Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
220004632021 | HEMŞİRELİKTE DUYUSAL FARKINDALIK | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Hemşire öğrencilerin, kendilerinin ve diğer bireylerin duyuşsal özelliklerini farkında olarak, bireysel ve mesleki yaşamda bu özellikleri dikkate alarak profesyonel davranış göstermeyi benimsemeleri, eğitim planlamalarında duyuşsal alana yönelik öğretim yöntemlerini de kullanmaları ve bu alana yönelik eğitim değerlendirmesi yapmaları amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Fatma ORGUN
1 | Duyuşsal alan içinde geçen kavramları tanımlayabilme |
2 | Kendisinin ve diğer bireylerin duygularının farkında olabilme |
3 | Bireysel ve profesyonel değerleri önemseyebilme |
4 | Bireysel ve mesleki yaşamda motivasyonu destekleyebilme |
5 | Duyuşsal becerileri mesleki yaşamında kullanmayı benimseyebilme |
6 | Eğitime yönelik planlamalarında duyuşsal öğretim yöntemlerini kullanabilme |
7 | Eğitimi değerlendirmede duyuşsal alana yönelik değerlendirme yapabilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu ders, hemşirelik öğrencilerinin duyuşsal alana yönelik duyuşsal farkındalık düzeylerinin geliştirilmesini sağlayacak, öğrenci merkezli öğretimin temel alındığı hibrit öğrenme modeli kullanılarak işlenecek bir derstir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı | ||
2 | Öğrenme Alanları | ||
3 | Öğrenmenin Oluşumu | ||
4 | Duyuşsal Alan ve Bireysel Özellikler | ||
5 | Tutum Geliştirme | ||
6 | Sosyal Sorumluluk Projesi Çalışması | ||
7 | Motivasyon ve ARCS Modeli | ||
8 | Hemşirelikte Duyuşsal Beceriler I | ||
9 | Hemşirelikte Duyuşsal Beceriler II | ||
10 | Değerler ve Profesyonel Değerler | ||
11 | Bakım, Empati ve Profesyonel Davranış | ||
12 | Duyuşsal Öğretim Yöntemleri I | ||
13 | Duyuşsal Öğretim Yöntemleri II | ||
14 | Duyuşsal Eğitimin Değerlendirilmesi | ||
15 | Sosyal Sorumluluk Projesi Çalışması | sınıf içi tartışma, grup çalışması | Bireysel hazırlık, okuma |
16 | Dersin değerlendirmesi |
Allen, K. N., & Friedman, B. D. (2010). Affective learning: A taxonomy for teaching social work values. Journal of Social Work Values and Ethics, 7(2), 1–12. Asadian, S. (2016). Phenomenology of Affective domain, neglected element of the nursing curriculum. Education Strategies in Medical Sciences, 9(3), 163–175. Bacanlı, H. (2006). Affective behavior education (3rd ed.). Nobel Publication Distribution. Balcı, Ö. (2016). Affective features affecting learning in education and reflections in foreign language education. In E. Yılmaz, A. Ünal, M. Çalışkan, & S. A. Sulak (Eds.), Reflections from Educational Sciences (pp. 115–126). Çizgi Bookstore. Bang, K. S., Kang, J. H., Jun, M. H., Kim, H. S., Son, H. M., Yu, S. J., Kwon, M. K., & Kim, J. S. (2011). Professional values in Korean undergraduate nursing students. Nurse Education Today, 31(1), 72–75. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2010.03.019 Basavanthappa, B. T. (2009). Nursing Education (2nd ed.). Jaypee Brothers Medical Publishers. Bastable, S. B. (2003). Behavioral Objectives. In S. B. Bastable (Ed.), Nurse as Educator Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice (2 nd, pp. 319–354). Jones and Bartlett Publishers. Çonoğlu, G., Özkütük, N., & Orgun, F. (2020). Innovative education paradigm in nursing education: to stimulate the affective domain with instructional Technologies. EGE HFD, 36(1), 61–65. Demirel, Ö. (2003). Planning and Evaluation in Teaching - The Art of Teaching (6th ed.). Pegem A Publishing. Demirel, Ö. (2015). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya (24.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Doğan, N. (2016). Measurement of behaviors. In H. Atılgan (Ed.), Measurement and Evaluation in Education (9th ed., pp. 81–118). Anı Publishing. Duman, B., & Yakar, A. (2017). An Affective Awareness Scale for Instruction. Cumhuriyet International Journal of Education, 6(1), 200–229. https://dx.doi.org/10.30703/cije.321453 Gömleksiz, M. N., & Kan, A. Ü. (2012). Eğitimde Duyuşsal Boyut ve Duyuşsal Öğrenme. Turkish Studies, 7(1), 1159–1177. Howe, A. (2003). Twelve tips for developing professional attitudes in training. Medical Teacher, 25(5), 485–487. https://doi.org/10.1080/01421590310001605624 İbrahimoğlu, Ö., Mersin, S., & Saray Kılıç, H. (2019). Hemşirelik Eğitim Müfredatı ve Öğrenme Çıktıları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 9(1), 12–16. https://doi.org/10.5961/jhes.2019.305 Iwasiw, C. L., Andrusyszyn, M.-A., & Goldenberg, D. (2020). Curriculum Development in Nursing Education (4th ed.). Jones & Bartlett Learning. Kablan, Z. (2014). Setting of goals: cognitive, affective and psychomotor domains. In H. Şeker (Ed.), Curriculum Development Concepts and Approaches in Education (3rd ed., pp. 127–161). Anı Publishing. Kaya, H., Küçük Yüceyurt, N., Şenyuva, E., & Ulupınar, S. (2018). Value based nursing education. International Journal of Human Sciences, 15(3), 1727–1738. https://doi.org/10.14687/jhs.v15i3.5269 Miller, C. (2010). Improving and enhancing performance in the affective domain of nursing students: Insights from the literature for clinical educators. Contemporary Nurse, 35(1), 2–17. https://doi.org/10.5172/conu.2010.35.1.002 Oermann, M. H. (2016). Thinking about teaching in nursing. Nurse Educator, 41(5), 217–218. https://doi.org/10.1097/nne.0000000000000305 Özçelik, D. A. (1998). Education Programs and Teaching (4th ed.). ÖSYM Publications. Pagatpatan, C. P., Valdezco, J. A. T., & Lauron, J. D. C. (2020). Teaching the affective domain in community-based medical education: A scoping review. Medical Teacher, 42(5), 507–514. https://doi.org/10.1080/0142159X.2019.1707175 Russell-Babin, K. A. (2017). Lessons learned from a theory of planned behavior-derived study on educational interventions inspired by the affective domain. The Journal of Continuing Education in Nursing, 48(12), 543–551. https://doi.org/10.3928/00220124-20171115-05 Schoenly, L. (1994). Teaching in the affective domain. The Journal of Continuing Education in Nursing, 25(5), 209–212. https://doi.org/10.3928/0022-0124-19940901-06 Şişman, F. N., & Buzlu, S. (2016). Can affective domain skills be developed in nursing education? Medeniyet Medical Journal, 31(4), 296–300. https://doi.org/10.5222/mmj.2016.1006 Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (9th ed.). Anı Yayıncılık. Stephens, M., & Ormandy, P. (2018). Extending conceptual understanding: How interprofessional education influences affective domain development. Journal of Interprofessional Care, 32(3), 348–357. https://doi.org/10.1080/13561820.2018.1425291 Taylor, L. D. (2014). The affective domain in nursing education: Educators’ perspectives [University of Wisconsin-Milwaukee]. In Theses and Dissertations. https://dc.uwm.edu/etd/484 Ward, T. D. (2015). Do you hear what I hear? The impact of a hearing voices simulation on affective domain attributes in nursing students. Nursing Education Perspectives, 36(5), 329–331. https://doi.org/10.5480/14-1448 Yakar, A., & Duman, B. (2017). The effects of affective awareness–based instruction on academic achievement and attitudes towards teaching profession. Journal of Education, Theory and Practical Research, 3(3), 30–47. Zapko, K. A., Ferranto, M. L. G., Blasiman, R., & Shelestak, D. (2018). Evaluating best educational practices, student satisfaction, and self-confidence in simulation: A descriptive study. Nurse Education Today, 60, 28–34. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2017.09.006
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Performans | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 17 | 1 | 17 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 8 | 1 | 8 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | ||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 |