GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2801002352016 FİZİKSEL TANILAMA Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrencilerin, sağlık tanılamasına ilişkin kapsamlı teorik bilgiye sahip olması, objektif ve sübjektif veri toplama becerisini kazanması amaçlanmıştır.


Prof. Dr. Nazan Tuna ORAN Prof. Dr. Hafize Öztürk CAN, Ar. Gör Ayşenur AKAN


1 Bireyin sağlığını değerlendirme yöntemlerini tanımlayabilme,
2 İnsan organizmasında sistemlerin normal yapı ve işlevlerini tanımlayabilme,
3 İnsan organizmasında sistemlerin yapı işlevlerinde normal dışı bulguları tanıyabilme
4 Sistematik olarak fizik inceleme yapabilme ve elde ettiği bulguları yorumlayabilme

Birinci Öğretim


yok


Yok


Sağlığın değerlendirilmesi ( Objektif ve Subjektif veri Toplama), Hasta Tanılamada Fiziksel Değerlendirme Kan testleri ve değerlendirme Baş, boyun, ağız ve boğaz, göz, kulak tanılaması Deri tanılaması Erkek genital organ tanılaması Solunum sistemi tanılaması Kardiyovasküler sistem tanılaması Gastrointesitinal tanılaması İskelet Kas sistemi tanılaması Nörolojik tanılama Genitoüriner sistem tanılaması Fiziksel muayene yöntemlerine ilişkin video izlemi/klinik ziyaret


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı , Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması, Ders içeriği ve kaynak kitaplar hakkında bilgi verilmesi
2 Sağlığın değerlendirilmesi ( Objektif ve Subjektif veri Toplama)
3 Hasta Tanılamada Fiziksel Değerlendirme
4 Kan testleri ve değerlendirme
5 Baş, boyun, ağız ve boğaz, göz, kulak tanılaması
6 Deri tanılaması
7 Erkek genital organ tanılaması
8 Bireysel Çalışma
9 Ara Sınav
10 Solunum sistemi tanılaması
11 Kardiyovasküler sistem değerlendirmesi
12 GIS tanılaması
13 İskelet Kas sistemi tanılaması
14 Nörolojik tanılama
15 Genitoüriner sistem tanılaması
16 ders değerlendirmesi

1- Weber J, Kelley JH. (2010). Health assessment in nursing, Fourth edition, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams ve Wilkins 2- Weber J, Kelley JH. (2014). Health assessment in nursing, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams ve Wilkins 3- Görgülü RS (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri, İstanbul Tıp Kitapevi 4- Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene, Nobel Tıp Kitapevleri 5- Enç N. (2015). Sağlık tanılaması ve fiziksel muayene, Nobel Tıp Kitabevleri 6- Aslan FE. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi ve klinik karar verme, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 2 1 3 1
ÖÇ 2 4 2
ÖÇ 3 2 5
ÖÇ 4 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek