Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2801003272018 | EBELİK VE SANAT | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Bu dersin amacı; öğrencinin sanatsal uygulamaları ebelik alanıyla ilişkilendirerek çok yönlü düşünmesi, yaratıcılığını ve görsel algısını geliştirerek bilgi, beceri ve teknik donanım kazanmasıdır.
Dr. Öğr. Üyesi Aysun BAŞGÜN EKŞİOĞLU
1 | - Sanat konusunda bilgi ve bilinç sahibi olma |
2 | - Farklı sanat alanları hakkında temel bilgi edinme ve bu bilgileri ebelik alanında yorumlama ve ifade etme yeteneği kazanma |
3 | - Tarihten günümüze ebelik konusunda yapılmış sanat eserlerini inceleyerek geçmiş ve bugün arasında ilişki kurabilme |
4 | - Çeşitli sanatsal uygulamaların araştırılması yoluyla ebelik, doğum ve bakım gibi kavramları tartışabilme |
5 | - Çeşitli sanatsal uygulamaların araştırılması yoluyla ebelik, doğum ve bakım gibi kavramları tartışabilme |
6 | - Yaratıcı öğrenme yollarını ebelik eğitiminde kullanabilme |
7 | - Kadın sağlığı, doğum vb. konularda medikal çizim çalışmaları yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sağlık ve sanat ilişkisi, Tarihsel süreçte ebelik konusunda üretilmiş sanatsal çalışmalar ve bunların incelenmesi, farklı sanat alanlarının ebeliğe entegre edilme biçimleri, ebelik ve kadın sağlığı alanlarında grup aktiviteleri ve atölye çalışmaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | • Dersin Tanıtımı | ||
2 | • Sağlık ve Sanat | ||
3 | • Tarih Boyunca Ebeliğin Sanatla İfadesi | ||
4 | • Sanat ve Beşeri Bilimlerin ebelik alanına entegre edilmesi | ||
5 | • Ebelik alanında Görsel öğelerin kullanımı ve önemi | ||
6 | • Ebelik sanatı: Yaratıcı görüntüler holistik bakımı arttırabilir mi? | ||
7 | • Antik çağlardan günümüze doğum temasının görsel sanatlarda işlenişi | ||
8 | • Tıbbi Resimin Ebelik Eğitimine katkıları a | ||
9 | • Günümüzde Ebelikte Sanatsal Uygulama Alanları: Resim, İllüstrasyon, Doğum Fotoğrafçılığı | ||
10 | • Edebiyatta Ebelik | ||
11 | • Sinemada Ebelik | ||
12 | • Atölye çalışması-Ebelik alanında illüstrasyon uygulamaları | ||
13 | • Öğrenci çalışması: Ebelik ve doğum alanında yapılmış sanat eseri örneklerinin sunumu-I | ||
14 | • Öğrenci çalışması: Ebelik ve doğum alanında yapılmış sanat eseri örneklerinin sunumu-II | ||
15 | VİZE | ||
16 | FİNAL |
- Davies L. The Art and Soul of Midwifery: Creativity in Practice, Education and Research, 2007 - Jackson D, Sullivan JR. Integrating the creative arts into a midwifery curriculum: a teaching innovation report. Nurse Education Today (1999) 19, 527–532. - Mitchell, M., & Hall, J. (2007). Teaching spirituality to student midwives: a creative approach. Nurse education in practice, 7(6), 416-424. - Uppal, E., Davies, S., Knowles, H., & Kandell, S. (2014). The art of midwifery: Can creative images of birth enhance holistic care?. Nurse education in practice, 14(3), 311-318. - Hall, J. (2012) The essence of the art of a midwife: Holistic, multidimensional meanings and experiences explored through creative inquiry. Other, University of the West of England. - Sarı N. Tıp için Sanat ve Sanat içinde Tıp. İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri, 2008; 23-46.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 6 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | |||||
ÖÇ 7 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 |