Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Çiçekçilik ve Seracılık eğitiminden yola çıkarak deneysel mantık ve analitik düşünceyi kazandırabilme |
2 |
Gerek ders kapsamındaki gezilerle gerekse ortak çalışmalarla öğrenciler arasında takım ruhunu ortaya çıkarabilme |
3 |
Seracılık konusunda aktif olarak araştırma yapabilme ve elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarabilme |
4 |
Seracılık ile ilgili temel kavramları öğrenme |
5 |
Sera çeşitlerini ve kullanım alanlarını kavrayabilme |
6 |
Seraların kurulumu ile ilgili temel bilgileri öğrenebilme ve bu bağlamda yeni kurulacak bir sera için ne gibi işlemler yapılacağı konusunda fikir sahibi olma |
7 |
Sera kurulan yerdeki iklim ve toprak koşullarını bilme ve bu bağlamda yorum yapabilme yeteneğini kazandırma |
8 |
Çiçekçilik ve Seracılık dersinde öğrenilen bilgilerinin günlük hayatta kullanılabilme yetisinin kazandırılabilmesi |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Çiçekçilik ve seracılık tanımlarının verilmesi-Seranın genel tanımı |
|
|
2 |
Kuruluş aşamasında seraların dikkat edilmesi gereken özellikleri ve seraların genel olarak sınıflandırılmaları |
|
|
3 |
Dünyada ve ülkemizde seracılık tarihi-Genel bilgi |
|
|
4 |
Sera kurulurken dikkat edilmesi gereken etmenler-I-Sanayi bölgelerine mesafesi, pazar yerlerine olan mesafesi, kurulduğu bölgedeki toprak özellikleri, v.b. |
|
|
5 |
Sera kurulurken dikkat edilmesi gereken etmenler-II- Seranın kurulduğu bölgenin iklimsel koşulları, arazinin topoğrafik özellikleri;eğimi, yönü, rüzgar alıp almaması, v.b. |
|
|
6 |
Sera içinde çevresel şartların düzenlenmesi-Işık, sıcaklık, nem, v.b. |
|
|
7 |
Seralarda yetiştirilen bitkiler I- Süs bitkileri; kesme çiçek, saksı çiçekleri, v.b. |
|
|
8 |
Arasınav |
|
|
9 |
Seralarda yetiştirilen bitkiler II- Sebzeler |
|
|
10 |
Seralarda yetiştirilen bitkiler III-Odunsu bitkiler; çeşitli meyve fidanları, değerli ağaç türlerinin fidanları |
|
|
11 |
Sera içinin düzenlenmesi I- Sera tipine göre bitki yetiştirme yerlerinin belirlenmesi; yetiştirme yeri olarak sera taban toprağının kullanılması, hendeklerin kullanılması |
|
|
12 |
Sera içinin düzenlenmesi II - Masa veya raf sistemlerinin düzenlenmesi, v.b. |
|
|
13 |
Sera içinin düzenlenmesi III -Sera içinde bitki yetiştirmede kullanılan diğer elemanlar; malçlama, sap-saman kültürü, torba kültürü, su kültürleri |
|
|
14 |
Seralarda ısıtma |
|
|
15 |
Seralarda sulama |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Derse Katılım |
14 |
2 |
28 |
Rapor Hazırlama |
2 |
3 |
6 |
Rapor Sunma |
2 |
1 |
2 |
Proje Hazırlama |
3 |
3 |
9 |
Proje Sunma |
2 |
2 |
4 |
Bireysel Çalışma |
8 |
2 |
16 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma |
4 |
2 |
8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
2 |
12 |
24 |
Okuma |
11 |
2 |
22 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
120
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek