Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2200004832024 | İLERİ KARDİYAK YAŞAM DESTEĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
İleri kardiyak yaşam desteği dersinin amacı, öğrencilerin temel yaşam desteği, hava yolu yönetimi, ileri kardiyak yaşam desteği, kardiyovasküler farmakolojik ajanlar, disritmiler veya ölümcül disritmiler, disritmilerde elektriksel tedaviler, miyokard enfarktüsü ve akut koroner sendrom, resüsitasyonda etkili iletişim konularında bilgi sahibi olmasıdır.
Araş. Gör. Dr. Nihal ÇELİKTÜRK DORUKER
1 | 1. Temel yaşam desteği hakkında bilgi sahibi olma |
2 | 2. Hava yolu yönetimi hakkında bilgi sahibi olma |
3 | 3. İleri kardiyak yaşam desteği hakkında bilgi sahibi olma |
4 | 4. Kardiyovasküler farmakolojik ajanları sayabilme |
5 | 5. Disritmileri veya ölümcül disritmileri ayırt edebilme |
6 | 6. Disritmilerde elektriksel tedaviler hakkında bilgi sahibi olma |
7 | 7. Miyokard enfarktüsünü ve akut koroner sendromu ayırt edebilme |
8 | 8. Resüsitasyonda etkili iletişimin sağlanmasında önemli noktaları bilme |
9 | 9. Resüsitasyon sonrası bakımı bilme |
Birinci Öğretim
Bulunmamaktadır.
Öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesi önemlidir.
1.Ders tanıtımı 2.Temel Yaşam Desteği 3.Temel Yaşam Desteği 4.Hava Yolu Yönetimi 5. Hava Yolu Yönetimi 6. İleri Kardiyak Yaşam Desteği 7. İleri Kardiyak Yaşam Desteği Video gösterimi ve Mavi Kod 8. Özel Durumlarda İleri Kardiyak Yaşam Desteği 9. Ara Sınav 10. Kardiyovasküler Farmakoloji 11. Temel EKG ve Ritim Analizi 12. Disritmiler ve Ölümcül Disritmiler 13. Disritmilerde Elektriksel Tedaviler 14. Miyokard Enfarktüsü, Akut Koroner Sendrom 15. Resüsitasyonda Etkili İletişim 16. Resüsitasyon Sonrası Bakım 17. İleri Kardiyak Yaşam Desteği Algoritması, Vaka Örnekleri ve Video Gösterimi 18. İleri Kardiyak Yaşam Desteği Algoritması, Vaka Örnekleri ve Video Gösterimi 19. Final
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1.Ders tanıtımı 2.Temel Yaşam Desteği 3.Temel Yaşam Desteği 4.Hava Yolu Yönetimi 5. Hava Yolu Yönetimi 6. İleri Kardiyak Yaşam Desteği 7. İleri Kardiyak Yaşam Desteği Video gösterimi ve Mavi Kod 8. Özel Durumlarda İleri Kardiyak Yaşam Desteği 9. Ara Sınav 10. Kardiyovasküler Farmakoloji 11. Temel EKG ve Ritim Analizi 12. Disritmiler ve Ölümcül Disritmiler 13. Disritmilerde Elektriksel Tedaviler 14. Miyokard Enfarktüsü, Akut Koroner Sendrom 15. Resüsitasyonda Etkili İletişim 16. Resüsitasyon Sonrası Bakım 17. İleri Kardiyak Yaşam Desteği Algoritması, Vaka Örnekleri ve Video Gösterimi 18. İleri Kardiyak Yaşam Desteği Algoritması, Vaka Örnekleri ve Video Gösterimi 19. Final | Bulunmamaktadır. |
1. Aljohani, MS, Tubaishat, A. ve Shaban, I. (2019). Simülasyon deneyiminin Suudi hemşirelik öğrencilerinin ileri kardiyak yaşam desteği bilgisine etkisi. Uluslararası Afrika Hemşirelik Bilimleri Dergisi , 11 , 100172. 2. American Heart Association (AHA). Advanced Cardiovascular Support (ACLS) Course Options. Erişim adresi: https://cpr.heart.org/en/courses/advanced-cardiovascular-life-support-course-options#:~:text=ACLS%20is%20geared%20towards%20healthcare,card%2C%20valid%20for%20two%20years. 3. Aygin, D., Açıl, H. C., Yaman, Ö., Çelik, M., & Danç, E. 2018. “Hemşirelerin Kardiyopulmoner Resüsitasyon ve Güncel 2015 Kılavuz Bilgilerinin Değerlendirilmesi”, Turk J Cardiovasc Nurs, 9(18), 7-12. 4. Berger, C., Brinkrolf, P., Ertmer, C., Becker, J., Friederichs, H., Wenk, M., ... & Hahnenkamp, K. 2019. “Combination of problem-based learning with high-fidelity simulation in CPR training improves short and long-term CPR skills: a randomised single blinded trial”, BMC Medical Education, 19(1), 180. 5. Demirtaş, A., Guvenc, G., Aslan, Ö., Unver, V., Basak, T., & Kaya, C. (2021). Effectiveness of simulation-based cardiopulmonary resuscitation training programs on fourth-year nursing students. Australasian Emergency Care, 24(1), 4-10. 6. Güven, D., & Karabulut, N. (2018). Kardiyopulmoner resusitasyon eğitiminin hemşirelerin bilgi düzeyine etkisi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi/Journal of Health Sciences and Professions, 5(2), 161-168. 7. McCoy, C. E., Rahman, A., Rendon, J. C., Anderson, C. L., Langdorf, M. I., Lotfipour, S., & Chakravarthy, B. (2019). Randomized controlled trial of simulation vs. standard training for teaching medical students high-quality cardiopulmonary resuscitation. Western Journal of Emergency Medicine, 20(1), 15 8. Pradhan, S., Tenzin, K., Pelzom, D., Dorji, J. L., Dorji, P., & Gurung, M. S. 2019. “Knowledge, attitude and practice on advanced cardiac life support (ACLS) among the general duty medical officers in Bhutan”, Bhutan Health Journal, 5(1), 35-37. 9. Resüsitasyon Derneği. Erişim adresi: https://resusitasyon.org/tr/erc-2021-kilavuz 10. Rojas, L., Aizman, A., Arab, J. P., Utili, F., & Andresen, M. M. 2012. “Basic cardiopulmonary resuscitation: knowledge, practical skills and effectiveness of maneuvers of general physicians”, Revista Medica de Chile, 140(1), 73-77. 11. Özçete, E., İlhan, U. Z., & Akarca, F. K. (2019). Evaluation of Basic and Advanced Life Support Skills of 6th-Year Medical Students During Emergency Medicine Clerkship. Anatolian Journal of Emergency Medicine, 2(4), 6-10. 12. Tawalbeh, L. I., & Tubaishat, A. (2013). Effect of simulation on knowledge of advanced cardiac life support, knowledge retention, and confidence of nursing students in Jordan. Journal of Nursing Education, 53(1), 38-44. 13. Türk Kardiyoloji Derneği. Erişim adresi: https://tkd.org.tr/ileri-kardiyak-yasam-destegi-kursu/sayfa/protokol
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 |