Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Beslenmenin sağlığı etkileyen boyutunun kavranması.
|
2 |
Besleyici ve sağlıklı bir diyetin nasıl olması gerektiğinin tanımlanması. |
3 |
Gıda temel bileşenlerini (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) tanımlama. |
4 |
Temel gıda bileşenlerinin (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler ve mineraller) vücuttaki fonksiyonlarını ve beslenmedeki önemini kavrayabilme. |
5 |
Beslenmenin kalın bağırsak sağlığı ve duygusal sağlık üzerine olumlu etkileri konusunda bilgi sahibi olmak |
6 |
Yaşam Boyu Beslenme (Bebeklik, çocukluk, adölesan, yetişkin ve ileri yaş) konusunda bilgi sahibi olmak |
7 |
Bilginin doğruluğunu anlamak |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Beslenme, fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisi, besleyici ve sağlıklı bir diyetin özellikleri ve planlanması |
|
|
2 |
Karbonhidratlar ve beslenmedeki önemi
|
|
|
3 |
Proteinler, yağlar ve beslenmedeki önemleri
|
|
|
4 |
Vitaminler, mineraller ve beslenmedeki önemi |
|
|
5 |
Besin öğesi olmayan diğer sağlığa yararlı bileşikler,
oksidanlar, antioksidanlar ve sağlık
|
|
|
6 |
Arasınav |
|
|
7 |
Beslenme ve mikrobiata |
|
|
8 |
Beslenme ve duygusal sağlık |
|
|
9 |
Yaşam boyu beslenme (bebeklik, çocukluk, adölesan, yetişkin ve ileri yaş) |
|
|
10 |
Alerji, laktoz ve glüten intoleransında beslenme |
|
|
11 |
Gıdaların ambalajında yer alan besin etiketinin, sağlık ve beslenme iddialarının okur yazarlığı |
|
|
12 |
Beslenme konusunda, görsel ve yazılı medya veya instagram gibi kanallarda sunulan kafa karıştıran beslenme bilgilerini ayıklama |
|
|
13 |
Beslenmede doğru bildiğimiz yanlışlar |
|
|
14 |
Final sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
5 |
6 |
30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
5 |
6 |
30 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
90
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek