Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7502002242020 | ERKEN MÜDAHALE | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Çocuk gelişimcisi adaylarının erken müdahaleye ilişkin teorik bilgiye, ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen uygulama örneklerine hakim, erken müdahalenin amacını, önemini ve uygulama şekillerine hakim donanımlı bireyler olmalarını sağlamak.
İlgili öğretim üyesi
1 | Erken müdahalenin önemini ve uygulanma şekillerini bilir. |
2 | Erken müdahaleye ilişkin ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırmalı olarak analiz eder. |
3 | Erken müdahale açısından tanıma ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
4 | Erken müdahalede paydaşları, sorumluluklarını ve rollerini bilir. |
5 | Erken müdahaleye yönelik alternatif model önerisi geliştirir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Erken müdahalenin tanımı, erken müdahale ile ilgili temel kavramlar, erken müdahalenin önemi, amaçları, gerekçesi ve şartları, erken müdahale kuramları, erken müdahale türleri-modelleri, erken müdahalede tanıma, değerlendirme ve tanılama, erken müdahalede paydaş kişiler ve kuruluşlar, erken müdahalenin planlanması, uygulanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi, ulusal ve uluslararası düzeylerde erken müdahale programları ve özellikleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Erken Müdahaleye Giriş ve Temel Kavramlar | ||
2 | Erken Müdahalenin Önemi ve Amaçları | ||
3 | Erken Müdahalenin Şartları, Gerekçeleri | ||
4 | Erken Müdahale Kuramları | ||
5 | Erken Müdahale Türleri (Modelleri) | ||
6 | Erken Müdahale ve Tanıma-Değerlendirme-Tanılama | ||
7 | Erken Müdahalede Paydaş Kişi ve Kuruluşlar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Erken Müdahale Açısından Paydaş Olarak Aile | ||
10 | Erken Müdahalenin Planlanması ve Uygulanması | ||
11 | Erken Müdahalenin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi | ||
12 | Ulusal Düzeyde Uygulanan Erken Çocukluk Dönemi Erken Müdahale Programları | ||
13 | Ulusal Düzeyde Uygulanan Erken Çocukluk Dönemi Erken Müdahale Programları | ||
14 | Uluslararası Düzeyde Uygulanan Erken Çocukluk Dönemi Erken Müdahale Programları | ||
15 | Uluslararası Düzeyde Uygulanan Erken Çocukluk Dönemi Erken Müdahale Programları | ||
16 | YArıyıl Sonu Sınavı |
Crawford, M. J. (2017). Her Gün Erken Müdahale: Küçük Çocuklar ve Annelerine Yönelik Günlük Rutinlere Yerleştirilmiş Etkinlikler. Ankara: Nobel. Sezgin, E. ve Özyürek, A. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Erken Müdahale. Ankara: Nobel.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |