GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0708002772023 SOSYAL BİLİMLER METODOLOJİSİ I Ders 2 3 7,00

Lisans


Türkçe


Sosyal bilimler metodolojisini öğretmek ve bu yolla bir araştırmanın yürüttürülebilmesini sağlamak.


Doç. Dr. Pelin ÖNDER EROL


1 Sosyal bilimlerde yöntemin/farklı paragigmaların anlamını öğrenebilmek
2 Sosyolojide araştırma türlerini öğrenebilmek.
3 Nicel araştırma tekniklerini öğrenebilmek.
4 Sosyolojide bilimsel yayın ve araştırma etiği kodlarını öğrenebilme, bu kodları ödev ve araştırmalarında uygulayabilme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Sosyal bilimlerde ve özelde sosyolojide yönteme giriş, araştırmanın basamakları, etik kodlar ve nicel araştırma teknikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yöntemin tanımı, pozitivist, yorumsamacı, eleştirel ve feminsit sosyal bilim yaklaşımlarının tanımı
2 Tüm yönleriyle pozitivist sosyal bilim yaklaşımı
3 Tüm yönleriyle yorumsamacı sosyal bilim yaklaşımı
4 Tüm yönleriyle eleştirel sosyal bilim yaklaşımı
5 Araştırma Süreci
6 Literatür taramasının önemi
7 Etik kodlar, etik ihlaller, bilimsel araştırma ve yayın etiği
8 Vize
9 Etik kodlar, etik ihlaller, bilimsel araştırma ve yayın etiği (devam)
10 Nicel araştırmada araştırma sorusu, hipotezler ve soru bağlantısı
11 Nicel veri toplama teknikleri
12 Evren ve örneklem, örneklem türleri
13 Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik
14 Olasılığa dayalı ve olasılığa dayalı olmayan örnekleme türleri, örnekleriyle
15 Dönem tekrarı, anlaşılmayan yerlerin üstünden geçilmesi, finale hazırlık
16 Final sınavı

Punch, K. F., 2005, Sosyal Araştırmalara Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara Porta, D.D., 2019, Sosyal Bilimlerde Yaklaşımlar ve Metodolojiler, Küre Yayınları, İstanbul Yazıcıoğlu, Y & Erdoğan, S., 2007, SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay Yayıncılık, Ankara Coşkun, R., Altunışık R. & Yıldırım, E., 2020, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamaları, Sakarya Yayıncılık, İstanbul Neuman, W.L., 1994, Social Research Methods, Allyn & Bacon (ileri okuma, opsiyonel)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 20 2 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 4 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 30 4 120
Toplam İş Yükü (saat) 204

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 3 3 5 5 5
ÖÇ 3 3 3 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek