Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
220001472021 | İŞARET DİLİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 1,00 |
Lisans
Türk işaret dilini etkili şekilde öğrenme ve temel düzeyde işitme engelli bireylerle iletişim kurmayı sağlama.
Arş. Gör. Dr. Hatice Eda YOLTAY
1 | İşaret dilinin ve Türk işaret dilinin tarihsel gelişim sürecini öğrenir; Türk işaret dilinin grameri hakkında bilgi edinir. |
2 | Türk işaret dili alfabesini bilir. |
3 | Türk işaret dilinin temel kavramlarını öğrenir. |
4 | İşitme engelli bir kişi ile iletişim kurar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Türk işaret dilinin önemi, alfabesi ve temel kavramları öğretme; öğrencilere Türk işaret diliyle temel düzeyde iletişim kurma becerileri kazandırmaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar ve istifade edilecek kaynaklar. İşaret diliyle ilgili temel kavramlar (sağır, işitme engelli, işaret dili vb.), (İşaret Dilini Tanıma, El ve Parmak Şekilleri, Ellerin Vücuda Göre Konumu, Mimiklerin Fonksiyonu) | ||
2 | Türk işaret dilinin gramer özellikleri. Türk işaret dili alfabesi. | ||
3 | Sayılar; aile ve akrabalıkla ilgili kavramlar. | ||
4 | Zamanla ilgili kavramlar (günler, aylar, mevsimler, zaman zarfları) | ||
5 | Türkiye'nin illeri ve ülkeler | ||
6 | Renkler | ||
7 | Sıfatlar ve fiiller | ||
8 | Taşıtlar ve trafikle ilgili kavramlar. | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Meslekler | ||
11 | Eşya ve giysi ilgili kavramlar | ||
12 | Gıda ile ilgili kavramlar | ||
13 | Hayvanlar; sporla ilgili kavramlar. | ||
14 | Sağlıkla ilgili Kavramlar | ||
15 | Resmi tatil | ||
16 | Günlük konuşma ve soru cümleleri | ||
17 | Türk işaret diliyle temel düzeyde iletişim kurabilme uygulamaları. | ||
18 | Final Sınavı |
1. Türk İşaret Dili Sözlüğü, MEB 2. Akalın, Ş.H., Oral,Z., & Cavkaydar,S. (2014).Türk İşaret Dili.Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları. 3. Aslan Demir,S. (2010). Sessizliğin Dili: Türk İşaret Diline dair Gözlemler. Bilig (54),1-20. 4. Kemaloğlu,Y.K, Kemaloğlu., & Yaprak Kemaloğlu,P. (2012). The history of sign language and deaf education in Turkey. Kulak Burun Boğaz İhtisas Dergisi, 22(2), 65-76. 5. Cook, V. (2016) second language learning and language teaching, 5th ed. Routledge 6. Adam C. Schembri § Ceil Lucas (eds.) Sociolinguistics and Deaf Communities, Cambridge Uni. Press, 2015 7. Ellerle Konuşmak: Türk İşaret Dili Araştırmaları. (Ed. E. Arık) İstanbul: Koç Üniversitesi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 1 | 16 |
Uygulama/Pratik | 7 | 1 | 7 |
Tartışma | 4 | 1 | 4 |
Gösterme | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Okuma | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 44 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |