GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
2801004282020 KANITA DAYALI EBELİK Seçmeli Ders Grubu 4 8 2,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı; öğrencilerin özellikle kanıta dayalı ebelik uygulamaları konusunda temel tanımlar, kanıt kaynakları, kanıt dereceleri ile ilgili ileri bilgilere ulaşabilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr.Neriman Soğukpınar


1 Kanıta Dayalı Tıbbın tanımını yapabilmesi
2 Kanıta Dayalı uygulamanın tanımını yapabilmesi
3 Bilimsel kanıtın derecesine nasıl karar verilebileceğini bilmeli
4 Kanıt düzeylerini sayabilmeli
5 Kanıta Dayalı Uygulama Kaynaklarını ifade edebilmeli
6 Kanıta dayalı veri tabanlarını kullanabilmeli

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kanıta Dayalı Tıbbın tanımı, Kanıta Dayalı Tıbbın tarihçesi ve ortaya çıkma nedeni, Kanıtların özellikleri, Kanıta Dayalı Uygulamanın Tanımı, Kanıta Dayalı Uygulama Süreci, Kanıtın derecesi, Kanıt düzeyleri, Güvenilir kanıtların özellikleri, Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları, Kanıta Dayalı Uygulama Rehberleri, KDT Veri Tabanları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Açılış , tanışma , beklentiler , amaç ve hedefler Tanışma, dersin tanıtımı
2 Kanıta Dayalı Tıp ve Tarihçesi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar
3 Kanıta Dayalı Tıp ile ilgili tüm tanımlar Kanıt düzeyleri: Elde edilebilir en iyi kanıt nedir?
4 Kanıta Dayalı Uygulama Süreci
5 Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları
6 Sistematik İnceleme (Systematic reviews)
7 Kanıta Dayalı Uygulama Rehberleri
8 Ara sınav
9 Elektronik Kütüphane Veri Tabanlarının Kullanımı ve Kaynak Tarama
10 Obsetrik uygulamalardan ebelik mesleğine özel kanıt temelli rehberler ve protokol örnekleri
11 Antenatal döneme ilişkin kanıt temelli çalışma örneklerinin incelenmesi
12 Doğum eylemine ilişkin kanıt temelli çalışma örneklerinin incelenmesi
13 Postpartum döneme ilişkin kanıt temelli çalışma örneklerinin incelenmesi
14 Obsetrik uygulamalardan yeni doğana ilişkin kanıt temelli klinik protokol örnekleri
15 Obsetrik uygulamalardan ebelik mesleğine özel klinik rehber örnekleri
16 Final sınavı

1.Obstetric evidence based guidelines edited by vincenzo berghella serıes ın maternal–fetal medıcıne philadelphia, PA USA , © 2007 Informa UK Ltd www.informahealthcare.com 2. Clınıcal protocols in obstetrıcs and gynecology .thırd edıtıon john e turrentine university of Georgia USA 2008 ınforma uk ltd www.informahealthcare.com 3. Kara, M. Babadağ, K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Makale Kritik Etme 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 61

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5 4
ÖÇ 2 5 5 4
ÖÇ 3 5 5 4
ÖÇ 4 5 5 4
ÖÇ 5 5 5 4
ÖÇ 6 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek