GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
7502002242020 ERKEN MÜDAHALE Ders 2 4 4,00

Lisans



Çocuk gelişimcisi adaylarının erken müdahaleye ilişkin teorik bilgiye, ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen uygulama örneklerine hakim, erken müdahalenin amacını, önemini ve uygulama şekillerine hakim donanımlı bireyler olmalarını sağlamak.


İlgili öğretim üyesi


1 Erken müdahalenin önemini ve uygulanma şekillerini bilir.
2 Erken müdahaleye ilişkin ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırmalı olarak analiz eder.
3 Erken müdahale açısından tanıma ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
4 Erken müdahalede paydaşları, sorumluluklarını ve rollerini bilir.
5 Erken müdahaleye yönelik alternatif model önerisi geliştirir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Erken müdahalenin tanımı, erken müdahale ile ilgili temel kavramlar, erken müdahalenin önemi, amaçları, gerekçesi ve şartları, erken müdahale kuramları, erken müdahale türleri-modelleri, erken müdahalede tanıma, değerlendirme ve tanılama, erken müdahalede paydaş kişiler ve kuruluşlar, erken müdahalenin planlanması, uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi, ulusal ve uluslararası düzeylerde erken müdahale programları ve özellikleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Erken Müdahaleye Giriş ve Temel Kavramlar
2 Erken Müdahalenin Önemi ve Amaçları
3 Erken Müdahalenin Şartları, Gerekçeleri
4 Erken Müdahale Kuramları
5 Erken Müdahale Türleri (Modelleri)
6 Erken Müdahale ve Tanıma-Değerlendirme-Tanılama
7 Erken Müdahalede Paydaş Kişi ve Kuruluşlar
8 Ara Sınav
9 Erken Müdahale Açısından Paydaş Olarak Aile
10 Erken Müdahalenin Planlanması ve Uygulanması
11 Erken Müdahalenin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi
12 Ulusal Düzeyde Uygulanan Erken Çocukluk Dönemi Erken Müdahale Programları
13 Ulusal Düzeyde Uygulanan Erken Çocukluk Dönemi Erken Müdahale Programları
14 Uluslararası Düzeyde Uygulanan Erken Çocukluk Dönemi Erken Müdahale Programları
15 Uluslararası Düzeyde Uygulanan Erken Çocukluk Dönemi Erken Müdahale Programları
16 YArıyıl Sonu Sınavı

Crawford, M. J. (2017). Her Gün Erken Müdahale: Küçük Çocuklar ve Annelerine Yönelik Günlük Rutinlere Yerleştirilmiş Etkinlikler. Ankara: Nobel. Sezgin, E. ve Özyürek, A. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 2 2 5 5 5 5
ÖÇ 2 2 5 5 2 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 4 3 2 2 5 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek