Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7502002112016 | ÇOCUKLARDA GELİŞİMSEL YAKLAŞIM VE OYUN | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Oyun ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar, oyun çeşitleri, oyunun çocuğun gelişimine etkisi konularında bilgi düzeyini artırmanın yanı sıra farklı yaş gruplarına göre oyun etkinlikleri, oyun materyalleri ve oyuncak geliştirme ile ilgili yeterlilikler kazandırmak amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Zeynep DERE
1 | Oyunun tanımını ve önemini bilir. |
2 | Oyun kuramlarını ve çeşitlerini açıklar. |
3 | Oyunun ve oyun materyallerinin çocuğun gelişimine etkisini tartışabilir. |
4 | Oyun materyallerinin güvenliği konusunda bilgi sahibi olur. |
5 | Farklı yaş gruplarındaki çocuklara göre oyun etkinliği planlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Oyunun tanımı, önemi, tarihçesi, gelişimi, türleri, çocuğun gelişim alanlarına etkisi ve oyun kuramları ile oyun materyalleri ve oyuncaklar ile bunların güvenliği, farklı yaş gruplarına göre oyun etkinlikleri, oyun materyalleri ve oyuncak geliştirme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | • Dersin Amacı, Hedef, İçerik Ve Yöntemin İncelenmesi • Ödev Ve Değerlendirme Sistemi • Oyunla İlgili Temel Kavramlar ve Oyunun önemi | ||
2 | Oyunun tarihçesi | ||
3 | Oyun kuramları | ||
4 | Oyunun Evreleri ve Çeşitleri | ||
5 | Oyun türleri | ||
6 | Oyunun Gelişim Alanlarına Katkıları | ||
7 | Oyun Alanları | ||
8 | Vize | ||
9 | Oyun araç gereçleri | ||
10 | Oyuncak Güvenliği | ||
11 | Oyun Terapisi | ||
12 | Oyun planlama ve uygulama | ||
13 | Oyun planlama ve uygulama | ||
14 | Özel Gereksinimli çocuklara oyun planlama ve uygulama | ||
15 | Özel Gereksinimli çocuklara oyun planlama ve uygulama | ||
16 | Final sınavı |
Seçer, Z, Dere, Z., Yalman-Polatlar, D., Ermağan-Çağlar, E. (2020). Oyun ve Oyun Materyalleri. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi: İstanbul. Dere Z. (2019). Bilişsel ve Dil Gelişim Becerilerinin Oyun Yoluyla Desteklenmesi, ( Erken Çocukluk Eğitiminde Oyun içinde, Editör: Hülya Gülay Ogelman). Eğiten Kitap Yayıncılık: Ankara. • Aral, N., Gürsoy, F. ve Köksal, A. (2001). Okul öncesi eğitimde oyun. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama San. ve Tic. A.Ş., Kaptan Ofset. • Seyrek, H. ve Sun, M. (2005). Okul öncesi eğitimde oyun. İzmir: Müzik Eserleri Yayınları. • Tuğrul, B. (2014). Oyunun gücü. Oyun. (Ed: A.B. Aksoy), (3-24), Ankara: Hedef Yayıncılık. • Durualp, E. ve Aral, N. (2014). Oyunun gelişimi ve türleri. Her yönüyle okul öncesi eğitim 3. (Ed: A.B. Aksoy), (s. 231-254). Ankara: Hedef CS Basın Yayın. • Maden-Ellialtıoğlu, F. (2005). Okul öncesi dönemde oyun ve oyun örnekleri. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama San. ve Tic. A.Ş. • Anonim (2013). Eğitici oyuncaklar. Ankara: MEB • Kandır, A. ve Tezel-Şahin, F. (2011). Eğitici oyuncaklar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. • Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde oyun. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |