Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2801002352016 | FİZİKSEL TANILAMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrencilerin, sağlık tanılamasına ilişkin kapsamlı teorik bilgiye sahip olması, objektif ve sübjektif veri toplama becerisini kazanması amaçlanmıştır.
Prof. Dr. Nazan Tuna ORAN Prof. Dr. Hafize Öztürk CAN, Ar. Gör Ayşenur AKAN
1 | Bireyin sağlığını değerlendirme yöntemlerini tanımlayabilme, |
2 | İnsan organizmasında sistemlerin normal yapı ve işlevlerini tanımlayabilme, |
3 | İnsan organizmasında sistemlerin yapı işlevlerinde normal dışı bulguları tanıyabilme |
4 | Sistematik olarak fizik inceleme yapabilme ve elde ettiği bulguları yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Sağlığın değerlendirilmesi ( Objektif ve Subjektif veri Toplama), Hasta Tanılamada Fiziksel Değerlendirme Kan testleri ve değerlendirme Baş, boyun, ağız ve boğaz, göz, kulak tanılaması Deri tanılaması Erkek genital organ tanılaması Solunum sistemi tanılaması Kardiyovasküler sistem tanılaması Gastrointesitinal tanılaması İskelet Kas sistemi tanılaması Nörolojik tanılama Genitoüriner sistem tanılaması Fiziksel muayene yöntemlerine ilişkin video izlemi/klinik ziyaret
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı , Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması, Ders içeriği ve kaynak kitaplar hakkında bilgi verilmesi | ||
2 | Sağlığın değerlendirilmesi ( Objektif ve Subjektif veri Toplama) | ||
3 | Hasta Tanılamada Fiziksel Değerlendirme | ||
4 | Kan testleri ve değerlendirme | ||
5 | Baş, boyun, ağız ve boğaz, göz, kulak tanılaması | ||
6 | Deri tanılaması | ||
7 | Erkek genital organ tanılaması | ||
8 | Bireysel Çalışma | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Solunum sistemi tanılaması | ||
11 | Kardiyovasküler sistem değerlendirmesi | ||
12 | GIS tanılaması | ||
13 | İskelet Kas sistemi tanılaması | ||
14 | Nörolojik tanılama | ||
15 | Genitoüriner sistem tanılaması | ||
16 | ders değerlendirmesi |
1- Weber J, Kelley JH. (2010). Health assessment in nursing, Fourth edition, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams ve Wilkins 2- Weber J, Kelley JH. (2014). Health assessment in nursing, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams ve Wilkins 3- Görgülü RS (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri, İstanbul Tıp Kitapevi 4- Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene, Nobel Tıp Kitapevleri 5- Enç N. (2015). Sağlık tanılaması ve fiziksel muayene, Nobel Tıp Kitabevleri 6- Aslan FE. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karar verme, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 5 |