GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
220001472021 İŞARET DİLİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 1,00

Lisans



Türk işaret dilini etkili şekilde öğrenme ve temel düzeyde işitme engelli bireylerle iletişim kurmayı sağlama.


Arş. Gör. Dr. Hatice Eda YOLTAY


1 İşaret dilinin ve Türk işaret dilinin tarihsel gelişim sürecini öğrenir; Türk işaret dilinin grameri hakkında bilgi edinir.
2 Türk işaret dili alfabesini bilir.
3 Türk işaret dilinin temel kavramlarını öğrenir.
4 İşitme engelli bir kişi ile iletişim kurar.

Birinci Öğretim


yok


yok


Türk işaret dilinin önemi, alfabesi ve temel kavramları öğretme; öğrencilere Türk işaret diliyle temel düzeyde iletişim kurma becerileri kazandırmaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar ve istifade edilecek kaynaklar. İşaret diliyle ilgili temel kavramlar (sağır, işitme engelli, işaret dili vb.), (İşaret Dilini Tanıma, El ve Parmak Şekilleri, Ellerin Vücuda Göre Konumu, Mimiklerin Fonksiyonu)
2 Türk işaret dilinin gramer özellikleri. Türk işaret dili alfabesi.
3 Sayılar; aile ve akrabalıkla ilgili kavramlar.
4 Zamanla ilgili kavramlar (günler, aylar, mevsimler, zaman zarfları)
5 Türkiye'nin illeri ve ülkeler
6 Renkler
7 Sıfatlar ve fiiller
8 Taşıtlar ve trafikle ilgili kavramlar.
9 Ara Sınav
10 Meslekler
11 Eşya ve giysi ilgili kavramlar
12 Gıda ile ilgili kavramlar
13 Hayvanlar; sporla ilgili kavramlar.
14 Sağlıkla ilgili Kavramlar
15 Resmi tatil
16 Günlük konuşma ve soru cümleleri
17 Türk işaret diliyle temel düzeyde iletişim kurabilme uygulamaları.
18 Final Sınavı

1. Türk İşaret Dili Sözlüğü, MEB 2. Akalın, Ş.H., Oral,Z., & Cavkaydar,S. (2014).Türk İşaret Dili.Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları. 3. Aslan Demir,S. (2010). Sessizliğin Dili: Türk İşaret Diline dair Gözlemler. Bilig (54),1-20. 4. Kemaloğlu,Y.K, Kemaloğlu., & Yaprak Kemaloğlu,P. (2012). The history of sign language and deaf education in Turkey. Kulak Burun Boğaz İhtisas Dergisi, 22(2), 65-76. 5. Cook, V. (2016) second language learning and language teaching, 5th ed. Routledge 6. Adam C. Schembri § Ceil Lucas (eds.) Sociolinguistics and Deaf Communities, Cambridge Uni. Press, 2015 7. Ellerle Konuşmak: Türk İşaret Dili Araştırmaları. (Ed. E. Arık) İstanbul: Koç Üniversitesi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 1 16
Uygulama/Pratik 7 1 7
Tartışma 4 1 4
Gösterme 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 1 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 1 4
Okuma 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 44

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 2 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 3 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 4 4 4 5 4 4 4 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek