GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
220004632019 KANITA DAYALI ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 2,00

Lisans


Türkçe


Hemşire öğrencilerin eğitici rolünü geliştirebilmeleri ve vereceği eğitimlerde kanıta dayalı öğretim stratejilerini ve öğrenci merkezli farklı öğretim yöntemlerini kullanabilmeleri, bu doğrultuda da eğitimlerinde etkili materyal hazırlamaları ve kanıta dayalı öğretim stratejilerini kullanarak etkili sunum becerilerine sahip olmaları amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Fatma ORGUN, Dr. Öğr. Üyesi Nilay ÖZKÜTÜK


1 1. Bireyin ihtiyacına yönelik eğitim hazırlayabilme
2 2. Konuya ve grubun ihtiyacına göre eğitim ilkelerine uygun materyal hazırlayabilme
3 3. Eğitimde farklı öğretim yöntem ve teknikleri kullanmayı destekleyebilme/benimseyebilme
4 4. Birden fazla öğretim yöntem ve tekniği kullanarak eğitim yapabilme
5 5. Etkili sunum becerilerini kullanarak eğitim yapabilme
6 6. Kanıta dayalı öğretim stratejilerini eğitim becerilerine yansıtabilme

Birinci Öğretim


Yaşam Boyu Öğrenme Modülü


Yok


Bu ders, flipped clasroom (ters yüz sınıf) modeli kullanılarak, öğrencilerin dersin teorik kısmını evde öğrenme kaynakları ile öğreneceği, sınıf ortamında ise uygulamaya dayalı olarak öğrenci merkezli öğretimin temel alındığı kanıta dayalı öğretim stratejileri kullanarak işlenecek bir derstir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, Dersin Tanıtımı
2 Kanıta dayalı öğretim stratejileri • Açık amaçlar belirleme • Gösterme ve anlatma • Anladığını kontrol etmek için soru sorma • Yeni öğrenilenleri grafik yoluyla özetleme • Bol egzersiz yapma • Geri bildirim sağlama • Öğrenmenin ne kadar süreceğiyle ilgili esnek olma • Öğrenenlerle birlikte çalışma • Bilgi veren değil stratejiyi öğreten olma • Üst bilişi besleme
3 Okuryazarlık ve eğitim (Bilgi okuryazarlığı, sağlık yazarlığı...) • Okur yazarlık türleri • Düşük okur yazar olan bireyler • Düşük okur yazar olan bireyler için materyal tasarımı • Düşük okur yazar olan bireyler için eğitim stratejileri
4 Öğretim yöntem ve teknikleri • Anlatım • Soru-cevap • Gösteri, gösterip yaptırma
5 Öğretim yöntem ve teknikleri • Örnek olay • Problem çözme • Beyin fırtınası • Rol oynama
6 Sosyal Sorumluluk Proje Çalışması
7 Öğretim yöntem ve teknikleri • Tartışma yöntemleri
8 Ara Sınav
9 Öğretim yöntem ve teknikleri • Eğitim oyunları • Aktif öğretim taktikleri
10 Materyal hazırlama • Broşür • Poster • Clicker uygulaması
11 Materyal hazırlama • Power point sunusu, • Kitapçık • Kavram haritası
12 Etkili sunum teknikleri • Bireysel eğitim • Grupla eğitim
13 Etkili sunum teknikleri Bireysel eğitim Grupla eğitim
14 Kanıta dayalı eğitim becerileri uygulaması
15 Kanıta dayalı eğitim becerileri uygulaması
16 Kanıta dayalı eğitim becerileri uygulaması
17 Sosyal Sorumluluk Proje Çalışması
18 Dersin değerlendirmesi

1. Marzano R.J. 2009. Designing and Teaching Learning Goals and Objectives: Classroom Strategies. Marzano Reseach Laboratory, USA. 2. http://www.evidencebasedteaching.org.au/evidence-based-teaching-strategies/ 3. Açıkgöz K.Ü. (2011). Aktif Öğrenme. Kanyılmaz Matbaası, İzmir 4. Açıkgöz K.Ü. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. Kanyılmaz Matbaası, İzmir 5. Aytan T. (2011). Aktif Öğrenme Tekniklerinin Dinleme Becerisi Üzerindeki Etkileri.Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya. 6. Demirel Ö. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Pegem Akademi, Ankara 7. Sönmez V. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara 8. İşman A ve Eskicumalı A. (2000). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme. Değişim Yayınları, Adapazarı 9. Senemoğlu N. (2015). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Yargı Akademi, Ankara 10. Baykal, A N. 2011. Sunumdan Kaçış Yok. Sistem Yayıncılık, İstanbul. 11. Etkili Sunumlar İçin El Kitabı 2013. TÜBİTAK Kurumsal İletişim Müdürlüğü Yayınları, Ankara 12. Howard, M. O., McMillen, C. J., & Pollio, D. E. (2003). Teaching Evidence-Based Practice: Toward a New Paradigm for Social Work Education. Research on Social Work Practice, 13(2), 234–259. https://doi.org/10.1177/1049731502250404



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Performans 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 1 1 1
Bireysel Çalışma 16 1 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 59

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 3 5 3 3 2 4 3
ÖÇ 2 5 3 3 3 3
ÖÇ 3 5 4 2 3 3 3
ÖÇ 4 5 4 3 3
ÖÇ 5 5 4 4 4 4 5 2
ÖÇ 6 5 4 4 4 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek