Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
220001472021 | İŞARET DİLİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 1,00 |
Lisans
Türk işaret dilini etkili şekilde öğrenme ve temel düzeyde işitme engelli bireylerle iletişim kurmayı sağlama.
Arş. Gör. Dr. Hatice Eda YOLTAY
1 | İşaret dilinin ve Türk işaret dilinin tarihsel gelişim sürecini öğrenir; Türk işaret dilinin grameri hakkında bilgi edinir. |
2 | Türk işaret dili alfabesini bilir. |
3 | Türk işaret dilinin temel kavramlarını öğrenir. |
4 | İşitme engelli bir kişi ile iletişim kurar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Türk işaret dilinin önemi, alfabesi ve temel kavramları öğretme; öğrencilere Türk işaret diliyle temel düzeyde iletişim kurma becerileri kazandırmaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar ve istifade edilecek kaynaklar. | ||
2 | İşaret diliyle ilgili temel kavramlar (sağır, işitme engelli, işaret dili vb.), (İşaret Dilini Tanıma, El ve Parmak Şekilleri, Ellerin Vücuda Göre Konumu, Mimiklerin Fonksiyonu) Türk işaret dilinin gramer özellikleri. Türk işaret dili alfabesi. | ||
3 | Sayılar; aile ve akrabalıkla ilgili kavramlar. | ||
4 | Zamanla ilgili kavramlar (günler, aylar, mevsimler, zaman zarfları) | ||
5 | Türkiye'nin illeri ve ülkeler | ||
6 | Renkler Taşıtlar ve trafikle ilgili kavramlar. | ||
7 | Resmi Tatil | ||
8 | Meslekler | ||
9 | Ara Sınav (Performans) | ||
10 | Sıfatlar | ||
11 | Fiiller | ||
12 | Eşya ve giysi ilgili kavramlar, | ||
13 | Hayvanlar; sporla ilgili kavramlar. | ||
14 | Gıda ile ilgili kavramlar | ||
15 | Sağlıkla ilgili Kavramlar | ||
16 | Günlük konuşma ve soru cümleleri | ||
17 | Final Sınavı (Performans) | ||
18 | Bütünleme (Performans) |
1. Türk İşaret Dili Sözlüğü, MEB 2. Akalın, Ş.H., Oral,Z., & Cavkaydar,S. (2014).Türk İşaret Dili.Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları. 3. Aslan Demir,S. (2010). Sessizliğin Dili: Türk İşaret Diline dair Gözlemler. Bilig (54),1-20. 4. Kemaloğlu,Y.K, Kemaloğlu., & Yaprak Kemaloğlu,P. (2012). The history of sign language and deaf education in Turkey. Kulak Burun Boğaz İhtisas Dergisi, 22(2), 65-76. 5. Cook, V. (2016) second language learning and language teaching, 5th ed. Routledge 6. Adam C. Schembri § Ceil Lucas (eds.) Sociolinguistics and Deaf Communities, Cambridge Uni. Press, 2015 7. Ellerle Konuşmak: Türk İşaret Dili Araştırmaları. (Ed. E. Arık) İstanbul: Koç Üniversitesi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Performans | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Performans | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Uygulama/Pratik | 9 | 1 | 9 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Performans | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 44 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |