Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBi314SağBe | SAĞLIKLI BESLENME | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Sağlıklı beslenme dersinin amacı Beslenme ve Diyetetik öğrencileri dışında diğer üniversite öğrencilerinin sağlıklı beslenme ile ilgili kavramları bilmesi, yeterli ve dengeli beslenme ile ilgili farkındalık oluşturabilmesi ve doğru bir tutum geliştirebilmesi ve medyada sıkça yer alan beslenme ile ilgili haberleri eleştirel bir gözle değerlendirebilmesidir.
Doç. Dr. Özge KÜÇÜKERDÖNMEZ
1 | Sağlıklı beslenmenin önemini kavrar ve sağlıklı beslenme ilkelerini öğrenir. |
2 | Besin gruplarını, sağlıklı beslenme tabağını öğrenir. |
3 | Karbonhidratların sağlıklı beslenme ve vücut çalışmasındaki önemini kavrar. |
4 | Yağların sağlıklı beslenme ve vücut çalışmasındaki önemini kavrar. |
5 | Proteinlerin sağlıklı beslenme ve vücut çalışmasındaki önemini kavrar. |
6 | Vitaminlerin sağlıklı beslenme ve vücut çalışmasındaki önemini kavrar. |
7 | Minerallerin sağlıklı beslenme ve vücut çalışmasındaki önemini kavrar. |
8 | Sağlıklı beslenmede enerji metabolizması ve fiziksel aktivite düzeyinin önemini öğrenir. |
9 | Popüler diyetlerin yararlarını ve zararlarını öğrenir. |
10 | Hastalıklarda sağlıklı beslenme konusunda bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1- Öğrenci beslenme ilgili temel kavramları bilir ve tanımlar 2- Besin öğeleri, bedendeki işlevlerini, kaynaklarını bilir 3- Besin gruplarını, sağlıklı beslenme tabağını tanır 4- Popüler diyetlerin yararlarını ve zararlarını sayabilir 5- Medyada sıklıkla yer alan beslenme ile ilgili konuları eleştirel bir gözle değerlendirebilir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yeterli ve dengeli beslenmede temel kavramlar | ||
2 | Besin ögeleri& Besin grupları &Karbonhidratlar | ||
3 | Proteinler | ||
4 | Yağlar | ||
5 | Vitaminler | ||
6 | Mineraller | ||
7 | Su dengesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Şişmanlık, sıklığı ,nedenleri ve sonuçları – Sağlıklı beslenme ipuçları | ||
10 | Popüler diyetler ve sağlık etkileri | ||
11 | Yeme davranış bozuklukları | ||
12 | Kronik hastalıklar (Diyabet) | ||
13 | Kronik hastalıklar (Kardiyovasküler hastalıklar & Hipertansiyon) | ||
14 | Kronik hastalıklar (Kanser) |
1.Baysal, A. (2018) Beslenme (18.Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık. 2.Türkiye'ye Özgü Beslenme Rehberi (2015). Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Ankara. 3.Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |