Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2801001102020 | SAĞLIK İLETİŞİMİ | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, iletişim beceri tekniklerini kullanarak, sağlık iletişimi düzeyleri, iletişimin davranış üzerindeki etkilerini ve iletişime karşı direnç mekanizmalarını öğreneceklerdir.
Prof. Dr. Nazan TUNA ORAN Dr. Öğr. Üyesi Zehra BAYKAL AKMEŞE
1 | İletişim becerilerine ilişkin kavramlar konusunda bilgi kazanabilme |
2 | Bu derse ilişkin kavramları yorumlayabilme |
3 | İletişim türleri konusunda bilgi sahibi olma ve bunları uygulayabilme |
4 | Danışmanlık örneklerini öğrenerek uygulamaya aktarabilme |
5 | Ekip çalışması kavramını anlama ve bu bilgiyi uygulamada kullanabilme |
6 | Kurulan ilişkiyi analiz edebilme ve olumlu yönde geliştirebilme |
7 | Kendi duygu, düşünce ve davranışlarını tanıma ve bu doğrultuda kendini ifade edebilme |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Sağlık iletişimine Giriş, Sağlık iletişim kavramı, Sağlık iletişimi kuram ve modelleri, Sağlık iletişimi kampanya süreci, Medya ve sağlık, Sağlık okuryazarlığı, Eleştirel sağlık iletişimi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Amaç ve Hedeflerin Açıklanması İletişimin Tanımı ve İletişim Araçları | ||
2 | İletişim Türleri I (Sözlü ve Sözsüz İletişim) | ||
3 | İletişim Türleri II (Terapötik ve Nonterapötik İletişim) | ||
4 | Çağdaş Yaşamda Kişilik ve Kişilerarası İlişkileri Etkileyen Kavramlar | ||
5 | Bireylerarası İletişimi Geliştirme Biçimleri | ||
6 | Bireylerarası İletişimde Kültür | ||
7 | Beden Dili, Ben-Sen Dili ve Transaksiyonel Analiz | ||
8 | Bireylerarası İletişimde Davranış Biçimleri | ||
9 | Ramazan Bayramı Tatili | ||
10 | Ara Sınav | ||
11 | Kadın Hayatının Evrelerine Yönelik İletişim | ||
12 | 1 Mayıs İşci Bayramı Tatili | ||
13 | Özel Durumlarda İletişim-I (İşitme/Görme/Konuşma Engeli Olan, Tedaviyi Reddeden Kişiler vb.) | ||
14 | Özel Durumlarda İletişim-II (Beden İmajı Bozulan, Ağrı Çeken, Travma Yaşayan Kişiler vb.) | ||
15 | Benlik Saygısı, İnsanı Anlamak, Çatışma | ||
16 | Final Sınavı |
1. Acar N.V. Terapötik İletİşim-Kişilerarası iletşim. Ankara, 1989. 2. Ann. L. Weber& John.H.Harvey, “Perspectives on Close Relationships”, Allyn and Bacon 3. Bilen M. Sağlıklı İnsan Ilişkileri, Sistem Offset, Ankara. 4. Cüceloğlu D., “Yeniden İnsan İnsana”, Remzi Kitabevi. 5. Cüceloğlu D., “İletişim Donanımları”, Remzi Kitabevi. 6. Dökmen Ü., “İletişim Çatışmaları ve Empati”, Sistem Yayıncılık.13. baskı. 7. Orlando I.J. Hemşire Hasta İlişkisinde Kişilerarası Süreçler. Çev: Ayşe Özcan, Nurgün Platin).1984. 8. Özcan A. Hemşire –Hasta İlişkisi ve İletişim . İzmir, 1996. 9. Reardon K.D.J. (2000). Kişiler Arası İletişim. Çev:Sacide Vural. 10. Ruben Brent, “Communication and Human Behavior”, New York, Mc Millian Publishing Groups. 11. Terakye G. Hemşirelikte İletişim Ve Hasta Hemşire İlişkileri, T.C.SB. Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü, Ankara, 1994.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 74 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 |