Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2801002372019 | AKADEMİK TÜRKÇE | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; yabancı uyruklu öğrencide akademik dil bilinci uyandırmak, akademik olarak sözlü ve yazılı ifadelerini etkin ve kusursuz bir düzeye ulaştırabilmektir.
Doç.Dr. Hafize ÖZTÜRK CAN Dr.Öğ.Üy. Aytül HADIMLI
1 | Türk dilini bilim dili olarak etkin şekilde kullanmak |
2 | Ebelik alanına özgü bilinmesi ve kullanılması gereken terimsel ifadelerin yerine göre uygun kullanımını sağlamak. |
3 | Sağlık ve ebelik alanı ile ilgili bilimsel metinleri anlamak ve özetlemek |
Birinci Öğretim
Yok
Derse bölümümüzde okuyan Yabancı uyruklu Öğrencileri katılımı önemlidir.
Akademik dil kavramı, Türk dilinin söz dizimsel (sentaks) nitelikleri, Akademik Türkçe ve bilimsel terimlerin entegrasyonu, ebelik alanına özgü terimler, sağlık ve ebelik alanı ile ilgili bilimsel metin okuma ve yazma çalışmaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtılması Dersin Amaç ve Hedefleri Dersten Beklentiler | ||
2 | Dil nedir? “Akademik Dil” kavramı, Akademik dil olarak Türkçe | ||
3 | Etkili Konuşma ve Konuşma Türleri | ||
4 | “İmla ve Noktalama Kuralları | ||
5 | Etkili yazma Türleri | ||
6 | Sağlık Okuryazarlığı | ||
7 | Türk dili ile akademik düzeyde metin okuma ve yazma çalışmaları | ||
8 | Türk dili ile akademik düzeyde metin okuma ve yazma çalışmaları | ||
9 | Türk dili ile akademik düzeyde metin okuma ve yazma çalışmaları | ||
10 | Sağlık ile ilgili metinler üzerinde çalışma | ||
11 | Sağlık ile ilgili metinler üzerinde çalışma | ||
12 | Sağlık ile ilgili metinler üzerinde çalışma | ||
13 | Ebelik ile ilgili metinler üzerinde çalışma | ||
14 | Ebelik ile ilgili metinler üzerinde çalışma Dersin değerlendirilmesi | ||
15 | Yıl içi değerlendirme | ||
16 | Final sınavı |
1. Demir, D. (2017). Uluslararası öğrencilerin akademik Türkçe ihtiyaçları. Erişim: http://www.openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/5246 2. Karatay H. (2019) Akademik Türkçe, Pegem Akademi, Ankara. 3. Tüfekçioğlu B. (2018). Yabancı Dil Olarak Akademik Türkçe: Sosyal Bilimlerde Akademik Ve Teknik Söz Varlığı. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Doktora Programı Tezi, Ankara. 4. Yahşi Cevher, Ö., & Güngör, C. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akademik Türkçenin önemine ilişkin uygulamalı bir araştırma: Türk dili öğretimi uygulama ve araştırma merkezi örneği. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 2267-2274. 5. Dilber, N. Ç. (2018). Yabancılara Türkçe öğretimi üzerine yazılan kaynak kitaplara ilişkin bir inceleme. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 111-128. 6. Ediskun H. Yeni Türk Dilbilgisi. Remzi Kitapevi. İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Makale Kritik Etme | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | |||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 |