Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Hidrobotanik dersinin hedeflerini ve içeriğini kavrama |
2 |
Hidrobotaniğin kapsamının özellikle su ürünleri ve diğer farklı bilim dalları ile ilişkisi ve yaklaşımlarını kavrama |
3 |
Su bitkilerinin yaşam alanları arasındaki farklılıkların evrimsel yoruma dayalı bir muhakemeyle hipotez kurma becerisini geliştirme |
4 |
Hidrobotanik konuları arasında güncel bilgileri takip etmek, bunları yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
5 |
Dersin, diğer bilim dalları ile birlikte ortak çalışmalara imkan veren içeriğe sahip olması, temel çalışmalarda oşinografi, hidrobiyoloji, su ürünleri ve diğer çevresel bilimlerle de koordineli olarak çalışma becerisini sağlayabilme imkanı sağlamaktadır |
6 |
Hidrobotanik konularını, bilgisayar teknolojisinin kullanılmasıyla yeni bilgi ve görsellerle geliştirme becerisi kazanabilme |
7 |
Su bitkilerinin karasal ve sucul ortamlar arasında anatomik, morfolojik, fizyolojik yapı ve işlevlerinin anlaşılabilmesi ve sucul ortamlarda öneminin kavranması |
8 |
Sucul bitkilerin biyoçeşitliliğe katkısı, besin zincirindeki önemi ve biyosferdeki rolünün ne olduğunun kavranması |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Hidrobotaniğe giriş |
|
|
2 |
Sularda planktonun rolü ve en sık gözlenen planterler |
|
|
3 |
Sularda bentozun rolü ve en sık gözlenen bentik canlılar |
|
|
4 |
Hidrofitlerin genel özellikleri |
|
|
5 |
Abiyotik faktörler |
|
|
6 |
Sucul biyomlar |
|
|
7 |
Sularda temel analizler |
|
|
8 |
Arasınav |
|
|
9 |
Sulak alanlardaki sorunlar |
|
|
10 |
Bitkilerin sularda gerçekleştirdiği biyolojik olaylar |
|
|
11 |
Botanik Bahçesi ziyareti ve havuzlarda yaşayan hidrofitlerin incelenmesi |
|
|
12 |
Çiçekli su bitkileri (submers, emers, yüzücü yapraklı su bitkileri) anatomik özellikleri ve bunların mikroskop altında incelenmesi (Laboratuvar çalışması) |
|
|
13 |
Denizlerimizde yaşayan çiçekli bitkiler, bunların teşhisi ve bunların lup/mikroskop altında incelenmesi |
|
|
14 |
Diğer primer ve sekonder su bitkileri |
|
|
15 |
Selçuk (İzmir) ve çevresindeki sulak alanların Hidrobotanik açısından değerlendirilmesi |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
75 |
Rapor Sunma |
1 |
25 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Derse Katılım |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
120
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek