Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Ar-Ge, inovasyon ve girişimcilik tanımlarını ve sürecini doğru anlama, |
2 |
Açık ve kapalı inovasyon yöntemlerini öğrenme ve uygulayabilme |
3 |
Ar-Ge projesi oluşturabilme ve İnovasyon projesi yönetebilme |
4 |
İş fikri oluşturabilme ve inoavasyonun finansman kaynaklarını öğrenme |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Tanışma Ve Ders Planı Hakkında Bilgilendirme |
|
|
2 |
Ar-Ge ve inovasyona giriş: Nedir ve ne anlamamız gerekiyor |
|
|
3 |
Ar-Ge ve inovasyon türleri ve dereceleri |
|
|
4 |
İnovasyonun kaynağı ve önündeki engeller,
|
|
|
5 |
İnovasyonun firma ve ülke için önemi ve ekonomik büyümeye katkısı |
|
|
6 |
İnovasyonun ölçülmesi, yöntemler ve araçlar, |
|
|
7 |
Uygulama: İnovasyonun Ölçülmesinde Firma Uygulaması,
|
|
|
8 |
Arasınav |
|
|
9 |
Dış Konuşmacı: Başarılı İnovasyon ve yarattığı etki |
|
|
10 |
İnovasyonun korunması; Patent, Ticari Sır, Marka ve Tasarım |
|
|
11 |
Girişimcilik; Tanımlar ve özellikler |
|
|
12 |
Yeni girişim için iş fikri nasıl geliştirilir? |
|
|
13 |
Şirket kurma süreçleri, |
|
|
14 |
Start-Up’lar ve Akademik girişimcilik |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
90
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek