GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
7502002092020 ÇOCUK RUH SAĞLIĞI Ders 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Çocuklarda duygusal ve psikolojik iyi olma durumu ile davranış problemleri hakkındaki araştırma ve teorilerle ilgili bilgiler kazandırmak, Çocukların güvenli ve problemsiz gelişimlerine aracılık edecek duygusal gelişim özellikleri hakkında bilgiler vermek. Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar, çocuklarda duygu ve davranım sorunları hakkında bilgi vermek.


Dr. Öğrt. Üyesi Kazım Alat


1 Ruh sağlığına ilişkin temel kavramları açıklar
2 Çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörleri bilir
3 Çocuklarda görülebilecek davranış bozukluklarını bilir ve tespit edebilir
4 Çocuklarda yaygın görünen ruh sağlığı bozukluklarını bilir
5 Gelişim açısından ruh sağlığının önemini kavrar
6 Ruh sağlığı açısından çocuk-aile-gelişimci-eğitimci ilişki ve iletişiminin önemini kavrar

Birinci Öğretim


yok


Yok


Ruh sağlığı ve temel kavramlar, çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörler, kişilik gelişimi, benlik algısı, benlik saygısı, özgüven, öz saygı, motivasyon, öğrenme, kaygılar, anksiyeteler, çocuk ruh sağlığı açısından aile ileiletişim, çocuklarda davranış bozuklukları yaygın çocuk ruh sağlığı bozuklukları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ruh sağlığı kavramı, normallik, Davranışla ilgili temel ilkeler ve kavramlar
2 Gelişimsel açıdan ruh sağlığı ilkeleri
3 Ruh sağlığına ilişkin kuram ve yaklaşımlar
4 Çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörler
5 Kişilik gelişimi ve ruh sağlığı ilişkisi
6 Bilişsel gelişim ve ruh sağlığı ilişkisi
7 Sosyal gelişim ve ruh sağlığı ilişkisi
8 Ara sınav
9 Duygusal gelişim ve ruh sağlığı ilişkisi
10 Çocuk ruh sağlığı açısından aile, aile ile ileişim ve işbiliği
11 Ruh sağlığı, motivasyon ve öğrenme ilişkisi
12 Çocuklarda kaygılar, anksiyeteler, korkular
13 Ruh sağlığı ve yol açtığı davranışsal, duygusal problemler
14 Yaygın ruh sağlığı bozuklukları
15 Yaygın ruh sağlığı bozuklukları
16 Final Sınavı

Ruh Sağlığı Editör: Abide Güngör Aytar. Ankara: Hedef Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 3 4
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 3 3 3
ÖÇ 5 2 2 5 2 2 3
ÖÇ 6 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek