Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2801003142016 | DÜNYADA VE ÜLKEMİZDE ÇOCUK | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; dünyada ve ülkemizde çocuğun konumu hakkında farkındalık geliştirmelerini ve bunu ebelik hizmetlerine yansıtabilmelerini sağlamaktır
1 | Tarihsel süreç içerisinde çocuğun konumu hakkında bilgi sahibi olabilme |
2 | Çocuğa yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeleri ve politikaları öğrenebilme |
3 | Çocuğa yönelik ihmal ve istismar hakkında bilgi sahibi olabilme |
4 | Çocuğun sağlık ve sosyal gereksinimlerinde danışmanlık yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yoktur
Aile Ve Toplumda Çocuk • Çocuk Üniversitesiteleri • Dünyada Ve Ülkemizde Çocuk Evlilikleri • Çocuk Sağlığına Yönelik Ulusal Ve Uluslararası Yasa Ve Yönetmelikler • Özel Bakım Gerektiren Çocuklar • Kronik Hastalığa Sahip Çocuk • Kadın Sığınma Evinde Çocuk Ve Gereksinimleri • Çocuğa Yönelik İhmal Ve İstismar • Fetüs Ve Kadın Hakkı • Çocuk Hakları • Kız Çocuklarının Eğitim Hakkı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Amaç, Hedef Ve Kaynaklarının Tanıtımı | ||
2 | Aile Ve Toplumda Çocuk --Ailenin ve Aile İçinde Çocuğun Korunması | ||
3 | Çocuk Üniversitesinin Tanıtımı --Ülkemizdeki Çocuk Üniversiteleri ve Projelerinden Örnekler | ||
4 | Dünyada Ve Ülkemizde Çocuk Evlilikleri | ||
5 | Çocuk Sağlığına Yönelik Ulusal Ve Uluslararası Yasa Ve Yönetmelikler -- Çocuk Haklarının Dünyada ve Türkiye'de Gelişme Süreci -- Türkiye’de Çocuk Koruma Sisteminin Değerlendirilmesi -- Çocuk Ombudsmanlığı | ||
6 | Toplumda Özel Bakım Gerektiren Çocuklar (Down Sendromu, Otizm,Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozuklukları | ||
7 | Çocuk İhmali Ve İstismarı | ||
8 | Kadın Sığınma Evinde Çocuk Ve Gereksinimleri | ||
9 | Kronik Hastalığa Sahip Çocuk Kitap incelemesi- Aynı Yıldızın Altında | ||
10 | Fetüs Ve Kadın Hakkı Kitap incelemesi-Yıldız Tozu | ||
11 | Çocuk Hakları Kitap incelemesi-Öksüzler Treni | ||
12 | Kız Çocuklarının Eğitim Hakkı - Kitap incelemesi- Ben, Malala | ||
13 | Öğrenci Sunumlarının Değerlendirilmesi ( Kitap, Reklam, Film İncelemesi) | ||
14 | Öğrenci Sunumlarının Değerlendirilmesi ( Kitap, Reklam, Film İncelemesi) | ||
15 | Öğrenci Sunumlarının Değerlendirilmesi ( Kitap, Reklam, Film İncelemesi) |
1. Ekşi A.(1990). Çocuk, Genç ve Ana Babalar, Bilgi Yayınevi, İstanbul 2. Özgür S, Özgür T. (1994). Sosyal Pediatri. E.Ü.T.F. Yayınları, E.Ü. Basımevi, İzmir 3. Yörükoğlu A. (1989). Değişen Toplumda Aile ve Çocuk, Özgür Yayıncılık, İstanbul 4. Taneli N. Taneli B. (2005). Bir Çocuk Yetişiyor. Emre Kitabevi, İzmir 5. Hatun Ş. (2002). Yoksulluk ve Çocuklar Üzerine Etkileri. Türk Tabibler Birliği Merkez Konseyi Yayını. Ankara 6. Onur B. (2001). Dünyada Ve Türkiye'de Değişen Çocukluk. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları: 9, Ankara 7. Hayatta Kalacağım: Haringey’de Aile İçi Şiddet Danışma ve Tavsiye El Kitabı. 8. Salim M. (2011) Geçmişten Günümüze Türkiye’de Çocukkoruma Politikaları Ve Sosyal Hizmetler Ve Çocuk Esirgeme Kurumu. Yüksek Lisans Tezi. Danışman: Yrd. Doç. Dr. Nilüfer Avşar Negiz 9. Avşar Z., Öğütoğulları E. (2012).Çocuk İşçiliği Ve Çocuk İşçiliği İle Mücadele Stratejileri. Sosyal Güvenlik Dergisi / 1 10. Berghan S. (2010). Çocuk Ombudsmanlığı. Özgürlüğünden Yoksun Gençlerle Dayanışma Derneği Yayını, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Rapor Sunma | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Rapor | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 69 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 |