Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
7502002092020 | ÇOCUK RUH SAĞLIĞI | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Çocuklarda duygusal ve psikolojik iyi olma durumu ile davranış problemleri hakkındaki araştırma ve teorilerle ilgili bilgiler kazandırmak, Çocukların güvenli ve problemsiz gelişimlerine aracılık edecek duygusal gelişim özellikleri hakkında bilgiler vermek. Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar, çocuklarda duygu ve davranım sorunları hakkında bilgi vermek.
Dr. Öğrt. Üyesi Kazım Alat
1 | Ruh sağlığına ilişkin temel kavramları açıklar |
2 | Çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörleri bilir |
3 | Çocuklarda görülebilecek davranış bozukluklarını bilir ve tespit edebilir |
4 | Çocuklarda yaygın görünen ruh sağlığı bozukluklarını bilir |
5 | Gelişim açısından ruh sağlığının önemini kavrar |
6 | Ruh sağlığı açısından çocuk-aile-gelişimci-eğitimci ilişki ve iletişiminin önemini kavrar |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Ruh sağlığı ve temel kavramlar, çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörler, kişilik gelişimi, benlik algısı, benlik saygısı, özgüven, öz saygı, motivasyon, öğrenme, kaygılar, anksiyeteler, çocuk ruh sağlığı açısından aile ileiletişim, çocuklarda davranış bozuklukları yaygın çocuk ruh sağlığı bozuklukları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ruh sağlığı kavramı, normallik, Davranışla ilgili temel ilkeler ve kavramlar | ||
2 | Gelişimsel açıdan ruh sağlığı ilkeleri | ||
3 | Ruh sağlığına ilişkin kuram ve yaklaşımlar | ||
4 | Çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörler | ||
5 | Kişilik gelişimi ve ruh sağlığı ilişkisi | ||
6 | Bilişsel gelişim ve ruh sağlığı ilişkisi | ||
7 | Sosyal gelişim ve ruh sağlığı ilişkisi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Duygusal gelişim ve ruh sağlığı ilişkisi | ||
10 | Çocuk ruh sağlığı açısından aile, aile ile ileişim ve işbiliği | ||
11 | Ruh sağlığı, motivasyon ve öğrenme ilişkisi | ||
12 | Çocuklarda kaygılar, anksiyeteler, korkular | ||
13 | Ruh sağlığı ve yol açtığı davranışsal, duygusal problemler | ||
14 | Yaygın ruh sağlığı bozuklukları | ||
15 | Yaygın ruh sağlığı bozuklukları | ||
16 | Final Sınavı |
Ruh Sağlığı Editör: Abide Güngör Aytar. Ankara: Hedef Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |