Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
708002792023 | SOSYAL MEDYA | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Sosyal medyayı tarihsel bir perspektif içinde değerlendirmek. İçinde yaşadığımız dönemde ortaya çıkışına şahit olduğumuz sosyal medyanın, toplumun farklı katmanları tarafından nasıl algılandığını, nasıl kullanıldığını incelemek. Medya, alternatif medya ve sosyal medya arasındaki farklara, benzerliklere ve ortak paydalara eleştirel bir yaklaşımla bakmak. Sosyal medyanın iletişim biliminin yanı sıra, siyaset bilimi, sosyoloji, antropoloji, iktisat ve sanat gibi diğer disiplinler açısından ne ifade ettiğini anlamak.Sosyal medyanın sosyolojik analizini yapmak.
DOÇ .DR.EBRU ÇETİN
1 | Toplumsal değişme sürecinde sosyal medyanın gelişimi ve toplum ile ilişkini anlama, bu konuda literatür bilgisine sahip olma |
2 | Sosyolojinin temel kavramlarının ve kuramlarının bilgisine sahip olarak sosyal medyayı tanımlama, sorunlara çözüm üretecek bilgi ve becerisine sahip olma |
3 | Küreselleşme sürecinde sosyal medyayı analiz edebilme |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Sosyal medyaya giriş, sosyal medya türleri,sosyal ağlar ve ağ temelli iş modelleri,yasal yönleri ve etik, sosyal medyada pazarlama, bilgi yönetimi ve bloglar, forumlar, gruplar, iletişim, mevcut sosyal ağlar, mahremiyet
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sosyal medya dersine giriş, amaç ve beklentiler | ||
2 | Sosyal medyayı neden kullanıyoruz? Sosyal medyayı kimler kullanıyor? | ||
3 | Sosyal Medyanın Özellikleri? Klasik medyadan farkı | ||
4 | Sosyal Paylaşım Ağları ve Özellikleri; facebook;instagram, linkedin vs | ||
5 | Sosyal Paylaşım Ağları ve Özellikleri; facebook;instagram, Iinkedin | ||
6 | Yeni Medya ve yeni medya alanları | ||
7 | Mahremiyet ve Görünür Olmak | ||
8 | ARA sINAV | ||
9 | Sosyal Medya ve Kimlik | ||
10 | Dijital Habitus, Bourdieu | ||
11 | Sosyal Medyanın Gerçekliği: Baudrillard Perspektifinden Sosyal Medyayı Değerlendirmek | ||
12 | Dijital kültür ve sosyal media | ||
13 | Dijital oyunlar ve Sosyal medya | ||
14 | Beden algısı ve sosyal media | ||
15 | Dersin Genel Değerlendirilmesi | ||
16 | Final |
Yeni Medya ve Gazetecilik – John V. Pavlik Sosyal Medya - Akademi -Beta Yayınevi/Kolektif-Tolga Kara, Ebru Özgen İletişimde Sosyal Medya - Sosyal Medyada Etkileşim-Özlem Oğuzhan Sosyal Medya Ve Gençlik-Bir Yayınları - Mehmet Emin Babacan - İnce Kapak @Sosyal Medya, Serkan Savaş.Kutlu Yayınevi Bauman, Z. & Raud, R. (2018). Benlik Pratikleri, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. SOSYAL PAYLAŞIM AĞLARINDA FOTOĞRAF, YER/MEKÂN BİLDİRİM PAYLAŞIMLARI VE MAHREMİYET: FACEBOOK ÖRNEĞİ.EBRU ÇETİN. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.Cilt: 8 Sayı: 41.Aralık 2015. BİLİŞİM SUÇLARI, İLETİŞİM VE SOSYAL MEDYA. Atalay BAHAR, İstanbul Aydın Üniversitesi Dergis iArşiv Cilt 10, Sayı 3. 2018. Mcluhan, Marshall. Gutenberg Galaksisi. İstanbul: Cogito, 2017. İLETİŞİMİN YENİ YÜZÜ: DİJİTAL PAZARLAMA VE SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI.Alev KOÇAK ALAN- Ebru TÜMER KABADAYI - Tuğbay ERİŞKE. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi.Bahar -2018 Cilt:17 Sayı:66 (493-504)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 2 | 15 | 30 |
Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | |
ÖÇ 3 | 1 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 |