GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2801002372019 AKADEMİK TÜRKÇE Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; yabancı uyruklu öğrencide akademik dil bilinci uyandırmak, akademik olarak sözlü ve yazılı ifadelerini etkin ve kusursuz bir düzeye ulaştırabilmektir.


Doç.Dr. Hafize ÖZTÜRK CAN Dr.Öğ.Üy. Aytül HADIMLI


1 Türk dilini bilim dili olarak etkin şekilde kullanmak
2 Ebelik alanına özgü bilinmesi ve kullanılması gereken terimsel ifadelerin yerine göre uygun kullanımını sağlamak.
3 Sağlık ve ebelik alanı ile ilgili bilimsel metinleri anlamak ve özetlemek

Birinci Öğretim


Yok


Derse bölümümüzde okuyan Yabancı uyruklu Öğrencileri katılımı önemlidir.


Akademik dil kavramı, Türk dilinin söz dizimsel (sentaks) nitelikleri, Akademik Türkçe ve bilimsel terimlerin entegrasyonu, ebelik alanına özgü terimler, sağlık ve ebelik alanı ile ilgili bilimsel metin okuma ve yazma çalışmaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması Dersin Amaç ve Hedefleri Dersten Beklentiler
2 Dil nedir? “Akademik Dil” kavramı, Akademik dil olarak Türkçe
3 Etkili Konuşma ve Konuşma Türleri
4 “İmla ve Noktalama Kuralları
5 Etkili yazma Türleri
6 Sağlık Okuryazarlığı
7 Türk dili ile akademik düzeyde metin okuma ve yazma çalışmaları
8 Türk dili ile akademik düzeyde metin okuma ve yazma çalışmaları
9 Türk dili ile akademik düzeyde metin okuma ve yazma çalışmaları
10 Sağlık ile ilgili metinler üzerinde çalışma
11 Sağlık ile ilgili metinler üzerinde çalışma
12 Sağlık ile ilgili metinler üzerinde çalışma
13 Ebelik ile ilgili metinler üzerinde çalışma
14 Ebelik ile ilgili metinler üzerinde çalışma Dersin değerlendirilmesi
15 Yıl içi değerlendirme
16 Final sınavı

1. Demir, D. (2017). Uluslararası öğrencilerin akademik Türkçe ihtiyaçları. Erişim: http://www.openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/5246 2. Karatay H. (2019) Akademik Türkçe, Pegem Akademi, Ankara. 3. Tüfekçioğlu B. (2018). Yabancı Dil Olarak Akademik Türkçe: Sosyal Bilimlerde Akademik Ve Teknik Söz Varlığı. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Doktora Programı Tezi, Ankara. 4. Yahşi Cevher, Ö., & Güngör, C. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akademik Türkçenin önemine ilişkin uygulamalı bir araştırma: Türk dili öğretimi uygulama ve araştırma merkezi örneği. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 2267-2274. 5. Dilber, N. Ç. (2018). Yabancılara Türkçe öğretimi üzerine yazılan kaynak kitaplara ilişkin bir inceleme. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 111-128. 6. Ediskun H. Yeni Türk Dilbilgisi. Remzi Kitapevi. İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Makale Kritik Etme 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 3 3
Makale Kritik Etme 1 10 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 3 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 59

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 1 5 1 1 5 1 1 1 4
ÖÇ 2 3 1 1 1 1 4 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 4 1 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek