Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2802002192022 | BESLENME EĞİTİMİ YÖNTEMLERİ | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı sağlık eğitimi ve beslenme eğitiminin amaçları konusunda bilgi vermek, eğitim programı geliştirme, eğitim yöntemleri ve eğitim materyalleri geliştirme konularını uygulayarak öğrenmek ve iletişim becerilerini konusunda bilgi aktarmaktır.
Doç. Dr. Reci MESERİ
1 | Öğrenciler Beslenme ile ilgili bir konuda eğitim programı düzenleyebilir |
2 | Öğrenciler eğitim programında değişik eğitim yöntemleri (yüz yüze ya da web tabanlı araçlar) kullanabilir |
3 | Beslenme eğitiminde kullanılmak üzere farklı eğitim materyalleri hazırlayabilir |
4 | Öğrenciler iletişim becerilerini etkin bir biçimde kullanabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste teorik kısmın yanı sıra, küçük gruplar halinde eğitim yöntemi ve materyalleri geliştirme konusunda uygulamalar yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş- Temel kavramlar Ödev konularını dağıtılması | Yüz yüze, tartışma | |
2 | Gelişim ve öğrenmede temel kavramlar Bilişsel gelişim ve Piaget | Yüz yüze, tartışma, sunum | |
3 | Yetişkin ve çocuk eğitimi Sağlık eğitimi | Yüz yüze, tartışma, sunum | |
4 | Eğitimde program geliştirme | Yüz yüze, tartışma, sunum | |
5 | Öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler | Yüz yüze, tartışma, sunum | |
6 | Kullanılan eğitim modelleri Bilgi tutum davranış Öz-yeterlilik ve Sağlık İnanç Modeli Planlanmış davranış teorisi Transteoretik Model | Yüz yüze, tartışma, sunum | |
7 | İletişim becerileri | Yüz yüze, tartışma, sunum | |
8 | Ödev 1- Kısa film gösterileri (tüm gruplar) web tabanlı uygulamalar (socrative, remove bg, draw.io) | Yüz yüze, tartışma, sunum, web uygulamaları | |
9 | Ödev 2 - powerpoint destekli eğitim web tabanlı uygulamalar - Canva ile sunum hazırlama | Yüz yüze, tartışma, sunum, web uygulamaları | |
10 | Ödev 3 - masal anlatma, tiyatro web tabanlı uygulamalar - canva ile etkinlik programı hazırlama | Yüz yüze, tartışma, sunum, web uygulamaları | |
11 | Ödev 4 – Hizmet içi eğitim: Gösterip yaptırma - Olgu sunumu web tabanlı uygulamalar - animaker | Yüz yüze, tartışma, sunum, gösterip yaptırma, olgu çalışması, web uygulamaları | |
12 | Ödev 5- Role-play | Yüz yüze, tartışma, role play | |
13 | Ödev – 6 – İstasyon yöntemi | yüze yüze, istasyon yöntemi | |
14 | Final ödevlerinin teslimi, sınıfta uygulanması Genel değerlendirme ve geribildirim | Yüz yüze, eğitsel oyun, tartışma |
Tabak RS, Aybaş G, Yetkiner A. Sağlık Eğitimi. Songür Eğitim Hizmetleri. 2012. Ankara. Şanlıer N, Akdevelioğlu Y (ed). Beslenme Eğitimi. Hedef CS Yayıncılık 2020. Ankara. Kutluay Merdol T. Beslenme Eğitimi Rehberi. Özgür Yayıncılık. 1999. İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 81 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |