Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
220002192019 | INTERNATIONAL HEALTH CARE SYSTEMS | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilere Uluslararası Sağlık Sistemleri hakkında temel bilgiler bilgileri vermektir. Bu ders boyunca öğrenciler Sağlık Bakım Sistemlerini sunabilir
Prof.Dr. Gül ERTEM
1 | 1- Sağlık sistemleri kavramını tanımlayabilme, |
2 | 2-Sağlık Bakım Sistemleri tiplerini tanımla |
3 | 4- Uluslararası Sağlık Sistemleri sürecini kavramak |
4 | Uluslararası sağlık sistemlerinin rol ve işlevlerini yerine getirmek |
Birinci Öğretim
Yok
Bu dersin sonunda öğrenci aşağıdakileri anlamalı ve yapmalıdır; 1- Sağlık sistemleri kavramını tanımlayabilme, 2- Sağlık Sistemleri türlerini tanımlar, 3- Uluslararası sağlık sistemlerinin rol ve işlevlerini yerine getirmek, 4- Uluslararası Sağlık Sistemleri sürecini kavrar.
Uluslararası Sağlık Bakım Sistemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası Sağlık Bakım Sistemlerine genel bakış | ||
2 | Sağlık Bakım Sistemlerinin Kartekter ve tipleri | ||
3 | Avusturalya sağlık bakım sistemi | ||
4 | Kanada sağlık bakım sistemi | ||
5 | Çin Sağlık Bakım sistemi | ||
6 | Danimarka Sağlık Bakım sistemi | ||
7 | İngiltere Sağlık Bakım Sistemi | ||
8 | |||
9 | Fransa Sağlık Bakım Sistemi | ||
10 | Almanya Sağlık Bakım Sistemi | ||
11 | Hindistan Sağlık Bakım Sistemi | ||
12 | İsrail Sağlık Bakım Sistemi | ||
13 | İtalya Sağlık Bakım Sistemi | ||
14 | Japonya Sağlık Bakım Sistemi | ||
15 | Yenizellanda Sağlık Bakım Sistemi | ||
16 |
1. Elias Mossialos and Ana Djordjevic London School of Economics and Political Science Robin Osborn and Dana Sarnak The Commonwealth Fund Kaakinen, “International Profiles of Health Care Systems” 2017 , https://www.commonwealthfund.org/sites/default/files/documents/___media_files_publications_fund_report_2017_may_mossialos_intl_profiles_v5.pdf 2. Department of the Prime Minister and Cabinet, Australian Government, Reform of the Federation White Paper: Roles and Responsibilities in Health. Issues Paper 3 (DPMC, 2015). 3. College of Family Physicians of Canada, Canadian Medical Association, and Royal College of Physicians and Surgeons of Canada, National Physician Survey, 2014, http://nationalphysiciansurvey.ca/; accessed Aug 24.2019 4. National Health and Family Planning Commission, China Health and Family Planning Statistical Yearbook 2015 (China Union Medical University Press, 2015) 5. Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD Health Statistics 2016, http://www.oecd.org/els/health-systems/ health-data.htm
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 |