Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2801004292020 | GELİŞİMSEL BAKIM | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Bu ders ile yüksek riskli yenidoğanları tanımlamak ve yüksek riskli yenidoğanlarda yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan gelişimsel bakımı öğrenmek ve gelişimsel bakım yöntemlerini uygulayabilmek amaçlanmaktadır
Prof.Dr. Rabia GENÇ
1 | Yüksek riskli yenidoğanı tanımlayabilme |
2 | Yüksek riskli yenidoğanlarda görülen sorunları bilme |
3 | Gelişimsel bakımı tanımlayabilme |
4 | Gelişimsel bakım yöntemlerini sayabilme |
5 | Gelişimsel bakım yöntemlerini uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Dünyada ve Ülkemizde Yeniidoğan Sağlığının Durumu • Yüksek Riskli Yenidoğanlarda Görülen Sorunlar • Gelişimsel Bakımın Tarihçesi • Gelişimsel Bakım Modelleri • Gelişimsel Bakım Uygulamaları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Ülkemizde Yenidoğan Sağlığının Durumu | ||
2 | Yüksek Riskli Yenidoğanlarda Görülen Sorunlar | ||
3 | Gelişimsel Bakımın Tarihçesi | ||
4 | Gelişimsel Bakım Modelleri - Gelişimsel Bakım evreni | ||
5 | Gelişimsel Bakım Modelleri - Gelişimsel Dikey-Entegre Çerçeve Modeli | ||
6 | Gelişimsel Bakım Modelleri - Bireyselleştirilmiş Gelişimsel Bakım | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Gelişimsel Bakım Uygulamaları - Çevrede Işığın ve Gürültünün Düzenlemesi | ||
9 | Gelişimsel Bakım Uygulamaları - Aile Merkezli Bakım | ||
10 | Gelişimsel Bakım Uygulamaları - Uykunun Düzenlenmesi | ||
11 | Gelişimsel Bakım Uygulamaları - Pozisyon Verilmesi | ||
12 | Gelişimsel Bakım Uygulamaları - Ağrı ve Stresin Azaltılması | ||
13 | Gelişimsel Bakım Uygulamaları - Ten Tene Temas ve Kanguru Bakımı | ||
14 | Dersin Değerlendirilmesi |
• Dağoğlu T. Yenidoğanın gelişimi ve çevresel faktörler. Dağoğlu T,Görak G.Eds. Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri, 2002, 729-738. • Jenkins D., Harigopal S., Paterson L., Boyd M. Guideline for Family Centred Developmental Care. The Nothern Neonatal Network. 2014 • Haumont D. NIDCAP and developmental care. Journal of Pediatric and Neonatal Individualized Medicine.;20143(2):e030240 • Eras Z., Atay G., Şakrucu E.D., Bingöler E.B., Dilmen U. Yenidoğan yoğun bakım ünitesinde gelişimsel destek. Şişli Etfal Hastanesi Tıp Bülteni 2013; Cilt: 47, Sayı: 3 • Jacobs S., Sokol J., Ohlsson A. The Newborn Individualized Developmental Care and Assessment Program is not supported by meta-analyses of the data. Pediatr. 2002;140:699-706 • Als H. A synactive model of neonatal behavioral organization: framework for the assessment and support of the neurobehavioral development of the premature infant and his parents in the environment of the neonatal intensive care unit. Phys Occup Ther Pediatr 1986;6:3–53. • Als H. Earliest intervention for preterm infants in the newborn intensive care unit. In The Effectiveness of Early Intervention(Guralnick M.J. ed.), Brookes Publishing, Baltimore, 1996; pp. 47–76. • Coughlin M., Gibbins S., Hoath S. Core measures for developmentally supportive care in neonatal intensive care units: theory, precedence and practice. Journal of Advanced Nursing 2009; 65(10), 2239–2248 • Gibbins S., Hoath S.B., Coughlin M., Gibbins A., Franck L. The Universe of Developmental Care A New Conceptual Model for Application in the Neonatal Intensive Care Unit. Advances in Neonatal Care 2008; 8: 3, 141-147 • Als H., McAnulty G. The Newborn Individualized Developmental Care and Assessment Program (NIDCAP) with Kangaroo Mother Care (KMC): Comprehensive Care for Preterm Infants. Curr Womens Health Rev. 2011 August ; 7(3): 288–301 • Rick S.L. Developmental care on newborn intensive care units: Nurses’ experiences and • neurodevelopmental, behavioural, and parenting outcomes. A critical review of the literature. Journal of Neonatal Nursing.2006;12: 56-61 • Als, H. Program Guide - Newborn Individualized Developmental Care and Assessment Program (NIDCAP): An Education and Training Program for Health Care Professionals. Boston: Copyright, NIDCAP Federation International; 1986. Unpublished Manuscriptrev 2009 • Als H., Duffy F., McAnulty G., Fischer C., Kosta S., Butler S. Is the Newborn Individualized Developmental Care and Assessment Program (NIDCAP) effective for preterm infants with intrauterine growth restriction? J Perinatol. 2011 February ; 31(2): 130–136
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | 30 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 130 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |