eğitimlerde kanıta dayalı öğretim stratejilerini ve öğrenci merkezli farklı öğretim yöntemlerini kullanabilmeleri, bu doğrultuda da eğitimlerinde etkili materyal hazırlamaları ve kanıta dayalı öğretim stratejilerini kullanarak etkili sunum becerilerine sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Fatma ORGUN, Dr. Öğr. Üyesi Nilay ÖZKÜTÜK
1 | 1. Bireyin ihtiyacına yönelik eğitim hazırlayabilme |
2 | 2. Konuya ve grubun ihtiyacına göre eğitim ilkelerine uygun materyal hazırlayabilme |
3 | 3. Eğitimde farklı öğretim yöntem ve teknikleri kullanmayı destekleyebilme/benimseyebilme |
4 | 4. Birden fazla öğretim yöntem ve tekniği kullanarak eğitim yapabilme |
5 | 5. Etkili sunum becerilerini kullanarak eğitim yapabilme |
6 | 6. Kanıta dayalı öğretim stratejilerini eğitim becerilerine yansıtabilme |
Birinci Öğretim
Yaşam Boyu Öğrenme Modülü
Yok
Bu ders, flipped clasroom (ters yüz sınıf) modeli kullanılarak, öğrencilerin dersin teorik kısmını evde öğrenme kaynakları ile öğreneceği, sınıf ortamında ise uygulamaya dayalı olarak öğrenci merkezli öğretimin temel alındığı kanıta dayalı öğretim stratejileri kullanarak işlenecek bir derstir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı | ||
2 | Kanıta dayalı öğretim stratejileri • Açık amaçlar belirleme • Gösterme ve anlatma • Anladığını kontrol etmek için soru sorma • Yeni öğrenilenleri grafik yoluyla özetleme • Bol egzersiz yapma • Geri bildirim sağlama • Öğrenmenin ne kadar süreceğiyle ilgili esnek olma • Öğrenenlerle birlikte çalışma • Bilgi veren değil stratejiyi öğreten olma • Üst bilişi besleme | ||
3 | Okuryazarlık ve eğitim (Bilgi okuryazarlığı, sağlık yazarlığı...) • Okur yazarlık türleri • Düşük okur yazar olan bireyler • Düşük okur yazar olan bireyler için materyal tasarımı • Düşük okur yazar olan bireyler için eğitim stratejileri | ||
4 | Öğretim yöntem ve teknikleri • Anlatım • Soru-cevap • Gösteri, gösterip yaptırma | ||
5 | Öğretim yöntem ve teknikleri • Örnek olay • Problem çözme • Beyin fırtınası • Rol oynama | ||
6 | Sosyal Sorumluluk Proje Çalışması | ||
7 | Öğretim yöntem ve teknikleri • Tartışma yöntemleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Öğretim yöntem ve teknikleri • Eğitim oyunları • Aktif öğretim taktikleri | ||
10 | Materyal hazırlama • Broşür • Poster • Clicker uygulaması | ||
11 | Materyal hazırlama • Power point sunusu, • Kitapçık • Kavram haritası | ||
12 | Etkili sunum teknikleri • Bireysel eğitim • Grupla eğitim | ||
13 | Etkili sunum teknikleri Bireysel eğitim Grupla eğitim | ||
14 | Kanıta dayalı eğitim becerileri uygulaması | ||
15 | Kanıta dayalı eğitim becerileri uygulaması | ||
16 | Kanıta dayalı eğitim becerileri uygulaması | ||
17 | Sosyal Sorumluluk Proje Çalışması | ||
18 | Dersin değerlendirmesi |
1. Marzano R.J. 2009. Designing and Teaching Learning Goals and Objectives: Classroom Strategies. Marzano Reseach Laboratory, USA. 2. http://www.evidencebasedteaching.org.au/evidence-based-teaching-strategies/ 3. Açıkgöz K.Ü. (2011). Aktif Öğrenme. Kanyılmaz Matbaası, İzmir 4. Açıkgöz K.Ü. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. Kanyılmaz Matbaası, İzmir 5. Aytan T. (2011). Aktif Öğrenme Tekniklerinin Dinleme Becerisi Üzerindeki Etkileri.Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya. 6. Demirel Ö. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Pegem Akademi, Ankara 7. Sönmez V. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara 8. İşman A ve Eskicumalı A. (2000). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme. Değişim Yayınları, Adapazarı 9. Senemoğlu N. (2015). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Yargı Akademi, Ankara 10. Baykal, A N. 2011. Sunumdan Kaçış Yok. Sistem Yayıncılık, İstanbul. 11. Etkili Sunumlar İçin El Kitabı 2013. TÜBİTAK Kurumsal İletişim Müdürlüğü Yayınları, Ankara 12. Howard, M. O., McMillen, C. J., & Pollio, D. E. (2003). Teaching Evidence-Based Practice: Toward a New Paradigm for Social Work Education. Research on Social Work Practice, 13(2), 234–259. https://doi.org/10.1177/1049731502250404
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Performans | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | |||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |