GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
220001472021 İŞARET DİLİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 1,00

Lisans



Türk işaret dilini etkili şekilde öğrenme ve temel düzeyde işitme engelli bireylerle iletişim kurmayı sağlama.


Arş. Gör. Dr. Hatice Eda YOLTAY


1 İşaret dilinin ve Türk işaret dilinin tarihsel gelişim sürecini öğrenir; Türk işaret dilinin grameri hakkında bilgi edinir.
2 Türk işaret dili alfabesini bilir.
3 Türk işaret dilinin temel kavramlarını öğrenir.
4 İşitme engelli bir kişi ile iletişim kurar.

Birinci Öğretim


yok


yok


Türk işaret dilinin önemi, alfabesi ve temel kavramları öğretme; öğrencilere Türk işaret diliyle temel düzeyde iletişim kurma becerileri kazandırmaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar ve istifade edilecek kaynaklar.
2 İşaret diliyle ilgili temel kavramlar (sağır, işitme engelli, işaret dili vb.), (İşaret Dilini Tanıma, El ve Parmak Şekilleri, Ellerin Vücuda Göre Konumu, Mimiklerin Fonksiyonu) Türk işaret dilinin gramer özellikleri. Türk işaret dili alfabesi.
3 Sayılar; aile ve akrabalıkla ilgili kavramlar.
4 Zamanla ilgili kavramlar (günler, aylar, mevsimler, zaman zarfları)
5 Türkiye'nin illeri ve ülkeler
6 Renkler Taşıtlar ve trafikle ilgili kavramlar.
7 Resmi Tatil
8 Meslekler
9 Ara Sınav (Performans)
10 Sıfatlar
11 Fiiller
12 Eşya ve giysi ilgili kavramlar,
13 Hayvanlar; sporla ilgili kavramlar.
14 Gıda ile ilgili kavramlar
15 Sağlıkla ilgili Kavramlar
16 Günlük konuşma ve soru cümleleri
17 Final Sınavı (Performans)
18 Bütünleme (Performans)

1. Türk İşaret Dili Sözlüğü, MEB 2. Akalın, Ş.H., Oral,Z., & Cavkaydar,S. (2014).Türk İşaret Dili.Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları. 3. Aslan Demir,S. (2010). Sessizliğin Dili: Türk İşaret Diline dair Gözlemler. Bilig (54),1-20. 4. Kemaloğlu,Y.K, Kemaloğlu., & Yaprak Kemaloğlu,P. (2012). The history of sign language and deaf education in Turkey. Kulak Burun Boğaz İhtisas Dergisi, 22(2), 65-76. 5. Cook, V. (2016) second language learning and language teaching, 5th ed. Routledge 6. Adam C. Schembri § Ceil Lucas (eds.) Sociolinguistics and Deaf Communities, Cambridge Uni. Press, 2015 7. Ellerle Konuşmak: Türk İşaret Dili Araştırmaları. (Ed. E. Arık) İstanbul: Koç Üniversitesi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Performans 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Performans 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 12 2 24
Uygulama/Pratik 9 1 9
Takım/Grup Çalışması 5 1 5
Bireysel Çalışma 2 2 4
Performans 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 44

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 2 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 3 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 4 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek