Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2802001102019 | GİRİŞKENLİK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencinin ebelik mesleğini sürdürürken, kendini doğru ifade etmek, duygu ve düşüncelerini diğer kişi/kişilere özgüven içinde, saldırgan olmadan ve pasif kalmadan aktarabilmek için gereken becerileri kazanmasını sağlamaktır.
.
1 | Özsaygı ve özgüven duygusu ile iletişim kurabilmeli, duygu ve düşüncelerini ifade ederken benlik saygısını ve karşısındaki kişilerin saygınlığını koruyabilmeli, |
2 | Saldırgan olmayan iletişim kurabilmeli |
3 | Özeleştiri yapabilmeli, özgüvenini geliştirebilmeli |
4 | Kendini iyi tanıyabilmeli ve özdenetim-SWOT yapabilmeli, |
5 | Sağlık ekibi içinde kendini doğru ifade edebilmeli ve mesleki haklarını savunabilmeli, bakım verdiği hastaların haklarını savunabilmeli |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1.Girişkenliğin tanımı, girişkenlik davranışının önemi 2.Girişkenlik-çekingenlik ve saldırganlık davranışları 3.Çekingen kişiliğin davranış özellikleri 4.Saldırgan kişiliğin davranış özellikleri 5.Girişken kişilik ve girişkenlik davranışının özellikleri 6.Girişkenliğin yararları 7.Girişkenliğin kişisel ve mesleki açıdan önemi 8.Girişken kişilik özelliğinin kişisel yararları, mesleki yararları 9.Girişkenlik kazanımı ve davranış öğrenimi 10.Girişken kişilik ve davranış örnekleri 11.Girişkenlik ile girişimcilik kavramlarının ortak ve farklı yönleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı, Dersten Beklentilerinin Belirlenmesi | ||
2 | Öğrencilerin girişkenlik ile ilgili dersi öğrenmeden kendilerini tanımlamaları ve davranış özelliklerini ifade etmeleri | ||
3 | Girişkenliğin tanımı, girişkenlik davranışının önemi | ||
4 | Girişkenlik-çekingenlik ve saldırganlık davranışları | ||
5 | Çekingen kişiliğin davranış özellikleri | ||
6 | Saldırgan kişiliğin davranış özellikleri | ||
7 | Girişken kişilik ve girişkenlik davranışının özellikleri | ||
8 | 1.Ara sınav | ||
9 | Girişkenliğin yararları | ||
10 | Girişkenliğin kişisel ve mesleki açıdan önemi | ||
11 | Girişken kişilik özelliğinin kişisel yararları, mesleki yararları | ||
12 | Girişkenlik kazanımı ve davranış öğrenimi | ||
13 | Girişken kişilik ve davranış örnekleri | ||
14 | Girişkenlik ile girişimcilik kavramlarının ortak ve farklı yönleri | ||
15 | Dersin değerlendirmesi ve öğrencilerin kazandığı becerilerin tartışılması | ||
16 | FİNAL SINAVI |
1. Ergüner, B. (2008) Girişkenlik Nedir? Hikmet Neşriyat. 2. RubenDH. (1984) Progress in assertiveness, 1973-1983.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Performans | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 67 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
ÖÇ 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |