GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
220004782019 SEMPTOM YÖNETİMİNDE TAMAMLAYICI TERAPİLER Seçmeli Ders Grubu 4 8 2,00

Lisans



Bu dersin sonunda öğrenciler, Bireyin klinik durumu nedeniyle gelişen semptomların kontrol edilerek, iyileşmenin ve yaşam kalitesinin sürdürülmesine yönelik bakım planı geliştirebilme becerisi kazandırmaktır.


Prof. Dr. Ayşegül DÖNMEZ


1 1. Erişkin sağlığını etkileyen bazı akut ve kronik hastalıklarda görülen semptomları tanımlar,
2 2. Hastalığa bağlı gelişen semptomları yönetebilir,
3 3. Bireyin devam eden semptomlarına yönelik bireysel eğitim planlar, uygular,
4 4. Birey ve ailesine semptom yönetimi konusunda danışmanlık verir,
5 5. Tamamlayıcı terapilerin tanımı ve uygulama alanları ile ilgili bilgi sahibi olur
6 6. Tamamlayıcı terapi uygulamaları esnasında oluşabilecek sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


yok


yok


Hastalıklarda görülen temel belirti ve bulguların yönetimi ve hemşirelik bakımı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Semptom Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar Tamamlayıcı Terapiler
2 Semptom yönetiminde Gevşeme Egzersizleri
3 Semptom yönetiminde Meditasyon
4 Semptom Yönetiminde Aroma Terapi
5 Semptom yönetiminde Hipnoz
6 Semptom yönetiminde Fitoterapi
7 Semptom yönetiminde Akupressur
8 Semptom yönetiminde Bioenerji
9 Ara Sınav
10 Semptom yönetiminde Akupunktur
11 Semptom yönetiminde Terapötik dokunuş
12 Semptom yönetiminde Masaj
13 Semptom yönetiminde Refleksoloji
14 Deliryum, demans
15 Psikoz, duygudurum bozukluğu
16 FinalSınavı

1. Larrabee June H “Nurse to Nurse Evidence-Based Practice” Mc Graw Hill Medical, New York, 2008. 2. Carpenito-Moyet, Lynda Juall (2004) Handbook of Nursing Diagnosis. Lippincott Williams &Wilkins. Çev: Erdemir F (2005) Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul 3. Black J. M (2009) Medical-Surgıcal Nursing: Clinical Management for Positive Outcomes, Eight edition, Saunders, St. Louis, Missoiri Lynn S. Bickley,Robert A. 4. Hoekelman (2004) Bates Fizik Muayene Rehberi (Çev.Ed. H. Özsüt, C. Tetikkurt, S.Vatansever), Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 5. Dinler Y. Refleksoloji-Ayaklardan vücuda yayılan şifa. İstanbul: Cinius Yayınları; 2015. 6. Tabur H, Başaran EBZ. Refleksolojiye giriş tarihten günümüze uzanan şifa kaynağı. Erman T. (Editör). İstanbul: Ezgi Matbaacılık;2009. 7. Yalçıner B. Dünden bugüne refleksoloji terapi. İstanbul: Volga Yayınları; 2015. 8. Çakıroğlu G. Refleksoloji. İstanbul: Kassandra Yayınları; 2013 9. Bilge A., Uğuryol M, Dülgerler Ş, Yıldız M Tamamlayıcı Tedavileri Kullanmaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 34(2):55-63. 10. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, Editörler: Olcay Çam, Esra Engin, Bölüm Yazarı: Ayşegül Bilge Tamamlayıcı/Alternatif ve Somatik Terapiler. İstanbul Tıp Kitapevi, 1.Baskı, 2014, İstanbul. 1073-1085. 11. Gürkan A, ve Bilge A. Alternatif Terapiler ve Psikiyatri Hemşireliği, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 22(1):225-232, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rehberli Problem Çözümü 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 9 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 2 2 2 2 3 3 4 3 5
ÖÇ 2 2 5 3 4 2 2 2 4
ÖÇ 3 4 4 2 5 3 4 3
ÖÇ 4 4 4 3 3 4 4
ÖÇ 5 4 4 2 4 4 3 4
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek