GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
803004652012 SOSYAL MEDYA Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı, gelişen internet teknolojisiyle birlikte ortaya çıkan sosyal ağların/medyanın geleneksel habercilik pratiğinde yarattığı değişikliği, dönüşümünü; habercilere sağladığı imkânları ve beraberinde getirdiği olumsuzlukları öğrencilere aktarmaktır.


Yrd. Doç. Dr. Tolga Çelik


1 Sosyal medya kavramını anlayabilme
2 Sosyal medyanın gazetecilere getirdiği yenilikleri kavrayabilme
3 Sosyal medyanın geleneksel gazetecilik pratiğine etkilerini açıklayabilme
4 Sosyal medyada üretilen haberin güvenilirliğini sorgulayabilme/test edebilme
5 Gazetecinin görev ve sorumluluğu açısından sosyal medyayı değerlendirebilme/kullanabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sosyal medya; sosyal medyanın geleneksel gazetecilik pratiğinde yarattığı değişiklikler; sosyal medyalarda üretilen haberin güvenirliliği; Gazetecinin sorumluluğu ve sosyal medya


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersin işleyişi ve değerlendirilmesine ilişkin bilginin verilmesi
2 Sosyal medya kavramının anlatılması/tartışılması
3 Sosyal medyayı etkileyen popüler sosyal ağlar
4 Bir haber aracı olarak sosyal medya
5 Sosyal medyanın gazetecilik pratiğine etkileri
6 Sosyal medyada üretilen haberlerin güvenirliliği
7 Bir haber kaynağı olarak sosyal medya
8 ARA SINAV
9 Habercinin görev ve sorumluluğu açısından sosyal medya
10 Özel hayat ve sosyal medyanın hukuki boyutu
11 Anakım medyanın sosyal medya ile ilişkisi
12 Bir yurttaş gazeteciliği örneği olarak sosyal medya
13 Haber ortamlarının demokratikleştirilmesi için bir imkân olarak sosyal medya
14 Bir habercilik mecrası olarak sosyal medya örnekleri
15 Dersin genel bir değerlendirmesi
16 FİNAL SINAVI

Ümit Atabek; İletişim ve Teknoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2001 Haluk Geray; İletişim ve Teknoloji Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ütopya Yayınları, 2003. Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya; IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul, 2003 Nurcan Törenli; Yeni Medya Yeni İletişim Ortamı, Bilim Sanat Yayınları, İstanbul, 2005.Ali Toprak vd.; Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook : Görülüyorum Öyleyse Varı, Kalkedon, İstanbul, 2009. Aslı Tunç, Zeynep Attikkan; Blogdan Al Haberi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2011. Eser Aygül vd.; Yeni Medyada Nefret Söylemi, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul, 2010. Der. Mutlu Binark; Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot Yayınları, Ankara, 2007.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 8 2 16
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 108

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek