Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2801002312016 | MÜZİK I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Geleneksel Türk Müziği türlerinin ve bu türleri oluşturan kavramların açıklanarak öğretilmesi.
Derya Tansu
1 | 1. Türleri oluşturan ve birbirinden ayıran öğeleri fark edebilme. |
2 | 2. Geleneksel müziklerin toplumsal yaşamdaki yerini ve etkilerini değerlendirebilme. |
3 | 3. Müzik alanında yerel ve ulusal ve uluslararası etkinlikleri, yenilikleri ve sorunları takip edebilme. |
4 | 5. Geleneksel ve Çağdaş Türk müziği türlerine ilişkin unsurlardan; yerelden ulusal, ulusaldan uluslararası çerçeveye uzanan bir çizgide yararlanabilme becerisi. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk Müziğinde Türler, Türk Müziğinde kullanılan ses ve perde dizgeleri, ezgi, uygu, tema, makam,motif,motif ve ezgi geliştirme yöntemleri, geçki, çeşni, renk,çokseslilik, oturtum, bir eseri sıkıcı ve monoton yapan etkenler, müzik eserinde estetik güzelliği ve sanatsallığı oluşturan etkenler, geleneksel Türk sanat müziği, geleneksel Türk halk müziği türleri ve alt türleri hakkında bilgiler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma | ||
2 | 2. hafta Konular (Teorik) Tür nedir?, biçim ve tür kavramlarının karşılaştırılması, uluslar arası müzikte tür bilinci ve Türk Müziği türleri, (Geleneksel Türk Sanat Müziği, Çağdaş Türk Müziği, Köprüsel Türk Müziği ve alt türleri). | ||
3 | 3. hafta Konular (Teorik) Ses nedir?Ses eğitimi çalışmaları hakkında bilgilendirme. | ||
4 | Konular (Teorik) Müzikle ilgili bazı kavramların açıklanması.(nota, anahtar, ölçü, ölçü çizgisi nüanslar, sofej,dikte, bona vs.) | ||
5 | Müzik eğitiminde uygulanacak yöntem ve teknikler. | ||
6 | Ezgi, Uygu, Tema, Makam, (İlgili örnekler seslendirilerek terimlerin daha iyi anlaşılması sağlanacaktır). | ||
7 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği alt türleri hakkında genel bilgiler.(Genel Olarak şarkı, türkü, gazel maya, peşrev, bozlak, fasıl,saz eseri, müzikli öykü vs.) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Renk, Çokseslilik; (Yatay Çokseslendirme: kontrapunt, Kanon, Dikey Çokseslendirme: armonilemek), Oturtum: batak, karabatak, (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır | ||
10 | Bir Eseri Sıkıcı ve Monoton Yapan Etkenler: a) Ezginin usûl vuruşlarına bağımlılığı, b) Seyir (Edvâr), c) Kalıp motif, Müzik Eserlerinde Estetik Güzelliği ve Sanatsallığı Oluşturan Etkenler, (Prozodi, senkop), (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır). Bir Eseri Sıkıcı ve Monoton Yapan Etkenler: a) Ezginin usûl vuruşlarına bağımlılığı, b) Seyir (Edvâr), c) Kalıp motif, Müzik Eserlerinde Estetik Güzelliği ve Sanatsallığı Oluşturan Etkenler, (Prozodi, senkop), (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır). Bir Eseri Sıkıcı ve Monoton Yapan Etkenler: a) Ezginin usûl vuruşlarına bağımlılığı, b) Seyir (Edvâr), c) Kalıp motif, Müzik Eserlerinde Estetik Güzelliği ve Sanatsallığı Oluşturan Etkenler, (Prozodi, senkop), (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır). Bir Eseri Sıkıcı ve Monoton Yapan Etkenler: a) Ezginin usûl vuruşlarına bağımlılığı, b) Seyir (Edvâr), c) Kalıp motif, Müzik Eserlerinde Estetik Güzelliği ve Sanatsallığı Oluşturan Etkenler, (Prozodi, senkop), (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır). Bir Eseri Sıkıcı ve Monoton Yapan Etkenler: a) Ezginin usûl vuruşlarına bağımlılığı, b) Seyir (Edvâr), c) Kalıp motif, Müzik Eserlerinde Estetik Güzelliği ve Sanatsallığı Oluşturan Etkenler, (Prozodi, senkop), (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır). | ||
11 | Makam nedir? Basit makamlar hakkında bilgilendirme. | ||
12 | Usul nedir?Tartım nedir? | ||
13 | Geleneksel Türk müziği çalgıları hakkında genel bilgilendirme. | ||
14 | Koro calismasi | ||
15 | Geleneksel Türk Halk müziği çalgılarından bir kaçının tanıtımı | ||
16 | Final: Yıl sonu etkinliği |
Onur AKDOĞU: “Türk Müziği’nde Türler ve Biçimler”, Meta Basım, İzmir, 2003
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Uygulama/Pratik | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Proje Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 20 | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Performans | 32 | 1 | 32 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 |