GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
220002192019 INTERNATIONAL HEALTH CARE SYSTEMS Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilere Uluslararası Sağlık Sistemleri hakkında temel bilgiler bilgileri vermektir. Bu ders boyunca öğrenciler Sağlık Bakım Sistemlerini sunabilir


Prof.Dr. Gül ERTEM


1 1- Sağlık sistemleri kavramını tanımlayabilme,
2 2-Sağlık Bakım Sistemleri tiplerini tanımla
3 4- Uluslararası Sağlık Sistemleri sürecini kavramak
4 Uluslararası sağlık sistemlerinin rol ve işlevlerini yerine getirmek

Birinci Öğretim


Yok


Bu dersin sonunda öğrenci aşağıdakileri anlamalı ve yapmalıdır; 1- Sağlık sistemleri kavramını tanımlayabilme, 2- Sağlık Sistemleri türlerini tanımlar, 3- Uluslararası sağlık sistemlerinin rol ve işlevlerini yerine getirmek, 4- Uluslararası Sağlık Sistemleri sürecini kavrar.


Uluslararası Sağlık Bakım Sistemleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Uluslararası Sağlık Bakım Sistemlerine genel bakış
2 Sağlık Bakım Sistemlerinin Kartekter ve tipleri
3 Avusturalya sağlık bakım sistemi
4 Kanada sağlık bakım sistemi
5 Çin Sağlık Bakım sistemi
6 Danimarka Sağlık Bakım sistemi
7 İngiltere Sağlık Bakım Sistemi
8
9 Fransa Sağlık Bakım Sistemi
10 Almanya Sağlık Bakım Sistemi
11 Hindistan Sağlık Bakım Sistemi
12 İsrail Sağlık Bakım Sistemi
13 İtalya Sağlık Bakım Sistemi
14 Japonya Sağlık Bakım Sistemi
15 Yenizellanda Sağlık Bakım Sistemi
16

1. Elias Mossialos and Ana Djordjevic London School of Economics and Political Science Robin Osborn and Dana Sarnak The Commonwealth Fund Kaakinen, “International Profiles of Health Care Systems” 2017 , https://www.commonwealthfund.org/sites/default/files/documents/___media_files_publications_fund_report_2017_may_mossialos_intl_profiles_v5.pdf 2. Department of the Prime Minister and Cabinet, Australian Government, Reform of the Federation White Paper: Roles and Responsibilities in Health. Issues Paper 3 (DPMC, 2015). 3. College of Family Physicians of Canada, Canadian Medical Association, and Royal College of Physicians and Surgeons of Canada, National Physician Survey, 2014, http://nationalphysiciansurvey.ca/; accessed Aug 24.2019 4. National Health and Family Planning Commission, China Health and Family Planning Statistical Yearbook 2015 (China Union Medical University Press, 2015) 5. Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD Health Statistics 2016, http://www.oecd.org/els/health-systems/ health-data.htm



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 1 12 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 22 22
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 144

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4 5 3 3
ÖÇ 2 5 5 5 4 5 3 5 3 4
ÖÇ 3 5 5 4 4 5 5
ÖÇ 4 5 5 4 5 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek