GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Lisans





1 Türleri oluşturan ve birbirinden ayıran öğeleri fark edebilme.
2 Geleneksel müziklerin toplumsal yaşamdaki yerini ve etkilerini değerlendirebilme.
3 Müzik alanında yerel ve ulusal ve uluslararası etkinlikleri, yenilikleri ve sorunları takip edebilme.
4 Müzik üretimi, tüketimi ve icrası konularında bilinç sahibi olabilme.
5 Geleneksel ve Çağdaş Türk müziği türlerine ilişkin unsurlardan; yerelden ulusal, ulusaldan uluslararası çerçeveye uzanan bir çizgide yararlanabilme becerisi.



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı, önemi, izlenecek yöntemler ve kurallar.nedir?
2 Tür nedir?, biçim ve tür kavramlarının karşılaştırılması, uluslar arası müzikte tür bilinci ve Türk Müziği türleri, (Geleneksel Türk Sanat Müziği, Çağdaş Türk Müziği, Köprüsel Türk Müziği ve alt türleri).
3 Ses nedir?Ses eğitimi çalışmaları hakkında bilgilendirme.
4 Müzikle ilgili bazı kavramların açıklanması.(nota, anahtar, ölçü, ölçü çizgisi nüanslar, sofej,dikte, bona vs.)
5 Müzik eğitiminde uygulanacak yöntem ve teknikler.
6 Ezgi, Uygu, Tema, Makam, (İlgili örnekler seslendirilerek terimlerin daha iyi anlaşılması sağlanacaktır).
7 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği alt türleri hakkında genel bilgiler.(Genel Olarak şarkı, türkü, gazel maya, peşrev, bozlak, fasıl,saz eseri, müzikli öykü vs.)
8 Ara sınav
9 Renk, Çokseslilik; (Yatay Çokseslendirme: kontrapunt, Kanon, Dikey Çokseslendirme: armonilemek), Oturtum: batak, karabatak, (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır
10 Bir Eseri Sıkıcı ve Monoton Yapan Etkenler: a) Ezginin usûl vuruşlarına bağımlılığı, b) Seyir (Edvâr), c) Kalıp motif, Müzik Eserlerinde Estetik Güzelliği ve Sanatsallığı Oluşturan Etkenler, (Prozodi, senkop), (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır). Bir Eseri Sıkıcı ve Monoton Yapan Etkenler: a) Ezginin usûl vuruşlarına bağımlılığı, b) Seyir (Edvâr), c) Kalıp motif, Müzik Eserlerinde Estetik Güzelliği ve Sanatsallığı Oluşturan Etkenler, (Prozodi, senkop), (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır). Bir Eseri Sıkıcı ve Monoton Yapan Etkenler: a) Ezginin usûl vuruşlarına bağımlılığı, b) Seyir (Edvâr), c) Kalıp motif, Müzik Eserlerinde Estetik Güzelliği ve Sanatsallığı Oluşturan Etkenler, (Prozodi, senkop), (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır). Bir Eseri Sıkıcı ve Monoton Yapan Etkenler: a) Ezginin usûl vuruşlarına bağımlılığı, b) Seyir (Edvâr), c) Kalıp motif, Müzik Eserlerinde Estetik Güzelliği ve Sanatsallığı Oluşturan Etkenler, (Prozodi, senkop), (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır). Bir Eseri Sıkıcı ve Monoton Yapan Etkenler: a) Ezginin usûl vuruşlarına bağımlılığı, b) Seyir (Edvâr), c) Kalıp motif, Müzik Eserlerinde Estetik Güzelliği ve Sanatsallığı Oluşturan Etkenler, (Prozodi, senkop), (İlgili örnekler seslendirilerek konunun daha iyi anlaşılması sağlanacaktır).
11 Makam nedir? Basit makamlar hakkında bilgilendirme.
12 Usul nedir?Tartım nedir?
13 Geleneksel Türk müziği çalgıları hakkında genel bilgilendirme.
14 Koro calismasi
15 Geleneksel Türk Halk müziği çalgılarından bir kaçının tanıtımı, icrası.
16 Final.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 2 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek